کد خبر : 145525
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 دسامبر 2021 - 16:57
-

سنت درخت‌کاری در جامعه احیا شود

سنت درخت‌کاری در جامعه احیا شود

ایسنا/زنجان امام جمعه ابهر گفت: باید سنت درخت‌کاری را با عمل به شعار «هر ایرانی یک درخت» عمل کنیم تا هم حافظ طبیعت بوده و هم از انواع آلایندگی نجات پیدا کنیم. حجت‌الاسلام جعفر رحیمی صبح امروز (۱۷ اسفندماه) در دیدار با کارکنان اداره منابع‌طبیعی ابهر با اشاره به اهمیت جایگاه منابع‌طبیعی در مکتب اسلام، عنوان

سنت درخت‌کاری در جامعه احیا شود

ایسنا/زنجان امام جمعه ابهر گفت: باید سنت درخت‌کاری را با عمل به شعار «هر ایرانی یک درخت» عمل کنیم تا هم حافظ طبیعت بوده و هم از انواع آلایندگی نجات پیدا کنیم.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی صبح امروز (۱۷ اسفندماه) در دیدار با کارکنان اداره منابع‌طبیعی ابهر با اشاره به اهمیت جایگاه منابع‌طبیعی در مکتب اسلام، عنوان کرد: منابع‌طبیعی اعم از درخت، خاک، آب و گیاهان، همه بر گردن انسان حق و حقوقی دارند که رعایت حقوق آن‌ها از واجبات بوده و اگر رعایت نشود، معصیت است.

وی با تاکید بر اینکه از جمله حقوق این منابع خدادادی این است که به آن‌ها ظلم نکرده و رسیدگی کنیم، اضافه کرد: اگر کسی منابع‌طبیعی را لگدمال کند، باید مجازات شود. همان‌گونه که به خانه و خانواده رسیدگی می‌کنیم، باید به طبیعت پیرامون‌مان نیز رسیدگی کرده و از وقت، انرژی و حتی اموال‌مان برای آن‌ها هزینه کنیم.

امام‌جمعه ابهر با تاکید بر اینکه علی‌رغم اینکه درختان ریه‌های زمین محسوب می‌شوند و نقش تاثیرگذاری در زندگی ما ایفا می‌کنند، ما حق درختان را ادا نکرده‌ایم، ادامه داد: اگر با تقوا باشیم باید حق درخت را ادا کنیم. همان‌گونه که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردیم تا بهداشت حفظ شود و به ریشه‌کنی بیماری کمک کند، باید در رعایت حقوق منابع‌طبیعی نیز همت کنیم.

این مسئول با یادآوری این مطلب که از دیگر مواردی که در حوزه منابع‌طبیعی باید رعایت کنیم حق خاک است، تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) مشتی خاک برداشتند و فرمودند: من در این خاک طلا می‌بینم (کنایه از ارزش خاک) حال این خاک با ارزش، با عوامل مختلف انسانی دچار فرسایش و تخریب می‌شود. اگر با مخاطرات طبیعی همچون سیل و خشکسالی روبه‌رو هستیم، حتماً پیش از آن در رعایت حقوق منابع‌طبیعی، درختان و خاک کوتاهی کردیم که همه این‌ها به علت دوری از تقوا است.

امام جمعه ابهر با بیان این مطلب که با نگاهی به آیات و روایات و سیره اهل‌بیت (ع) روشن می‌شود که هیچ مکتبی مانند اسلام به طبیعت و منابع‌طبیعی اهمیت نداده است، یادآور شد: منابع‌طبیعی را خداوند در خدمت بشریت قرار داده و امروز نگه داشتن حرمت طبیعت وظیفه تک‌تک ما است.

وی با تاکید بر اینکه باید سنت درخت‌کاری را با عمل به شعار هر ایرانی یک درخت عمل کنیم تا هم حافظ طبیعت بوده و هم از انواع آلایندگی نجات پیدا کنیم، بیان کرد: این‏که می‌گویند با یک گل بهار نمی‏‌شود، درباره درختان صادق نیست، زیرا وجود هر درخت، سبب پاکی هوا، زیبایی محیط و آرامش خاطر انسان می‏‌شود.

رحیمی با تاکید بر اینکه درختان را باید روح سبز حیات نامید، زیرا درختان افزون بر پاکی هوا، در پایداری و تقویت خاک و نیز حفظ آن در برابر عوارضی مانند سیل و نیز تامین نیازهای غذایی موجودات، نقش بسیار مهمی دارند، خاطرنشان کرد: فضای سبز، عاملی برای کاهش تنش‏‌های روانی است و می‏‌تواند تأثیر بسیاری در کاهش اثر آلاینده‏‌های محیطی داشته باشد، بنابراین اگر بخواهیم آینده بهتری داشته باشیم، باید در راه حفظ، احیا و توسعه این منابع بیش از پیش بکوشیم، در غیر این صورت، جهان آینده، جهانی همراه با فقر، گرسنگی و محیط زیستی آلوده و غیرقابل زندگی خواهد بود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح