کد خبر : 82545
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 نوامبر 2021 - 1:52
-

سهم ۲.۶ درصدی استان مرکزی از صادرات کشور

سهم ۲.۶ درصدی استان مرکزی از صادرات کشور

ایسنا/مرکزی رییس سازمان صمت استان مرکزی گفت: استان مرکزی ۲.۶ درصد سهم صادراتی کشور را به خود اختصاص داده است و در واقع ۸۲ درصد صادرات استان به پنج کشور عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان و ارمنستان انجام گرفته است. سعید جعفری کرهرودی ۱۶ تیرماه در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان مرکزی با اشاره به اینکه میزان

سهم ۲.۶ درصدی استان مرکزی از صادرات کشور

ایسنا/مرکزی رییس سازمان صمت استان مرکزی گفت: استان مرکزی ۲.۶ درصد سهم صادراتی کشور را به خود اختصاص داده است و در واقع ۸۲ درصد صادرات استان به پنج کشور عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان و ارمنستان انجام گرفته است.

سعید جعفری کرهرودی ۱۶ تیرماه در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان مرکزی با اشاره به اینکه میزان صادرات استان مرکزی در سال گذشته بالغ بر ۹۱۵ میلیون دلار بوده است، اظهار کرد: واردات استان در سال گذشته بالغ بر ۴۷۳ میلیون دلار بوده است که از نظر وزنی ۱۵ درصد کاهش و از نظر ارزش یک درصد افزایش داشته است.

جعفری کرهرودی واردات انجام شده در استان را از کشورهایی چین، ترکیه، امارات، هند و آلمان دانست.

وی در خصوص سفارشات ثبت شده در سال گذشته بیان کرد: در سال گذشته ۷۳۴۸ مورد ثبت سفارش به ارز ۱۶۴۵ میلیون یورو در استان انجام شده که ۶۸۱۸ مورد تایید و در واقع ۹۳ درصد ثبت سفارشات انجام شد و باقی ثبت سفارشات رد شده به سمت خرید از تولیدات داخل هدایت شد.

رییس سازمان صمت استان مرکزی گفت: در سال ۱۴۰۰، هدف تعیین شده در استان در بخش صادرات یک میلیارد و ۵۵ میلیون دلار است و سهم استان مرکزی ۲.۶ درصد از کل صادرات کشور خواهد بود.

وی اهداف صادراتی استان مرکزی را ۹۵۴ میلیون دلار به ۱۵ کشور همسایه و ۱۱ میلیون دلار به هند و چین و ۹۰ میلیون دلار به سایر کشورها برشمرد.

جعفری کرهرودی افزود: آمارها در سه ماهه ابتدایی سال جاری حاکی از آن است که تاکنون ۲۵۴ میلیون دلار صادرات به ۱۵ کشور همسایه انجام شده است و ۲۶ درصد هدف تعیین شده را طی کرده ایم. ۱۹ هزار تن صادرات به کشورهای اوراسیا با ارزش صادراتی ۱۱ میلیون دلار انجام شده است در حالی که هدف تعیین شده ۱۸ میلیون دلار بوده است که ۶۳ درصد این هدف در بهار ۱۴۰۰ انجام گرفته است.

وی در خصوص تقویم نمایشگاهی استان مرکزی در سال جاری، اظهار کرد: برگزاری ۱۷ عنوان نمایشگاه تخصصی از تیرماه در استان مرکزی دیده شده است.

به گزارش ایسنا، در این جلسه مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان مرکزی، اظهار کرد: این شرکت خصوصی است، اما سازمان صمت فقط در امور اجرایی ما دخالت نکرده است و از طرفی، در غیاب شرکت جلسه پایش نیز برگزار می کنند.

اسلامی زاده گفت: افرادی چشم طمع به این مجموعه دوخته اند ولی اجازه اینکار را به آنها نخواهیم داد. امروز از موضع مدیرعامل استعفا می دهم و به عنوان یک سهامدار این شرایط را از مراجع قضایی پیگیری می کنم.

وی افزود: طبق تصمیمات اتخاذ و ابلاغ شده، عنوان شد که اگر در شرایط کرونایی لازم بود نمایشگاه لغو و هزینه آن بین شرکت و غرفه دار تقسیم شود، سازمان صمت چرا باید در چنین موضوعی در حوزه اختیارات شرکت دخالت و راسا تصمیم گیری کند و در جلسه پایش از جیب نمایشگاه ۴۰ درصد تخفیف بدهد؟

اسلامی زاده اضافه کرد: از ۳۰ عنوان نمایشگاه مدنظر شرکت نمایشگاه ها، ۱۳ عنوان حذف شده است در حالی که این عناوین نمایشگاهی مخاطبین و جذابیت های خاص خود را داشته است و حتی می تواند برای نمایشگاه درآمد زایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در طول ۱۸ ماه اخیر هیچ درآمدی نداشته ایم، شرکت زمین فروخت و درآمدهای خود را تامین کرد، گفت: شرکت با این ۱۷ عنوان نمایشگاه تعیین شده نمی تواند درامدهای خود را تامین کند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح