کد خبر : 112446
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 نوامبر 2021 - 23:40
-

شادی گذرای سیزده‌بدر را فدای جان عزیزانمان نکنیم

شادی گذرای سیزده‌بدر را فدای جان عزیزانمان نکنیم

ایسنا/چهارمحال و بختیاری تعداد محدودی از مردم معتقدند رفتن در دامان طبیعت و فضای باز نمی‌تواند موجب انتقال ویروس شود، اما مسئوولان وزارت بهداشت معتقدند هرگونه تجمع و خروج غیرضروری از خانه، در این برهه می‌تواند سلامت مردم را به خطر بیندازد، اکنون نیز روز طبیعت و خروج مردم از خانه‌ می‌تواند مردم و سیستم بهداشتی

شادی گذرای سیزده‌بدر را فدای جان عزیزانمان نکنیم

ایسنا/چهارمحال و بختیاری تعداد محدودی از مردم معتقدند رفتن در دامان طبیعت و فضای باز نمی‌تواند موجب انتقال ویروس شود، اما مسئوولان وزارت بهداشت معتقدند هرگونه تجمع و خروج غیرضروری از خانه، در این برهه می‌تواند سلامت مردم را به خطر بیندازد، اکنون نیز روز طبیعت و خروج مردم از خانه‌ می‌تواند مردم و سیستم بهداشتی و درمانی را با چالش جدی روبرو کند.

به گزارش ایسنا، هرساله مردم کشورمان بنا بر یک رسم قدیمی روز سیزدهم فروردین را در دامان طبیعت به همراه خانواده سپری می‌کردند، آن‌ها معتقد بودند که برای رد شدن نحسی عدد سیزده باید این روز را در بیرون خانه و در طبیعت، بوستان‌ها، مراکز تفریحی و … بگذرانند، دور انداختن سبزه‌ها نیز از دیگر رسومات ایرانیان در روز طبیعت یا همان سیزده بدر بود.


سال ۹۹ در حالی در کشور ما آغاز شد که تمام رسومات اصیل ایرانی در نوروز تحت تأثیر این ویروس ناشناخته که همه دنیا را متاثر کرده، قرار گرفت، کرونا ویروس با سرعت سرسام‌آوری در حال انتشار در جهان و بالطبع در کشور ما ایران است، طبق پیش‌بینی‌های وزارت بهداشت دو هفته ابتدایی فروردین‌ماه اوج شیوع این بیماری بود و مسافرت‌های نورزوی نگرانی‌ها بابت شیوع این ویروس را در کشور دوچندان کرد، اکنون نیز روز طبیعت و خروج مردم از خانه‌ها برای بجا آوردن رسم دیرینه می‌تواند مردم و سیستم بهداشتی و درمانی را با چالش جدی روبرو کند.

 

 

کرونا ویروس در هر محیطی سرعت انتشار بالایی دارد

علی احمدی متخصص اپیدمیولوژی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه تنها راه کنترل شیوع کرونا ویروس قطع زنجیره انتقال با در خانه ماندن است، اظهار کرد: یکی از راه‌های انتقال ویروس در جامعه انتقال فرد به فرد و از طریق سطوح است، این ویروس قدرت ماندگاری بالایی در سطوح از چند ساعت تا چند روز را دارد.

دکترای اپیدمیولوژی ادامه داد: ممکن است فرد ناقل کرونا ویروس باشد، اما هیچ علائمی نداشته باشد و با ارتباط با سایر افراد این ویروس را به آن‌ها منتقل کنند.


وی با بیان اینکه این ویروس ممکن است در هر محیطی به علت سرعت انتشار بالا وجود داشته باشد، افزود: ممکن است این ویروس توسط افراد و یا حتی عاج لاستیک خودرو به سایر مکان‌ها منتقل شود و افراد را درگیر کنند.

احمدی با اشاره به فرارسیدن روز سیزده بدر، گفت: مردم تا الان همکاری خوبی را با کادر درمانی داشته‌اند، توصیه می‌شود این روز در خانه بمانند، زیرا خارج شدن از محیط خانه و وارد شدن به محیط دیگر ممکن است فرد را مبتلا به ویروس کند، زیرا پخش شدن قطرات ویروس در فضای باز از طریق عطسه و سرفه می‌تواند با سرعت وارد بدن انسان شود.

دکترای اپیدمیولوژی در پایان توصیه کرد: برای سلامت خود و خانواده روز سیزده‌بدر در خانه بمانیم، زیرا تجمع افراد خانواده و فامیل می‌تواند موجب انتقال ویروس شود.

 

به نظر می‌رسد مردم برای حفظ جان سلامتی خود و اعضای خانواده در این برهه حساس باید بدون در نظر گرفتن سنت‌ها و آیین‌های محلی روز سیزده فروردین را در خانه و در کنار اعضای خانواده جشن بگیرند، زیرا بی‌توجهی به این مسئله و رفتن در دامان طبیعت می‌تواند در آینده تبعات ناگواری را برای آن‌ها و اعضای خانواده داشته باشد، زمانی که ائمه اطهار(ع) تأکید کردند اگر انجام واجباتی و مستحباتی مانند روزه به بدن انسان ضرر می‌رساند باید آن عمل ترک شود، قطعا اگر کسی ناقل این ویروس باشد و بی‌توجه به توصیه‌ها جان خود را و سایرین را به خطر بیندازد باید جوابگوی عمل خود باشد.

 

لازم به ذکر است که اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در این خصوص در ستاد مبارزه با کرونا اظهار کرد: در روز ۱۲ و ۱۳ فروردین‌ماه باید تدابیر لازم برای کنترل رفت و آمد صورت بگیرد، هرگونه اسکان موقت در این روزها در پارک‌ها، بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها، مناطق گردشگری و …. ممنوع است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح