کد خبر : 87370
تاریخ انتشار : شنبه 13 نوامبر 2021 - 1:32
-

شاهد تغییر نگاه مدیران به شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم

شاهد تغییر نگاه مدیران به شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم

ایسنا/فارس معاون علمی و فناوری رئیس‌ جمهوری تاکید کرد که طی سال‌های اخیر شاهد تغییر نگاه مدیران دولتی و دانشگاهی به موضوع ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و نرخ رشد خوبی در این حوزه هستیم. سورنا ستاری سه‌شنبه ۲۲ تیرماه در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری فارس، وظیفه دولت را ایجاد زیرساخت برای ایجاد و

شاهد تغییر نگاه مدیران به شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم

ایسنا/فارس معاون علمی و فناوری رئیس‌ جمهوری تاکید کرد که طی سال‌های اخیر شاهد تغییر نگاه مدیران دولتی و دانشگاهی به موضوع ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و نرخ رشد خوبی در این حوزه هستیم.

سورنا ستاری سه‌شنبه ۲۲ تیرماه در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری فارس، وظیفه دولت را ایجاد زیرساخت برای ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌های نوآورانه و فناورانه دانست و قبول کرد که هنوز در این بخش کمبودهایی هم وجود دارد.

ستاری در عین حال خاطرنشان کرد که بخشی از کمبود زیرساخت، به دلیل پتانسیل بالای اقتصاد دانش‌بنیان بوده و یکی از مسائل مهم اقتصاد دانش‌بنیان و ایجاد زیست بوم دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

او افزود: هم تعداد شرکت‌ها و هم توسعه‌ای که در حوزه نوآوری رخ داده رشد و توسعه داشته و امید است که جهش خوبی امسال و سال آینده رخ دهد.

معاون رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه اتفاق خوب دیگر تغییر دیدگاه مدیران دولتی و دانشگاهیان به شرکت‌های دانش بنیان و فن‌آور است، گفت: دیدگاه مدیران دولتی و دانشگاهیان تغییر و جهت‌گیری به سمت این شرکت‌ها توسعه پیدا کرده است اما هنوز تا آنچه که مطلوب است، فاصله داریم.

ستاری ادامه داد: در استان فارس شرکت‌های زیادی در حال کار هستند و امروز این توسعه به شکلی است که در حوزه‌های دفاعی، نیازمندی‌ها از طریق این شرکت‌ها تامین می‌شود.

او با بیان اینکه کار دولت ایجاد زیرساخت است، عنوان کرد: با وجود تامین زیرساخت‌ها باز هم کمبودهایی وجود دارد و این به دلیل این است که پتانسیل اقتصاد دانش بنیان زیاد است اما مهم ایجاد زیست بوم دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌ جمهور با تاکید بر ورود و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیز گفت: این سرمایه‌گذاری می‌تواند تعداد شرکت‌های نوآور را بالا ببرد و اگر این اتفاق بیفتد ما نیز زیرساخت‌ها را توسعه می‌دهیم.

ستاری در خصوص جایگاه فارس در زمینه فناوری و نوآوری هم بیان کرد: با وجود رشدی که رخ داده اما فاصله وجود دارد و این فاصله دلایل متعددی دارد که یکی از آنها عقب ماندگی تاریخی در پارک علم و فناوری شیراز است.

او با بیان اینکه جهت‌گیری‌ها در استان فارس عوض شده است، عنوان کرد: دانشگاه‌های استان چه شیراز، علوم پزشکی و آزاد به این سمت حرکت می‌کنند و این خیلی مهم است چون تفکرات تغییر کرده و این مسئولیت ما را سنگین می‌کند.

ستاری گفت: تاکید داریم که پای پارک‌های علم و فناوری به سایر شهرهای فارس هم باز شود و یک چتر حمایتی نرم‌افزاری داشته باشد و تنها حضور سخت‌افزاری مطرح نیست بلکه باید در بحث نرم‌افزاری کل شهر را درگیر کند و زمانی موفق می‌شویم که کل استان درگیر شود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح