کد خبر : 86125
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 11 نوامبر 2021 - 23:24
-

شایسته‌سالاری اولویت دولت در انتصاب‌ها باشد

شایسته‌سالاری اولویت دولت در انتصاب‌ها باشد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری یک فعال سیاسی در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه وضعیت موجود کشور ایجاب می‌کند که انتصاب مدیران در دولت آینده براساس اصل شایسته‌سالاری صورت پذیرد، گفت: رئیس جمهور منتخب باید برای معرفی هر عضو کابینه و انتصاب مدیر ارشد استان‌ها، سه اصل «کار بلدی، کارآمدی و کاردرستی» را مدنظر خود قرار دهد.

شایسته‌سالاری اولویت دولت در انتصاب‌ها باشد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری یک فعال سیاسی در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه وضعیت موجود کشور ایجاب می‌کند که انتصاب مدیران در دولت آینده براساس اصل شایسته‌سالاری صورت پذیرد، گفت: رئیس جمهور منتخب باید برای معرفی هر عضو کابینه و انتصاب مدیر ارشد استان‌ها، سه اصل «کار بلدی، کارآمدی و کاردرستی» را مدنظر خود قرار دهد.

مراد کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سامانه ویژه نظرخواهی از مردم برای انتخاب تیم دولت منتخب و اظهار کرد: اصل این سامانه و نفس کار ارزشمند است، اگر چه امکان دارد برای برخی از افراد با ابهاماتی همراه باشد.

وی گفت: آیت الله رئیسی بنا دارد شعار «دولت مردمی» را عملیاتی کند که نظرسنجی از مردم اولین اقدام دولت منتخب بود و شاید در مرحله بعد از مردم برای رفع مشکلات کشور راهکار و راه‌حل طلب کند و در فرصتی دیگر دولت و حتی رئیس دولت را در معرض نقد همگان قرار دهد، طبعا چنین حرکت‌هایی مفید بوده و آثار مثبتی در پی خواهد داشت.

این فعال سیاسی ادامه داد: البته باید به کسانی که احیانا با ابهام روبرو شده‌اند، یادآوری کرد که نظرخواهی را با انتخابات اشتباه نگیرند، بدیهی است که رئیس جمهور منتخب قصد ندارد هیات دولت و تیمش را با رای‌گیری عمومی تعیین کند و قطعا مردم نیز چنین توقعی ندارند، ولی مشورت عمومی و آگاهی از فضای عمومی کشور یک حرکت نو و ابتکاری است.

کاظمی تاکید کرد: مردم باید آگاهانه و سنجیده افراد مورد اعتماد را به‌عنوان مسئولان استانی و کشوری در سامانه مدنظر دولت منتخب ثبت‌نام کرده و از معرفی کسانی که شناخت کامل نسبت به آن‌ها ندارند، خودداری کنند.

وی در ادامه در خصوص شاخص‌های تعیین اعضای کابینه دولت و سایر مسئولان ارشد، تصریح کرد: در هر دوره از انتخابات، بسیاری از افراد در قالب ستادهای تبلیغاتی برای رای‌آوری کاندیدای مدنظرشان تلاش می‌کنند، اما این موضوع نه تنها در تعیین مسئولیت‌ها ملاک نیست، بلکه تاثیر هم ندارد.

این فعال سیاسی اضافه کرد: وضعیت موجود ایجاب می‌کند که انتصاب مدیران با دقت کامل و بر اساس اصل شایسته‌سالاری صورت پذیرد، چون اساسا فرصت آزمون و خطا وجود ندارد و یکی از راه‌های رسیدن به این مهم، بررسی کارنامه و گذشته افراد است.

کاظمی اظهار کرد: رئیس جمهور منتخب باید برای معرفی هر عضو کابینه و انتصاب مدیر ارشد استان‌ها، سه اصل «کار بلدی، کارآمدی و کاردرستی» را مدنظر خود قرار دهد، بدین معنا که فرد باید در وهله اول اطلاعات، تجربه و تخصص کافی را داشته باشد، در وهله دوم آن مدیر فعال و جهادی باشد و بتواند با توان و تدبیر، امور محوله را به نتیجه برساند، در وهله سوم صادق، سالم، انقلابی و اهل دروغ و فریبکاری و حتی مبالغه نباشد و باید مشکلات مردم را با دغدغه‌مندی دنبال کند.

این فعال سیاسی در پایان به اولویت‌های دولت منتخب برای رفع مشکلات مردم اشاره و بیان کرد: یکسری مسائل مبنایی، زیربنایی و ساختاری در کشور وجود دارد که در اولویت هستند، ولی نیاز به زمان دارند اما معضلاتی نظیر تورم، گرانی و بیکاری که معیشت مردم را با مانع روبرو کرده، علاوه بر اولویت، باید با فوریت و سرعت عمل انجام گیرد، زیرا  متاسفانه برخی از مدیران غیر متعهد، آستانه صبر بخش آسیب‌پذیر جامعه را به اتمام رسانده‌اند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح