کد خبر : 81372
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 نوامبر 2021 - 23:08
-

شروع “موجِ پنجم” کرونا در کرمانشاه/ موج جدید “دلتا” است

شروع “موجِ پنجم” کرونا در کرمانشاه/ موج جدید “دلتا” است

ایسنا/کرمانشاه معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه از آغاز موج پنجم کرونا در کشور و استان خبر داد وافزود: طبق شواهد بدست آمده از استانهای با درگیری بالا، غالب موارد ابتلا در موج پنجم از نوع “دلتا” است. دکتر سارا شاه آبادی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به افزایش شهرهای قرمز کرونایی در

شروع "موجِ پنجم" کرونا در کرمانشاه/ موج جدید "دلتا" است

ایسنا/کرمانشاه معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه از آغاز موج پنجم کرونا در کشور و استان خبر داد وافزود: طبق شواهد بدست آمده از استانهای با درگیری بالا، غالب موارد ابتلا در موج پنجم از نوع “دلتا” است.

دکتر سارا شاه آبادی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به افزایش شهرهای قرمز کرونایی در کشور، گفت: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد اوج گیری دوباره کرونا در کشور هستیم و همین امر نشان می دهد که عملا کشور وارد موج پنجم کرونا شده است.

وی افزود: در استان کرمانشاه نیز در حال حاضر شهرستان گیلانغرب در وضعیت قرمز به سر می برد و 9 شهرستان دیگر نارنجی هستند و تنها چهار شهرستان زرد وجود دارد و با توجه به این رنگ بندی عملا موج پنجم کرونا در استان نیز شروع شده و ابتدای ورود به این موج هستیم.

شاه آبادی با بیان اینکه موج پنجم کرونا در کشور از نوع “دلتا” است گفت: طبق بررسی های صورت گرفته در استانهای با درگیری بالا غالب موارد ابتلا در موج جدید از نوع سویه جهش یافته “دلتا” است.

وی در خصوص شناسایی موارد ابتلا به این سویه جهش یافته در استان کرمانشاه هم گفت: تشخیص این نوع سویه جهش یافته بسیار هزینه بر بوده و تنها در آزمایشگاه “پاستور” تهران انجام می شود. در حال حاضر چند نمونه برای این آزمایشگاه ارسال کرده ایم که به دلیل تراکم بالای نمونه های ارسالی از سراسر کشور جوابدهی آن قدری با تاخیر خواهد بود.

شاه آبادی گفت: البته شناسایی کرونای دلتا در استان چندان اهمیتی ندارد، چرا که با درگیری بالای کرونا در چند استان به نظر می رسد این سویه در کشور منتشر شده است، بنابراین باید عمده موارد ابتلا به کرونا را فرض بر دلتایی بودن آن بگذاریم.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه افزود: با این فرض که موارد ابتلا از نوع دلتا است، آنچه اهمیت دارد این است که افراد باید دقت بیشتری در بحث پیشگیری داشته باشند و بدانند که قدرت انتقال این نوع سویه جهش یافته 40 درصد بیشتر از کرونای انگلیسی است.

شاه آبادی اظهار کرد: از طرفی این نوع کرونا سرعت درگیری بالایی دارد و علائم آن با شدت بالایی خود را نشان می دهد و نیاز است که افراد در زمینه پیشگیری بیش از پیش حساسیت داشته و حتما از ماسک استفاده کنند.

وی افزود: در این نوع سویه جهش یافته احتمال ابتلای خانوادگی بسیار بالاست و بطور معمول با شناسایی یک مورد در هر خانواده، کل خانواده باید در قرنطینه قرار گیرند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح