کد خبر : 85959
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 11 نوامبر 2021 - 23:06
-

شهدای مدافع سلامت الگویی فاخر برای کادر درمان هستند

شهدای مدافع سلامت الگویی فاخر برای کادر درمان هستند

ایسنا/مرکزی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه شهدای مدافع سلامت الگویی فاخر برای کادر درمان هستند، گفت: روحیه‌ای که در بین مدافعین سلامت وجود دارد الگو گرفته از روحیه شهدای مدافع سلامت است. دکتر سیدمحمد جمالیان یکشنبه ۲۰ تیرماه در مراسم اولین سالگرد شهدای مدافع سلامت استان مرکزی (شهید پروفسور غلامحسین نادری، شهید

شهدای مدافع سلامت الگویی فاخر برای کادر درمان هستند

ایسنا/مرکزی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه شهدای مدافع سلامت الگویی فاخر برای کادر درمان هستند، گفت: روحیه‌ای که در بین مدافعین سلامت وجود دارد الگو گرفته از روحیه شهدای مدافع سلامت است.

دکتر سیدمحمد جمالیان یکشنبه ۲۰ تیرماه در مراسم اولین سالگرد شهدای مدافع سلامت استان مرکزی (شهید پروفسور غلامحسین نادری، شهید علی شاه محمدی و دکتر هاشم ساعی پور) اظهار کرد: یکی از شرایط نخبگی در کشور ارائه خدمت به مردم است و در این عرصه تمامی رزمندگان جبهه سلامت خوش درخشیدند. در این راه مردان و زنان فداکاری را از دست دادیم و افرادی را از دست دادیم که شاید جایگزین پیدا کردن برای آنها سخت و دشوار است.

وی با اشاره به اینکه شهدای مدافع سلامت ستارگان درخشان آسمان ایران هستند، اظهار کرد: یکی از این ستارگان درخشان شهید دکتر نادری است که عرصه خدمت رسانی او در کشور بسیار باارزش و پرخیر و برکت بود و همکاران دیگر در مجموعه تامین اجتماعی نیز فداکارانه تلاش کردند تا سلامت و جان مردم حفظ شود.

رئیس علوم پزشکی اراک در ادامه گفت: در روزهای ابتدایی که هراس بسیار زیادی در خصوص ابتلا به کرونا وجود داشت فعالان حوزه سلامت با فداکاری پا به عرصه گذاشتند و خدا را شاکریم با وجود طولانی شدن و فرسایشی شدن مبارزه با کروناویروس، اما همچنان روحیه جهادی، ایثار و از خودگذشتگی در کل کشور وجود دارد.

وی تصریح کرد: با وجود تمامی کمبودهایی که در حوزه منابع مالی و انسانی وجود دارد، اما روحیه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در بین تمامی رزمندگان مدافع سلامت وجود دارد، همه کمبودها را پوشش داده است.

دکتر جمالیان تاکید کرد: روحیه‌ای که در بین مدافعین سلامت وجود دارد الگو گرفته از روحیه شهدای مدافع سلامت است، آنها درس ایثار و از خودگذشتگی به ما دادند و امروز کادر درمانی با وجود همه کمبودها پای مردم ایران ایستاده اند و کماکان ارائه خدمت کرده و تحت تاثیر حواشی سیاسی و نقدهای غیرمنصفانه قرار نمی‌گیرند.

وی بیان کرد: روحیه از خودگذشتگی، سختی‌ها را آسان می کند و این روحیه موجب می‌شود تا با اراده بیشتری قدم برداریم.

به گزارش ایسنا، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: طبق تاکید قرآن کریم، کسانی که در راه خدا کشته شده اند نمرده اند بلکه زنده هستند و نزد خدا روزی می‌خورند. این آیه در وصف شهدا نازل شده است و قرآن در این کلام حقیقتی را بیان می کند و آن اینست که مقام جهاد در راه خدا و شهادت جایگاه رفیعی است و ما باید به حال شهدا غبطه بخوریم.

حجت الاسلام علی حسنوند افزود: بر این اساس، کاری که شهدا پس از شهادت انجام می دهند نسبت به کاری که قبل از شهادت انجام داده اند بزرگتر است، پس باید یاد شهدا را زنده نگه داریم. عده ای به دنبال فراموشی یاد و خاطره شهدا هستند و حتی حذف تصاویر و واژه شهید در معابر و خیابان‌ها نیز در دوره ای، بویژه در تهران مشاهده شد.

وی با بیان اینکه نام شهید حتی پس از شهادتش آثار و برکات زیادی دارد، تصریح کرد: شهدا ستاره هایی هستند که اجازه نمی دهند ما در تحقق اهداف خود ناامید شویم. شهید جان خود را در راستای یک هدف متعالی تقدیم می کند و هنوز هم انسان های هستند که به خاطر هدف از جان خود می گذرند و نمونه آن شهدای مدافع سلامت هستند.

در ادامه این مراسم مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان مرکزی نیز گفت: شهدا شمع محفل بشریت هستند و خانواده‌های شهدا بویژه شهدای مدافعان سلامت در غم از دست دادن عزیزان خود، روزهای سختی را سپری می‌کنند و مایه دلگرمی کادر سلامت هستند.

دکتر روح الله سهرابی در ادامه با اشاره به عملکرد حوزه سلامت استان مرکزی در مدیریت موج چهارم کرونا افزود: با مدیریت خوب و تلاش کادر سلامت، خوشبختانه موج چهارم کرونا نیز مدیریت شد و امیدواریم بتوانیم با همدلی و همراهی مردم و کادر درمان این بیماری را ریشه کن کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: شهدا بهترین الگو برای جامعه بشری هستند و با زندگی و حیات جاودانی خویش یک سبک و سیره معنوی را به انسان‌ها هدیه کردند و برای جامعه خویش تحول آفریدند.

دکتر بهمن صادقی افزود: شیوع ویروس کرونا به یک پاندمی عالمگیر تبدیل شد و استان مرکزی نیز جزو استان‌های نخست درگیر با این بیماری بود. کادر درمانی این استان مجاهدانه به مقابله با این بیماری پرداختند.

وی بیان کرد: بیشترین آمار جانباختگان کرونا را در پیک اول شیوع این بیماری شاهد بودیم و بسیاری از اعضای کادر درمان کشور نیز جان خویش را در این مقطع از دست دادند و لحظات ماندگاری از ایثار و فداکاری را در تاریخ کشور ثبت کردند.

به گزارش ایسنا، در این آیین با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح