کد خبر : 136909
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 2 دسامبر 2021 - 20:13
-

شهرداری‌ها و دهیاریهای خوزستان برای مقابله با سیل با سایر دستگاه‌ها و مردم هماهنگ باشند

شهرداری‌ها و دهیاریهای خوزستان برای مقابله با سیل با سایر دستگاه‌ها و مردم هماهنگ باشند

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور که ۱۶ فروردین به همراه وزیر کشور به منظور بررسی فعالیت‌های انجام شده برای مقابله با سیل به خوزستان سفر کرده بود، گفت: در جریان این سفر بر ضرورت هماهنگی کامل شهرداری‌ها و دهیاریهای خوزستان با دستگاه‌های امدادی

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور که ۱۶ فروردین به همراه وزیر کشور به منظور بررسی فعالیت‌های انجام شده برای مقابله با سیل به خوزستان سفر کرده بود، گفت: در جریان این سفر بر ضرورت هماهنگی کامل شهرداری‌ها و دهیاریهای خوزستان با دستگاه‌های امدادی و درگیر امر مدیریت بحران بویژه آبفای استان و همچنین ساکنان شهرها و روستاها تاکید شد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی جمالی‌نژاد با اشاره به افزایش کم سابقه آورد سدهای کرخه و دز که موجب افزایش خروجی این دو سد شده، گفت: احتمال وقوع سیل در خوزستان وجود دارد و شهرداری اهواز و شهرداری سایر شهرها اقداماتی را برای ایمن سازی سواحل رودخانه‌هایی که از داخل شهرها عبور می‌کند، انجام داده‌اند اما ضرورت دارد به منظور کاهش خسارات و آسیب‌ها، ضمن آماده‌باش کامل با دستگاه‌های اجرایی بیش از پیش هماهنگ باشند و توجه لازم را به مباحث همکاری‌های مردمی و جلب مشارکت‌های مردمی در مدیریت بحران داشته باشند.

وی افزود: از شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان خوزستان خواسته شده در هماهنگی با سایر دستگاه‌های مرتبط با مدیریت بحران، زمینه را برای انجام مأموریت‌های خود در شرایط بحرانی فعلی و همچنین ایفای وظیفه سنگین خدمات رسانی به مردم فراهم کنند تا با هماهنگی و همدلی بتوانند مشکلات را برطرف کرده و با توجه به وضعیت‌های جوی مختلف، اقدامات در نظر گرفته شده را انجام دهند.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به خسارت‌های وارد شده به زیرساخت‌های شهرها و روستاهای استان خوزستان براثر وقوع سیل و آب گرفتگی افزود: از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خواسته شده تا بطور مرتب میزان خسارات وارده به زیرساخت‌های شهرها و روستاها را به صورت دقیق مشخص و مستندسازی کنند تا به استانداری خوزستان و وزارت کشور اعلام شود.

وی با تاکید بر اینکه رسیدگی به مردم سیل زده در سطح کشور و حل مشکلات ناشی از آن و جبران خسارت‌ها در اولویت کاری دولت قرار دارد، گفت: از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خواسته شده خسارات وارده به زیرساختها را بطور دقیق بررسی و برای برآورد میزان خسارت‌های ناشی از سیل و آب گرفتگی، پایش و ارزیابی لازم را انجام دهند.

جمالی‌نژاد با بیان این نکته که در حال حاضر دبی آبی که اهواز عبور می‌کند حدود ۲۹۸۰ مترمکعب بر ثانیه است، افزود: ۶۰ هزار گونی توسط استان بوشهر برای ایجاد دیوار ساحلی برای خوزستان ارسال شده است و این امر جلوه‌ای از همدلی و همکاری بین نیروهای امدادی و مردمی برای پیشگیری از حوادث با ایجاد دیواره‌های ساحلی در سطح رودخانه‌های استان است که اثرات مثبتی در کاهش تأثیرات سیلاب در استان داشته است.

وی در ادامه گفت: تاکنون اقلام امدادی شامل پتو و چادر، بسته‌های موارد غذایی و تجهیزاتی همچون پمپ‌های کف کش، شناور، لودر، کمپرسی و بیل مکانیکی برای تقویت تجهیزات شهرداری‌های استان از سایر شهرداری‌های کشور که آسیب کمتری در سیل اخیر داشتند ارسال شده است و کمک‌های دیگری طی ساعات آینده وارد خوزستان می‌شود.

****

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و رئیس کارگروه بیمه، بازسازی و بازتوانی مدیریت بحران کشور از ادامه اعزام تجهیزات و ماشین آلات شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌ها به مناطق سیل زده استان لرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهدی جمالی نژاد با اعلام اعزام کمک‌های استان‌های کشور به استان لرستان، اظهار کرد: از آغاز بروز بحران سیل بسیاری از شهرداری‌های استان‌هایی که کمتر تحت تأثیر سیل قرار گرفتند، اقلام و تجهیزات امدادی و ماشین آلات خود را به لرستان اعزام کرده‌اند.

جمالی‌نژاد در ادامه از ارسال دو دستگاه لودر، دو دستگاه بولدوزر، دو دستگاه گریدر، یک دستگاه تریلر، هشت دستگاه کامیون کمپرسی، دو دستگاه ماشین آتش نشانی سنگین، دو دستگاه لجن کش و دو دستگاه تانکر آب و یک نانوایی سیار از طرف استان قم به شهرستان چگینی استان لرستان خبر داد.

وی افزود: از شهرداری تهران نیز ۱۰ دستگاه خاور، ۱۰ دستگاه خودرو مجهز به سیستم واترجت و ۱۰ دستگاه مینی لودر (بابکت) به همراه ۹۰ نفر از نیروهای زبده این شهرداری به همراه تجهیزات انفرادی مورد نیاز به استان لرستان اعزام شدند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور همچنین با اشاره به بازدید هوایی انجام شده از مناطق سیل زده استان لرستان و برگزاری جلسات مشترک شورای تأمین و هماهنگی مدیریت بحران استان به ریاست وزیر کشور افزود: پیرو گفت‌وگویی که با شهردار پلدختر داشتم وی اعلام کرد که حدود ۳۰ درصد شهر آسیب دیده و شهردار معمولان هم از آسیب دیدگی ۳۰ تا ۳۵ درصد این شهر خبر داد.

جمالی نژاد در عین حال گفت: با توجه به خسارات وارده به این دو منطقه مقرر شد معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان در این منطقه مستقر شود که شرایط امدادرسانی به آسیب دیدگان در حال سرعت گرفتن است و برنامه‌ریزی های مناسبی هم برای امدادرسانی بهینه انجام شده و اقدامات مختلفی در حال انجام است که وصل شدن دائمی آب و برق و گاز و باز شدن راه‌های دسترسی به مناطق سیل زده در اولویت هست.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح