کد خبر : 71552
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 نوامبر 2021 - 23:16
-

«شوق زندگی» در مشهد افتتاح شد

«شوق زندگی» در مشهد افتتاح شد

ایسنا/خراسان رضوی مجتمع شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی شوق زندگی به همت شهرداری مشهد، دادگستری خراسان رضوی و همکاری و مشارکت دستگاه‌های فعال در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، ساماندهی کودکان‌کار و آسیب دیده و در معرض آسیب، افتتاح شد. در این مجتمع طرح سایبان مهر، سایبان امید، طرح سایبان عدالت، طرح

«شوق زندگی» در مشهد افتتاح شد

ایسنا/خراسان رضوی مجتمع شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی شوق زندگی به همت شهرداری مشهد، دادگستری خراسان رضوی و همکاری و مشارکت دستگاه‌های فعال در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، ساماندهی کودکان‌کار و آسیب دیده و در معرض آسیب، افتتاح شد. در این مجتمع طرح سایبان مهر، سایبان امید، طرح سایبان عدالت، طرح کودک خلاق و سایبان مهان حضور داشته و به کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌پردازند.

محمدرضا کلائی، شهردار مشهد، امروز در مراسم افتتاح مجتمع شوق زندگی با اشاره به اینکه نوع مواجهه با موضوعات در قالب پروژه‌هایی که در شهر، خیرین شهریار هسته اصلی آن بوده‌اند، بسیار جدی است، اظهار کرد: توجه به موضوعات شهر ترمیمی، کاهش آسیب‌ها با ساز و کارهایی که تدوین شده و اتفاقی که امروز شاهد آن بودیم، همه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام شده است. تمرکز همکاران ما در حوزه اجتماعی سازمان اجتماعی و فرهنگی، به کارگیری همکاری تمام دستگاه‌ها اعم از بهزیستی، نیروی انتظامی، خیرین و… است که بتوانند نرخ برخی از آسیب‌ها را در شهر مشهد کاهش دهند.

همچنین در ادامه این مراسم، غلامعلی صادقی، رییس کل دادگستری خراسان رضوی، عنوان کرد: در این مکان، کار مشارکتی متفاوت و ضروری شکل گرفته است. مشارکتی یعنی همه در این مکان جمع شدند تا بتوانند در راستای کاهش یک آسیب اجتماعی گام بردارند. همه دستگاه‌های مختلف اعم از شورای شهر، شهرداری مشهد، بهزیستی، سمن‌ها، دادستانی و… پای کار آمدند تا ببینند چه اقدامی می‌تواند برای این اقشار آسیب‌پذیر انجام دهند تا این افراد به یک سرمایه اجتماعی تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه وضع مجازات‌های جایگزین حبس نشان داده که زندان جواب نمی‌دهد و این مجازات صرفا برای عده‌ای خاص باید بماند، افزود: همانند مجتمع شوق زندگی را در طول سابقه بیش از ۳۰ ساله خود در دستگاه قضایی ندیده‌ام. حتی مانند آن در نقاط دیگر کشور نیز وجود ندارد. الگوی مجتمع شوق زندگی می ‌تواند در سایر استان‌های کشور نیز اجرایی شود.

در ادامه این مراسم رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد، سیدمحسن حسینی‌ پویا گفت: مشهد به عنوان شهری که به امام رضا(ع) منتسب است و از آن به عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام یاد می‌شود، باید شهری باشد که روح و کالبد آن شایسته این نام و این جایگاه باشد. وجود آسیب‌های اجتماعی و آسیب‌ دیدگانی همچون کودکان‌ کار، معتادان متجاهر، زنان و دختران آسیب دیده یا در معرض آسیب، متکدیان و همچنین وجود معضل و آسیب بیکاری، در شان این کلان‌شهر نیست. رفع این آسیب‌ها و ساماندهی آسیب‌ دیدگان، اراده و دغدغه مدیریت شهری را طلب می‌کند. راه‌اندازی مجتمع شوق زندگی که در راستای کنترل و کاهش برخی از آسیب‌های یاد شده است، حاصل همین اراده و همکاری مشترک بین دستگاهی بوده و می‌تواند به عنوان الگویی برای سایر همکاری‌های مشترک در شهر مشهد و چه بسا در کل کشور بدل شود.

وی ادامه داد: بدیهی است برای حل اساسی آسیب‌ها و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی باید همکاری‌ها توسعه پیدا کند. برای این منظور در شورای اسلامی شهر هم مصوبات گوناگونی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی تصویب شد. شورای پنجم برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، مصوبه‌ای را گذراند که براساس آن شهرداری مکلف شده بانک اطلاعاتی آسیب‌ها و آسیب‌دیدگان را تهیه کند. امیدواریم از این طریق بتوان مشهد را به شهری عاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی تبدیل کرد.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: تاکنون تفاهم ‌نامه‌ای برای همکاری و هم‌افزایی بیشتر در این خصوص به امضا دستگاه‌هایی چون دادگستری، دادستانی، شورای اسلامی شهر، شهرداری، بهزیستی، فنی و حرفه ‌ای، کانون وکلای دادگستری، شورای خیرین شهریار و… رسیده است. امیدواریم استانداری و فرمانداری نیز مشارکت لازم را داشته و این تفاهم ‌نامه توسط آن‌ها نیز امضا شود تا در همین مجتمع شوق زندگی، دبیرخانه اجرایی تفاهم‌نامه مشترک مستقر و این مکان به عنوان مرکزی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مشهد تبدیل شود.

همچنین در ادامه این مراسم و در جمع خبرنگاران سید مجتبی منتظری، معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، اظهار کرد: مجتمع شوق زندگی اولین فرهنگسرای اجتماعی شهر مشهد است که به همت شهرداری مشهد، دادگستری خراسان رضوی و همکاری و مشارکت دستگاه‌های فعال در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفته قوه قضاییه افتتاح شد.

وی ادامه داد: همزمان در این مجموعه همه دستگاه‌هایی که خدمات و فعالیت‌هایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، ساماندهی کودکان‌کار و آسیب دیده و در معرض آسیب دیده انجام می‌دهند، در یک مجتمع با همکاری ادارات دولتی و تشکل‌ها مردمی به ساماندهی و فعالیت‌های مشترک جهت کاهش این آسیب‌ها اقدام می‌کنند. در این مجتمع طرح سایبان مهر، سایبان امید، طرح سایبان عدالت، طرح کودک خلاق و سایبان مهان به کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌پردازند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، محمدرضا حیدری، در ادامه این مراسم و در جمع خبرنگاران بیان کرد: موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی و رسیدگی به اقشار آسیب‌پذیر نیازمند یک اقدام جمعی است. امروز شاهد یک الگو کارآمد و موثر در مواجه با آسیب‌های اجتماعی هستیم. این مجتمع می‌تواند الگوی مناسبی برای کل کشور باشد و از این شهر این الگو توسعه پیدا کند. این پروژه در کنار سایر اقدامات عمرانی شورای پنجم به یادگار خواهد ماند.

افزایش ۳۷ برابری اعتبارات آسیب‌های اجتماعی

ولی اسماعیلی، رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، نیز در این مراسم اظهار کرد: باید جهت جبران زحماتی که در این مجتمع کشیده شده، جمله‌ای برازنده گفته شود. در این محل اقدامی نو و نوین صورت گرفته که می‌تواند برای کل کشور یک نمونه مثال زدنی باشد.

وی ادامه داد: من به نوبه خودم به عنوان خادم ملت و نماینده مردم ایران از صمیم قلب از تمام کسانی که برای این پروژه زحمت کشیدند، کمال تشکر را دارم و امید دارم از این مجتمع و اقدام نوین برای سایر استان‌ها الگوبرداری کنیم. اگر ما و دولت آینده دست به دست هم ندهیم، آسیب های اجتماعی به آسیب‌های امنیتی تبدیل خواهد شد.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دقت لازم، اعتبار لازم، برنامه منسجم با هم‌افزایی دولت انقلابی می‌تواند بهشت برین‌های دیگری را بسازد. ما در کمیسیون اجتماعی مجلس ۳۷ برابر اعتبارات آسیب‌های اجتماعی را افزایش دادیم. در بخش اعتبارات آسیب‌های اجتماعی و حاشیه‌نشینی کلانشهرها ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار لحاظ کردیم که این رقم برای شهرستان‌های کوچک ۴۰۰ میلیارد تومان است. ما در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اعلام آمادگی می کنیم که در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی از هر ایده‌ای استقبال خواهیم کرد.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حاشیه‌نشینی معلولی است که علت آن توسعه نامتوازن کشور است، تصریح کرد: ما نباید همه امکانات را در یک جا متمرکز کنیم تا حاشیه نشینی ایجاد شود.

در ادامه این مراسم، سعید عمرانی، معاون قضایی دادستان کل کشور، نیز بیان کرد: همه ما در برابر کودکان کار، کودکان بدسرپرست، کارتن خواب‌ها و… مسئولیم. امیدواریم که چنین اقداماتی در کل کشور نیز ادامه پیدا کند. اگر ما در جامعه منجر به شادی کودک بی‌سرپرست و یا بدپرست شویم، دستگیر آخرت ما نیز خواهد بود. امید داریم در کشور ما روزی برسد که دیگر شاهد هیچ کودک کاری نباشیم و بتوانیم این آسیب اجتماعی را ریشه‌کن کنیم.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح