کد خبر : 97189
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 نوامبر 2021 - 1:47
-

صدور کیفرخواست ۱۶ نفر از گردانندگان سایت‌های شرط‌بندی قزوین

صدور کیفرخواست ۱۶ نفر از گردانندگان سایت‌های شرط‌بندی قزوین

ایسنا/قزوین دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: پرونده‌های مطرح‌شده در خصوص سایت‌های شرط‌بندی در دادسرای قزوین ۱۶ متهم دارد که بر اساس بررسی‌ها و تحقیقات مقدماتی صورت گرفته اتهام قماربازی برای این افراد محرز و بر همین اساس برای این متهمان کیفرخواست صادر و درنهایت پرونده جهت ادامه روند رسیدگی به دادگاه کیفری دو قزوین ارسال

صدور کیفرخواست ۱۶ نفر از گردانندگان سایت‌های شرط‌بندی قزوین

ایسنا/قزوین دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: پرونده‌های مطرح‌شده در خصوص سایت‌های شرط‌بندی در دادسرای قزوین ۱۶ متهم دارد که بر اساس بررسی‌ها و تحقیقات مقدماتی صورت گرفته اتهام قماربازی برای این افراد محرز و بر همین اساس برای این متهمان کیفرخواست صادر و درنهایت پرونده جهت ادامه روند رسیدگی به دادگاه کیفری دو قزوین ارسال خواهد شد.

محمد قاسمی در تشریح این خبر گفت: قماربازی و شرط‌بندی از اعمالی به حساب می‌آید، که مخالف فطرت انسانی و حکم خداوند است و دین مبین اسلام به این مسئله نگاه ویژه‌ای داشته و اثرات آن را بر زندگی فردی، اجتماعی، دنیوی و اخروی انسان‌ها مورد بررسی قرار داده است، همچنین این‌گونه اقدامات از حیث قانونی نیز ممنوع بوده و قانون‌گذار برای آن مجازات تعیین کرده است.

وی افزود: شرط‌بندی و قماربازی می‌تواند به‌تدریج حالت افراطی پیدا کند و باعث اعتیاد فرد به این‌گونه اعمال مخالف شرع شود و این نوع وابستگی که براثر تغییر در الگوهای ذهنی فرد ایجاد می‌شود، از اعتیادهای رفتاری به حساب می‌آید، که آسیب‌های اجتماعی آن بسیار گسترده خواهد بود.

دادستان قزوین خاطرنشان کرد: در گذشته شرط‌بندی و قماربازی با آلات و ادوات مخصوص صورت می‌گرفت، که حتی نگهداری این وسایل نیز از حیث قانون مجازات اسلامی جرم انگاری شده است، اما امروزه با گسترش فضای مجازی و ایجاد سایت‌های شرط‌بندی شیوه این اعمال منافی شرع و اخلاق تغییر کرده و به دلیل جذابیت و طمع برای کسب منافع، بسیاری از افراد به‌خصوص جوانان در دام گردانندگان این سایت‌ها گرفتارشده و اموال و منابع مالی خود را بر باد می‌دهند.

وی تصریح کرد: گردانندگان سایت‌های شرط‌بندی و قماربازی با تبلیغات دروغین، توجه افراد را به سمت خود جلب کرده و با فریب دادن و معتاد کردن افراد به این‌گونه اعمال، منابع مالی آن‌ها را به غارت برده و زمینه درآمدهای هنگفت نامشروع را برای خود ایجاد می‌کنند.

این مقام قضایی استان قزوین یادآور شد: بسیاری از گردانندگان سایت‌های شرط‌بندی در کشورهای خارجی حضور دارند، اما برخی از آن‌ها نیز در داخل کشور فعالیت می‌کنند، که شناسایی آن‌ها در دستور کار قرار دارد و با توجه به رصد فضای مجازی، شناسایی گردانندگان سایت‌های شرط‌بندی با جدیت پیگیری می‌شود.

وی گفت: بر اساس بررسی‌ها و رصد فضای مجازی، برخی از سایت‌های شرط‌بندی که در قزوین فعالیت داشتند، شناسایی شد و گردانندگان آن‌ها نیز با تشکیل پرونده، احضار و تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند؛ همچنین در بررسی‌ها صورت گرفته مبالغ قابل‌توجهی در حساب‌های بانکی این متهمان که منشاء آن قماربازی است، مشاهده و تا تعیین تکلیف پرونده توقیف شد.

قاسمی افزود: پرونده‌های مطرح‌شده در خصوص سایت‌های شرط‌بندی در دادسرای قزوین ۱۶ متهم دارد که بر اساس بررسی‌ها و تحقیقات مقدماتی صورت گرفته توسط یکی از شعب بازپرسی، اتهام قماربازی برای این افراد محرز و بر همین اساس برای این متهمان کیفرخواست صادر و درنهایت پرونده جهت ادامه روند رسیدگی به دادگاه کیفری دو قزوین ارسال خواهد شد.
قاسمی به ماده ۷۰۵ قانون مجازات اسلامی اشاره و تأکید کرد: بر اساس این ماده قماربازی با هر وسیله‌ای، ممنوع بوده و مرتکبین آن به یک تا ۶ ماه حبس یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌شوند و در صورت تجاهر به قماربازی، به هر ۲ مجازات محکوم خواهند شد.

بنا بر اعلام روابط عمومی دادگستری استان قزوین، وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی با همکاری سایر نهادهای متولی، مقابله با این جرم اجتماعی و غیرشرعی و همچنین جلوگیری از متضرر شدن شهروندان را در دستور کار قرار داده و به خانواده‌ها هشدار می‌دهیم، که مراقب فرزندان خود و فعالیت آن‌ها در فضای مجازی باشند تا در دام گردانندگان این سایت‌ها گرفتار نشوند. از والدین تقاضا می‌کنیم اوقات فراغت فرزندانشان را با شیوه‌ای مطلوب پر کنند تا از حضورشان در سایت‌های شرط‌بندی و درنتیجه اعتیاد به آن جلوگیری کنند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اظهار کرد: شهروندان فریب تبلیغات دروغین و فریبنده اینترنتی این نوع سایت‌ها را نخورند. عاملان این شرط‌بندی‌ها سبب فروپاشی خانواده‌ها شده‌اند چراکه برخی کاربران، جهت تأمین مالی در بازی‌های قمار اموال خود را به فروش رسانده‌اند، و ازآنجاکه غالب سایت‌ها از خارج مرزهای کشور اداره می‌گردند دسترسی به آن‌ها آسان نخواهد بود.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح