کد خبر : 140266
تاریخ انتشار : جمعه 3 دسامبر 2021 - 18:10
-

ضرورت تشکیل‌گروه‌های اندیشه‌ورز برای همگانی شدن فرهنگ مطالعه

ضرورت تشکیل‌گروه‌های اندیشه‌ورز برای همگانی شدن فرهنگ مطالعه

ایسنا/ایلام امام جمعه ایلام گفت: تاسیس گروه اندیشه ورز و آشنا با مسائل کتاب و کتابخوانی با هدف راهکارهای عملی همگانی کردن فرهنگ مطالعه ضروری است. حجت‌الاسلام‌والمسلمین «الله‌نور کریمی‌تبار» در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره کل کتابخانه‌های استان، به مناسبت سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی، اظهار کرد:کتاب مهمترین میراث ماندگاری است که از پیشینیان به

ضرورت تشکیل‌گروه‌های اندیشه‌ورز برای همگانی شدن فرهنگ مطالعه

ایسنا/ایلام امام جمعه ایلام گفت: تاسیس گروه اندیشه ورز و آشنا با مسائل کتاب و کتابخوانی با هدف راهکارهای عملی همگانی کردن فرهنگ مطالعه ضروری است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «الله‌نور کریمی‌تبار» در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره کل کتابخانه‌های استان، به مناسبت سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی، اظهار کرد:کتاب مهمترین میراث ماندگاری است که از پیشینیان به ما رسیده است و ارزش معنوی آن بالاتر از ارزشگذاری مادی است.
وی گفت: کتاب نقش اساسی در تحول شخصیتی و فرهنگی انسانها دارد بنابراین نیاز ضروری جامعه امروز ما گسترش فرهنگ کتابخوانی است و تاکید رهبر انقلاب بر مطالعه روزمره و اهمیت ویژه ای که این امر در نزد ایشان دارد، خود گواهی روشن بر این مقوله است.
نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام ادامه داد: نقش صدا و سیما و رسانه‌ها در گسترش کتابخوانی بسیار مهم است و با بهره گیری از استعدادها و دانش هنرمندان برجسته استان، برنامه های تلویزیونی و رادیویی جذابی در این زمینه تولید گردد و در فرصتهای زمانی مناسب برای مردم نمایش داده شود.
وی تصریح کرد: تکریم ارباب رجوع در کتابخانه های عمومی امر مهمی است و کتابداران با استمداد از خداوند متعال جهت توفیق در کار خود و بهره گیری از دانش تخصصی در زمینه کتابشناسی، مردم را به سمت منابع مورد نیاز راهنمایی کنند که بی شک در ثواب گسترش علم و آگاهی در بین مردم، شریک هستند.
امام جمعه ایلام گفت: مردم می توانند بخشی از اوقات فراغت خود را در محیط کتابخانه ها سپری کنند و این موضوع باید به عنوان یک هدف مهم در مدیریت این مراکز تعریف شود و بر مبنای آن برنامه ریزی صورت گیرد.
کریمی‌تبار راه اندازی پیک کتاب در کتابخانه های عمومی را اقدامی مهم دانست و گفت: رساندن کتاب در کمترین زمان ممکن و بدون مراجعه حضوری، برنامه مهم و ارزنده ای است که مردم را به سمت کتابخوانی تشویق خواهد کرد.
امام جمعه ایلام تاکید کرد: تاسیس گروه اندیشه ورز و آشنا با مسائل کتاب و کتابخوانی و به کار گیری پیشنهادات و راهکارهای عملی آن در مسیر همگانی نمودن فرهنگ مطالعه ضروری است اما اصل بر توسعه فیزیکی و ایجاد کتابخانه‌ها در سطح جامعه است.

«سمیه حیدری» ، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام نیز با  اظهار کرد: تلاش جهت توسعه فرهنگ مطالعه در بین مردم، لبیک به دعوت رهبر معظم انقلاب و در راستای دغدغه های معظم‌له است.
وی افزود: تمام تلاش همکاران ما در کتابخانه های عمومی ارائه خدمات به موقع و مورد نیاز مردم است و جهت گیری اصلی در این مجموعه، نیل به اهداف تعیین شده در سند چشم انداز کتابخانه های عمومی است که نگاه محوری در آن تعریف کتابخانه به عنوان یک پایگاه اجتماعی و فرهنگی است که در متن آن علاوه بر تامین و امانت کتاب به علاقمندان، برنامه فرهنگی متنوعی برای توسعه فرهنگ مطالعه پیش بینی شده است.
حیدری تصریح کرد: برنامه های فرهنگی شاخصی مانند جشنواره کتابخوانی رضوی، تاسیس محافل ادبی، راه اندازی برنامه راویان بالندگی با هدف تجلیل از شاعران شعر انقلاب، پیک کتاب و برنامه های روزانه فرهنگی، همگی در راستای تحقق این ماموریت جدید نهاد کتابخانه های عمومی کشور انجام می‌شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام گفت: پنچ پروژه جدید کتابخانه در شهرستانهای مختلف با هدف رفع محرومیت زدایی فرهنگی و با جلب حمایت مالی نهادهای حمایتی کشور مانند بنیاد علوی، بنیاد برکت و همچنین مشارکت استانداری و فرمانداریها در دست احداث است و با بهره برداری از آنها در سال آینده ، مجموعا” 1450 متر مربع به سرانه کتابخانه های عمومی استان افزوده می شود.
وی در پایان افزود: در ایام کرونا با وجود محدویتهای اعمال شده، خوشبختانه فعالیت کتابخانه ها تعطیل نشده است و علاوه بر خدمات کتابخانه ای در قالب پیک کتاب که خدمتی نوین و مطابق با شرایط این چنینی است، بالغ بر 16 هزار برنامه فرهنگی با همت همکاران کتابدار در بتسر فضای مجازی، در کتابخانه های سطح استان انجام گرفته است که تجربه ای نوین در ادامه حرکت روبه آینده این مجموعه است.

انتهای پیام
منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح