کد خبر : 68564
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 نوامبر 2021 - 21:10
-

ضرورت حمایت همه‌جانبه از واحدهای تولیدی برای تداوم فعالیت

ضرورت حمایت همه‌جانبه از واحدهای تولیدی برای تداوم فعالیت

ایسنا/ایلام مدیرکل بازرسی استان ایلام گفت: حمایت از تولید را در دستور کار خود قرار داده داده‌ایم و از همه ظرفیت‌های موجود برای ممانعت از تعطیلی واحدهای تولیدی استفاده خواهد شد. «مهدی اصلانی» در نشست با صاحبان واحدهای تولیدی شرکت شهرک های صنعتی ایلام، اظهار کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند ما اکنون در جهاد

ضرورت حمایت همه‌جانبه از واحدهای تولیدی برای تداوم فعالیت

ایسنا/ایلام مدیرکل بازرسی استان ایلام گفت: حمایت از تولید را در دستور کار خود قرار داده داده‌ایم و از همه ظرفیت‌های موجود برای ممانعت از تعطیلی واحدهای تولیدی استفاده خواهد شد.

«مهدی اصلانی» در نشست با صاحبان واحدهای تولیدی شرکت شهرک های صنعتی ایلام، اظهار کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند ما اکنون در جهاد اقتصادی هستیم،  کسانی که در حوزه تولید و اشتغال در حوزه های مختلف کشاورزی و صنعتی فعالیت دارند موتور محرکه رشد و توسعه استان بوده و در واقع جهادگر اقتصادی هستند.
وی گفت: سرمایه‌گذارانی که در بخش تولید وارد شده اند به عنوان یک ارزش مطرح است و باید از آن ها حمایت کرد، افرادی که  به جای اینکه سرمایه خود را در مباحث دلالی و سودگرانه وارد کنند، در این شرایط اقتصادی در حوزه تولید تلاش می کنند را باید مورد تقدیر قرار دارد و سایر اقشار را نیز تشویق کرد که در این مسیر گام بردارند.
وی با بیان اینکه فعالیت های سودگرانه باعث مشکلات اقتصادی و بیکاری جوانان می شود، تصریح کرد: بازرسی کل استان در راستای سیاست های ابلاغی قوه قضائیه، سازمان کل و فرمایشات مقام معظم رهبری حمایت از تولید را در دستور کار خود قرار داده است و  تاکید شده است که از همه ظرفیت های موجود برای ممانعت از تعطیلی واحدهای تولیدی در استان استفاده شود.
مدیرکل بازرسی استان ایلام یادآور شد: همکاری بسیاری خوبی بین سازمان بازرسی و ستاد اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید دستگاه قضایی استان وجود دارد و در خصوص رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان راهکارهای بسیار خوبی ارائه شده است.
اصلانی با بیان اینکه واحدهای تولیدی از چند جنبه دچار مشکل هستند، گفت: شناسایی توانمندی ها و پتانسلی های استان یکی از مهم ترین نکاتی است که مورد توجه قرار دارد، باید از این ظرفیت ها به خوبی استفاده شود، در حوزه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی با توجه به مرز مشترک با عراق تولید محصولات صادرات محور، توجه به بنگاه های کوچک اقتصادی و صنایع نفت و گاز  ظرفیت های بسیار خوبی در اسان در راستای سرمایه گذاری وجود دارد.
وی ادامه داد: تهیه طرح های توجیهی و اقتصادی یکی از مهم ترین فعالیت های که باید در زمینه راه اندازی واحدهای تولیدی جدی گرفته شود، اهلیت، صلاحیت و توانمندی مالی و فنی و توجیه اقتصادی در طرح های اقتصادی و واحدهای تولیدی در استان باید مورد توجه قرار گیرد و اگر این نوجهات در اجرای طرح ها و راه اندازی واحدهای تولیدی باشد به طور قطع آسیب های کمتری متوجه تولید استان خواهد بود.
مدیرکل بازرسی استان ایلام با تاکید بر کاهش صدور مجوز برای افراد متقاضی واحدهای تولیدی، خاطرنشان کرد: حوزه صمت، جهادکشاورزی و شهرک های صنعتی در مرحله اول در خصوص همزمانی صدور مجوزها، شفافیت با توجه به ماده ۷ سیاسیت های کلی اصل ۴۴ و پنحره واحد قانون توسعه را مورد توجه قرار داده و و همزمان مجوزهای لازم از دستگاه های ذی ربط اخذ شود که در مدت کوتاهی فرایند صدور مجوز انجام  و در این زمینه  نیز شفافیت لازم در خصوص مدارک و اسناد وجود داشته باشد.
اصلانی با تاکید بر تهیه طرح توجیهی قابلیت‌ها و توانمندی‌های های استان، ادامه داد: فراهم کردن شرایط مناسب برای سرمایه گذرانی که می توانند در استان سرمایه گذاری کنند، انتقال دانش روز توسط دستگاه های مرتبط به واحدهای تولیدی از دیگر نکاتی است که باید جدی گرفته شود، لازم است واحدهای تولیدی بعد از ایجاد به حال خود رها نشوند و با فناوری های جدید خطوط تولید و دانش مدیریت نوین، این واحدها هدایت شوند و  به صرف صدور مجوز با حال خود رها نشوند و قبل از این که گرفتار چالش ها و موانع تولید شوند، باید آنها را هدایت و حمایت کرد.
وی با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط در زمینه حمایت از واحدهای تولیدی باید در میدان باشند، ادامه داد: ارتباط مستقیم مدیران مرتبط با مدیران واحدهای تولیدی، ایجاد کانال ارتباطی از طریق فضای مجازی، تشکیل تشکل های صنفی صنعتی و تخصصی مرتبط با واحدهای صنعتی در استان باید مورد توجه قرار گیرد و تشکل های صنفی به طور قطع موجب تقویت واحدهای تولیدی می‌شود.
مدیرکل بازرسی استان ایلام با اشاره به اینکه فروش محصولات و بازاریابی از دیگر بخش های است که باید در استان مورد توجه قرار گیرد، ابراز کرد: با خرید کالای خارجی در صورت وجود نمونه مشابه داخلی برخورد می شود و البته باید این امر فرهنگسازی شود و مدیران خودشان نیز آنرا مورد توجه قرار  داد و به آن عامل  و از سوی دیگر نیز واحدهای تولیدی به سمت بالابردن کیفیت و استانداردسازی  محصولات خود گام بردارند.
اصلانی تصریح کرد: قوانین و مقرارت که موجب مانع در تولید می شود را نیز باید شناسایی کرد، شورای گفت و گوی بخش خصوص و دولت  را نیز باید تقویت کرد و انتظار می رود که از ظرفیت های قانونی در استان در راستای جهش تولید استفاده شود،  همه  حم و غم ما این است در این شرایط تنگنای اقتصادی کمک کنیم که واحدهای تولیدی به کار خود ادامه دهند، امید آفرینی و اعتماد نفس در واحدهای تولیدی تقویت شود و همه باید در این راستا کمک می کنند و نباید میدان را خالی کرد.
وی تصریح کرد: با توجه به تغییراتی که در پی انتخابات ۲۸ خرداد نیز در دولت ایجاد می شود، انتظار می رود که تحول بسیار خوبی در زمینه تولید در کشور ایجاد شود و مشکلات واحدهای تولیدی از جمله بحث سرمایه درگردش، تامین زیرساخت های لازم و موانع قانونی مرتفع شود.
اصلانی با اشاره به بازدید های انجام شده از واحدهای تولیدی استان، گفت: امروز از چندین واحد تولیدی استان با حضور مسئولان بازدید شد که در این بازدیدها مقرر گردید در زمینه تامین آب مورد نیاز واحد  ایلام سرنگ از طریق همکاری شرکت پتروشیمی ایلام و پیگیری شرکت اب و فاضلاب استان اقدامات لازم انجام شود.
وی با تاکید بر اینکه حمایت  از واحدهای تولیدی باید در کنار نظارت انجام شود، تصریح کرد: در بازدید از واحد تولیدی پویا نخ ایلام نیز مقرر شد که تامین مواد اولیه پتروشیمی این واحد تولیدی از طرق اداره کل صمت مورد پیگیری قرار گیرد و حمایت ها و نظارت های لازم در این زمینه انجام شود
اصلانی خاطرنشان کرد:  از شرکت شهرک‌های صنعتی انتظار داریم که تمام واحدهایی که از زمینه تولیدی خارج شده و در فضایی دیگر فعالیت می کنند را مورد پایش قرار داده و اعلام کنند تا تعرفه های آب و برق  انها  بر اساس تعرفه های غیر صنعتی و بر اساس تعرفه واقعی پرداخت شود که حداقل حقوق دولت در این موضوع تضییع نگردد، همچنین در خصوص واحدهایی که به دلیل مشکلات بانکی توسط بانک ها تملک شده و فردی دیگر تمایل دارد در این واحد  تولید بپردازد، باید  زمینه ای فراهم کرد کار تولیدی این واحدها انجام  شود.
«اقبال اسماعیلی» مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام  نیز در این نشست اظهار کرد: از سال گذشته دستگاه قضایی استان اقدامات و فعالیت های ارزشمندی در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی از طریق ستاد اقتصاد مقاومتی دستگاه قضایی استان داشته است.
وی گفت: هم افزایی بسیاری خوبی بین دستگاه قضایی استان از سال گذشته وجود داشته که در این راستان نیز تعدادی از واحدهای تولیدی راکد استان راه اندازی شده و به چرخه تولید برگشته‌اند و نقش مهمی در ایجاد اشتغال در استان داشته است که انتظار می رود یان هم افزایی در استان بیشتر شود.
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت دستگاه قضا در راستای حل مشکلات واحدهای تولیدی، خاطرنشان کرد: مسائل حقوقی، تسهیلات و مشکلات حوزه بانکی از جمله مهم‌ترین مشکلات حوزه رفع موانع تولید واحدهای تولیدی در سطح استان به شمار می رود که این هم افزایی گامی مهم در راستای بازگشت واحدها به چرخه تولید است.
انتها پیام
منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح