کد خبر : 97317
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 نوامبر 2021 - 2:05
-

ضرورت سرعت گرفتن اجرای پروژه چشمه نور در قزوین

ضرورت سرعت گرفتن اجرای پروژه چشمه نور در قزوین

ایسنا/قزوین نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه چشمه نور تنها به استان قزوین اختصاص ندارد بنابراین ضرورت دارد تیم ویژه‌ای با حضور سازمان انرژی اتمی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پژوهشگاه دانش‌های بنیادین، مجمع نمایندگان و استاندار تشکیل شود تا روند کُند فعلی سرعت پیدا یابد. فاطمه محمدبیگی در

ضرورت سرعت گرفتن اجرای پروژه چشمه نور در قزوین

ایسنا/قزوین نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه چشمه نور تنها به استان قزوین اختصاص ندارد بنابراین ضرورت دارد تیم ویژه‌ای با حضور سازمان انرژی اتمی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پژوهشگاه دانش‌های بنیادین، مجمع نمایندگان و استاندار تشکیل شود تا روند کُند فعلی سرعت پیدا یابد.

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از همان آغاز فعالیت در حوزه خدمت به مردم حوزه انتخابیه قزوین، آبیک و البرز یکی از دغدغه‌های مهم من احیای پروژه عظیم و راهبردی چشمه‌نور بود ازاین‌رو در دیدارهایی با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی  داشتم بارها این موضوع را مطرح و خواستار پیگیری آن در سطح ملی شدم.

وی ادامه داد: همچنین در دیدار با زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز اهمیت پروژه چشمه نور در قزوین را متذکر شدم چراکه این پروژه یک ابر پروژه زیرساختی فناوری در کشور و حتی خاورمیانه است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: این پروژه ملی است و تنها اختصاص به استان قزوین ندارد بنابراین ضرورت دارد تیم ویژه‌ای با حضور سازمان انرژی اتمی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پژوهشگاه دانش‌های بنیادین، مجمع نمایندگان و استاندار تشکیل شود تا روند کُند فعلی سرعت یابد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین طی ارائه گزارش به ریاست مجلس بر اهمیت این پروژه تأکید کردم و از ایشان خواستم در سفر استانی به قزوین نگاه ویژه‌ای به پروژه چشمه نور داشته باشند. در دیدار با مسئولان حاضر در مراسم افتتاح آزمایشگاه چشمه نور نیز این موضوع مطرح و مقرر شد در اولین فرصت نشستی مهم برای پروژه چشمه نور در مجلس تشکیل شود.

محمدبیگی بیان کرد: ضرورت دارد تمامی مسئولان مرتبط در سطح ملی در راستای حمایت از این پروژه اقدامات لازم را داشته باشند، از رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز خواهان آن هستم که اعتبار ملی برای این ابرپروژه در نظر بگیرد و این موضوع را نیز پیگیری خواهم کرد چراکه اگر پروژه چشمه نور از طریق اعتبارات ملی پشتیبانی نشود راه‌اندازی آن حداقل ۲۰ سال زمان خواهد برد، ازاین‌رو دغدغه ما این است که هر چه سریع‌تر این پروژه با اعتبارات ملی احیا و مراحل تکمیل آن تسریع یابد.

وی اشاره کرد: متأسفانه استفاده از نیروهای بومی متخصص و توانمند استان قزوین در این پروژه مورد غفلت واقع‌شده و شنیده‌ها حاکی است برخی بدون پشتوانه لازم علمی و تنها بر اساس نگاه سیاسی و یا جناحی و حتی فامیلی در این پروژه حضور دارند، این در حالی است که استان قزوین اساتید و نخبگان علمی بزرگی در خود پرورانده که هرکدام از آن‌ها می‌توانند در حوزه‌های مرتبط اقدامات بزرگی را داشته باشند.

این مسئول بابیان اینکه واحدهای دانشگاهی استان قزوین می‌توانند زمینه تربیت نیروهای متخصص را برای این پروژه مهم فراهم کنند، خاطرنشان کرد: انتظار نداریم نیروهای ضعیف در چنین پروژه‌های مهمی دارای سمت و جایگاه باشند اما نیروهای بومی فعال و توانمند و متخصص استان مورداستفاده قرار نگیرد. تقاضای ما این است که مسئولان در این خصوص حساسیت لازم را داشته باشند.

محمدبیگی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی وظیفه خود را برای حمایت از این پروژه مهم انجام خواهد داد، تصریح کرد: سال ۹۵ حجت‌الاسلام ابوترابی جلسه‌ای برای حمایت از چشمه نور برگزار و موافقت اولیه را برای آن دریافت کرد، ما نیز در سال ۱۴۰۰ پیگیر این پروژه مهم خواهیم بود و جلسه‌ای با هیئت‌رئیسه مجلس، معاونت علم و فن‌آوری، سازمان انرژی اتمی و مسئولان استانی را برای احیای پرقوت پروژه چشمه نور برگزار خواهیم کرد تا این پروژه امیدآفرین با بهره از اندیشمندان ملی و استانی هر چه سریع‌تر فعالیت خود را شروع و برکات آن نصیب مردم عزیز استان و کشور شود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح