کد خبر : 116302
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 23 نوامبر 2021 - 15:22
-

طرحی که میان صنعت، حسابدار و دانشجو ارتباط برقرار می‌کند

طرحی که میان صنعت، حسابدار و دانشجو ارتباط برقرار می‌کند

ایسنا/آذربایجان شرقی طرح کرکیش، ایده‌ای در جهت برقراری ارتباط بین صنعت، حسابدار و دانشجو است که توسط یکی از دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان شرقی طراحی شده است. زهرا سلطانی چایباغی دانشجوی جوان متولد سال ۱۳۷۳ است که اکنون در مقطع کارشناسی رشته‌ی مدیریت کسب و کار در مرکز آموزش علمی – کاربردی گروه صنایع غذایی شیرین

طرحی که میان صنعت، حسابدار و دانشجو ارتباط برقرار می‌کند

ایسنا/آذربایجان شرقی طرح کرکیش، ایده‌ای در جهت برقراری ارتباط بین صنعت، حسابدار و دانشجو است که توسط یکی از دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان شرقی طراحی شده است.

زهرا سلطانی چایباغی دانشجوی جوان متولد سال ۱۳۷۳ است که اکنون در مقطع کارشناسی رشته‌ی مدیریت کسب و کار در مرکز آموزش علمی – کاربردی گروه صنایع غذایی شیرین عسل تبریز به تحصیل مشغول و یکی از دانشجویان فناوری است که طرحی با عنوان کرکیش در حیطه‌ی حسابداری و امور مالی را طراحی کرده است.

وی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تحصیلات ابتدایی تا دبیرستان را در شهر مراغه گذرانده و از سال ۹۴ به صورت حرفه‌ای در حیطه‌ی حسابداری و امور مالی فعالیت خود رو آغاز کردم و اکنون نیز در چند شرکت، مسئولیت امور مالی دارم؛ هم‌چنین در کنار فعالیت‌های کاری، مشغول به تحصیل در رشته مدیریت کسب و کار در مرکز آموزش علمی کاربردی گروه صنایع غذایی شیرین عسل هستم.

وی در ادامه در خصوص علت نامگذاری طرح خود، افزود: کرکیش از خزانه داران نامی زمان داریوش بود که علاوه بر آنکه منشا تحولات شگرفی در نظام مالی، حسابداری و حسابرسی داریوش شد، امپراتوری وسیع و قدرتمند هخامنشی را به مدت بیش از ۲۰۰ سال به قدرت بی‌رقیب جهانی تبدیل کرد.

سلطانی در تشریح این ایده، گفت: کرکیش میان صنعت، حسابدار و دانشجو جهت انجام امور مالی، مالیاتی، بیمه‌ای و قانون کار، مدیریت و هم‌چنین انجام حسابداری و حسابرسی ارتباط ایجاد می‌کند و توانایی تامین نیروی کارآمد و آموزش دیده، مشاوره‌ی تخصصی برای کارفرما و پشتیبانی فنی از نیروی معرفی شده را نیز دارد.

وی ادامه داد: مشخصات کلی این ایده شامل یک اپلیکیشن و یک سایت مرتبط با کنترل پنل اختصاصی هر شرکت، کارفرما و حسابدار است و مراحل اجرایی این ایده نیز شامل طراحی اولیه اپلیکیشن، عرضه‌ی آزمایشی محصول، پالایش نتایج حاصل، گسترش بخش‌های اصلی و در نهایت عرضه و بازاریابی محصول است.

وی افزود: اگرچه این طرح قبل از این اجرا نشده است، اما تیم طراحی شامل تیم حرفه‌ای و با تجربه مالی و حسابداری و نرم افزار و بازاریابی است. تکنولوژی‌هایی نظیر Wp live chat support ،Maps ،Java ،Android studioswift ،Wordpress ،Php  در این طرح به کار گرفته شده است.

این دانشجوی فناور در خصوص دلیل طراحی این ایده، اظهار کرد: مهارت کافی در حیطه‌ی آموزش‌های مورد نیاز بازار کار برای دانشجویان وجود ندارد و کارفرمایان نیز به دلیل عدم آشنایی با قوانین مالیاتی، بیمه‌ای و قوانین کار با جرایم مالیاتی، بیمه‌ای و کاری مواجه شده و به نوعی این مشکلات همچون ترمزی در مسیر رشد بوده و از طرفی شرکت‌ها به جای اینکه بر روی تولید و فروش خود تمرکز کنند، درگیر این مشکلات می‌شوند.

وی افزود: مشکل دیگر نیز مربوط به شرکت‌های حسابداری و مدیریتی نوپا است چرا که این شرکت‌ها به علت عدم وجود سرمایه‌ی کافی برای تبلیغات و شناساندن خود به مشتریان ناامید می‌شوند و یا به دلیل عدم تامین فضای کاری مناسب شکست می‌خورند.

وی در خصوص نحوه حل مشکلات مطرح شده با ایده‌ی دانشجویی خود،گفت: تمامی آموزش‌های ویژه‌ی بازار کار از جمله لیست حقوق دارایی و تامین اجتماعی، نرم افزارها، اظهارنامه‌ها، تحریر دفاتر، کوچینگ، انواع قراردادها و … به صورت کامل و جامع در این اپلیکیشن موجود است. از این طریق بازاری برای شرکت‌های مالی و مدیریتی و حسابداران ایجاد می‌شود تا دیگر درگیر دغدغه‌های تبلیغات و مکان شرکت نباشند.

سلطانی ادامه داد: در این طرح، با ایجاد سیستم و فرآیند اعتبارسنجی شرکت‌ها، کارفرمایان می‌توانند با خیال راحت انتخاب کنند و در کنار آن، خدمات و آموزش‌ها با قیمت مناسب و به شکل تخصصی در این اپلیکیشن قابل دستیابی است.

وی با بیان اینکه مشتریان این طرح، تمامی صاحبان کسب و کار از جمله اصناف، کارخانه داران و مدیران، تمامی دانشجویان حسابداری، اقتصاد و مدیریت و تمامی شرکت‌های حسابداری، حسابداران، آموزشگاه‌های مدیریتی و… است، گفت: ایده بنده قابلیت تبدیل شدن به آموزشگاه آنلاین به همراه برگزاری وبینارهای علمی را نیز دارد.

وی همچنین گفت: در حال حاضر طرح مشابه کرکیش وجود ندارد و این ایده برای اولین بار در کشور ارائه می‌شود و  با توجه به نوآور بودن، این ایده با ایده‌های قبلی بنده قابل مقایسه نیست ولی می‌تواند با نرم افزارهایی که هر کدام بخشی از قابلیت‌های نرم افزار ذکر شده را دارند، رقابت کند.

این دانشجوی فناور  ایده‌ی خود را قابل پیاده سازی دانست و افزود: با توجه به مطالعات میدانی انجام شده، هر سه شاخه‌ی کارفرمایان، حسابداران و دانشجویان، از این طرح استقبال کرده و در صورت پیاده سازی نهایی نیز به دلیل خدمات گسترده و با کیفیت، قطعا مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص نقش تحصیل در دانشگاه علمی – کاربردی بر طراحی ایده‌، خاطرنشان کرد: آموزش مهارت‌های کارآفرینی، مدیریت، برقراری ارتباط، مذاکره و سایر مهارت‌ها موجب افزایش اعتماد به‌نفس در راستای انجام فعالیت‌های کارآفرینی می‌شود و با وجود اساتید مجرب، کلاس‌های درس در مراکز علمی کاربردی علاوه بر انتقال مطالب علمی، با انتقال تجارب ارزنده نیز همراه است.

وی افزود: وجود مدیران با دغدغه، فعال و دلسوز نظیر آقای هدا جعفری‌زاده، رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی گروه صنایع غذایی شیرین عسل از جمله‌ ویژگی مهم تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی است که حمایت‌ها، راهنمایی‌ها و انتقال تجربه بسیار ارزنده وی بسیار راه گشا است.

سلطانی گفت: دانشگاه علمی کاربردی می‌تواند با حمایت فنی و علمی از طریق آشنایی با تیم‌ها و اساتید با تجربه از ایده و طرح‌های نوآورانه هم‌چون کرکیش حمایت کند؛ هم‌چنین دانشگاه‌ها و مراکز علمی می‌توانند با برگزاری میزگرد و یا جلسات کارآفرینی که متشکل از اساتید مجرب و متخصص و دانشجویان علاقمند است، بستری برای حمایت از طرح‌های نو را فراهم کنند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح