کد خبر : 127785
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 نوامبر 2021 - 12:47
-

طرح شهید سلیمانی موج سنگین کرونا را زمین‌گیر کرد

طرح شهید سلیمانی موج سنگین کرونا را زمین‌گیر کرد

ایسنا/مرکزی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: طرح جهادی و سلامت محور شهید سلیمانی که توانست موج سنگین کرونا را زمین‌گیر کند و آسیب های بیماری را به شکل قابل توجهی کاهش دهد یک الگوی موفق و کارآمد به جهان علیه بیماری ناشناخته کرونا ارائه کرد و این به برکت نام مقدس شهید سلیمانی است.

طرح شهید سلیمانی موج سنگین کرونا را زمین‌گیر کرد

ایسنا/مرکزی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: طرح جهادی و سلامت محور شهید سلیمانی که توانست موج سنگین کرونا را زمین‌گیر کند و آسیب های بیماری را به شکل قابل توجهی کاهش دهد یک الگوی موفق و کارآمد به جهان علیه بیماری ناشناخته کرونا ارائه کرد و این به برکت نام مقدس شهید سلیمانی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سپاه روح الله، سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی در نشست بررسی اجرای فاز دوم طرح جهادی و سلامت شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد:  خوشبختانه ملت ایران در طول یکسال گذشته علیرغم وجود توطئه های دشمنان در ابعاد مختلف و شیوع بیماری کرونا با تاسی از فرهنگ انقلابی و دینی توانست سربلند بیرون بیاید و با حماسه هایی که یک نمونه آن کمک های مومنانه بود، توانست پیروزی بزرگی رقم بزند.

وی با بیان اینکه امروز پیروزی و سربلندی ملت ایران در همه ابعاد به وضوح قابل مشاهده است و این ملت عاشورایی توانسته در طول ۴۲ سال گذشته تمام راهبردهای دشمنان را در هم بشکند، افزود: بعد از فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر راه اندازی نهضت کمک مومنانه، ملت ایران با روحیه انقلابی و دینی که داشتند این اقدام را به یک فرهنگ ارزشمند تبدیل کردند و به وضوح دیدیم که فرهنگ مومنانه در همه ابعاد عملیاتی شد.

کریمی گفت: یکی از خدمات بزرگی که از چند ماه گذشته در راستای مبارزه و کاهش آسیب های بیماری کرونا شروع شده، طرح جهادی و سلامت محور شهید سلیمانی است که کارکردهای مختلف فرهنگ بسیجی و جهادی را به میدان آورد و بار دیگر کارآمدی فرهنگ و تفکر بسیج را به رخ کشاند.

وی افرود: طرح جهادی و سلامت محور شهید سلیمانی علاوه بر اینکه راهگشا بودن تفکر بسیجی و جهادی را ثابت کرد به شکل نقطه ای توانست بیماری را در سایر نقاط شهری و روستایی کنترل کند و این کنترل نقطه ای بیماری برگرفته از کارآمدی نقطه ای پایگاه های بسیج است که به شکل مویرگی در کشور خدمات رسانی می کنند.

کریمی اظهار کرد: طرح جهادی و سلامت محور شهید سلیمانی که توانست موج سنگین کرونا را زمین‌گیر کند و آسیب های بیماری را به شکل قابل توجهی کاهش دهد یک الگوی موفق و کارآمد به جهان علیه بیماری ناشناخته کرونا ارائه کرد و این به برکت نام مقدس شهید سلیمانی است.

وی افزود: طرح شهید سلیمانی با شناسایی نقاط ضعف اقداماتی که طی یکسال گذشته علیه بیماری کرونا به کار گرفته شده، امروز یک راهبرد بزرگ و راهکار موفق علیه بیماری بشمار می رود و با توجه به شرایط ایام پایانی سال ادامه با قوت تر این طرح نیز احساس می شود.

کریمی گفت: کاهش آسیب های همه جانبه بیماری کرونا با استفاده از مشارکت و بسیج عمومی مردم مهمترین هدف طرح شهید سلیمانی بود که خوشبختانه در مرحله اول با موفقیت چشمگیر آن مواجه بودیم. امروز در آستانه ایام نوروز و شرایطی که در پایان سال وجود دارد کارشناسان برجسته و نخبگان تدوین مرحله دوم طرح شهید سلیمانی را در دستور کار قرار داده اند که  آیین نامه ها و شیوه های فعالیت در مرحله دوم به زودی در سطح استان عملیاتی خواهد شد.

وی اظهار کرد: یکی از الزاماتی که امروز باید در سطح جامعه به آن توجه داشته باشیم انگیزه بخشی به مدافعان سلامت و بسیجیان دلاور است که از ابتدای شیوع بیماری پای کار بوده اند و بهترین افرادی که می توانند این کار را انجام دهند خود مردم هستند که با رعایت دقیق دستورالعمل ها بزرگترین انگیزه را به این دو قشر فداکار می دهند.

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری و مشارکت مردم با کادر درمان و اجراکنندگان طرح شهید سلیمانی بتوانیم ایامی همراه با شادی و سلامتی داشته باشیم و با حرکتی جهشی به سمت آرمان های انقلاب و نظام اسلامی پیش برویم.

سرهنگ پاسدار محمد گودرزی معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی نیز در این نشست گفت: فاز اول طرح شهید سلیمانی به شکل محله محور و با هدف کنترل اپیدمی کووید ۱۹ از ۲۰ آبان ماه سال جاری شروع شده و در طی این چند ماه اجرای طرح بیش از ۸۰ درصد از مرگ و میر، بستری و آسیب های بیماری کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: موفقیت ها و دستاوردهای طرح شهید سلیمانی در شرایطی که در اوج موج سوم کرونا قرار گرفته بودیم برای مردم امیدآفرین و دلگرم کننده بود و امروز با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت عمومی و گسترده برای کاهش بیشتر آسیب های کرونا اجرای فاز دوم طرح شهید سلیمانی در دستور کار قرار گرفته است.

گودرزی افزود: در سطح استان مرکزی از ابتدای شروع طرح شهید سلیمانی تاکنون بیش از ۳ هزار و ۴۹۹ تیم تخصصی تشکیل شده که شامل ۲ هزار و ۱۹۹ تیم رصد و شناسایی، ۱۳۴ تیم مراقبتی، ۶۲۵ تیم حمایتی ، ۵۰۴ تیم نظارتی توزیع مواد غذایی و بهداشتی و ۳۷ تیم رهگیری تست است.

وی اظهار کرد: جمعیت تحت پوشش طرح شهید سلیمانی بیش از ۶۰ درصد جمعیت استان را پوشش می دهد که ۴۹۹ پایگاه سلامت در این راستا به مردم خدمت رسانی می کنند، همچنین ۱۶۸ پزشک متخصص، ۲۱۹ پرستار، ۶۰۴ بهورز و بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ بسیجی در طرح شهید سلیمانی در ابعاد مختلف مشغول به خدمت رسانی هستند.

گودرزی گفت: بیش از ۱۰۸ هزار و ۱۵۴ نفر در خانواده های استان به عنوان سفیر سلامت ساماندهی شده اند که به طور مستمر برای آنها برنامه های آموزشی و خوراک محتوایی در نظر گرفته می شود. یکی از دغدغه های مهم در طول بیماری کرونا وجود افراد پرخطر بوده که طرح شهید سلیمانی به طور ویژه برنامه های حمایتی و نظارتی خود را برای این گروه ها در نظر گرفته که بیش از ۱۲۵ هزار نفر از افراد سالمند و بیش از ۱۵۱ هزار بیمار زمینه ای و مادران باردار تحت پوشش هستند و در مجموع بیش از ۲۷۶ هزار نفر از افراد پر خطر را شامل می شود.

وی افزود: یکی از اقدامات مهم در طرح شهید سلیمانی که بیماریابی و ارجاع به قرنطینه یا مراکز درمانی را به طور ویژه ای افزایش داد و کمک های چشمگیری در راستای کاهش آسیب ها داشت انجام تست های سریع یا رپیدتست بود که تاکنون بیش از ۴۸ هزار و ۴۵۹ تست انجام شد و ۱۱ هزار و ۷۷۸ مورد آن مثبت و ۳۶ هزار و ۶۸۱ مورد منفی بود و برای انجام این تست بیش از ۲۰۰ نفر از بسیجیان و پرستاران آموزش تخصصی دیدند.

گودرزی گفت: امروز بسیجیان و کادر درمان با تجربه های بسیار خوب و انگیزه های بالا آمادگی لازم برای اجرای فاز دوم طرح شهید سلیمانی را در ایام نوروز دارند اما آن چیزی که باید در جامعه به عنوان یک فرهنگ جا بیفتد رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم است که همواره باید در دستور کار همه باشد.

وی اظهار کرد: رسانه ها در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز سهم ویژه ای برای فرهنگ سازی بر روی رعایت پروتکل های بهداشتی دارند و همانگونه که تاکنون یاریگر بسیجیان و کادر درمان در تامین سلامت جامعه و مردم بوده اند باید به رسالت خود با قوت ادامه دهند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح