کد خبر : 87135
تاریخ انتشار : شنبه 13 نوامبر 2021 - 1:00
-

ظرفیت‌سازی برای واکسیناسیون روزانه 5000نفر در علوم پزشکی سمنان

ظرفیت‌سازی برای واکسیناسیون روزانه 5000نفر در علوم پزشکی سمنان

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از آغاز واکسیناسیون کرونای ۶۵ تا ۷۰ ساله ها در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان خبر داد و گفت: در صورت تامین واکسن این دانشگاه ظرفیت واکسیناسیون روزانه 5000نفر را دارد. دکتر نوید دانائی در حاشیه بازدید از مرکز تجمیعی واکسیناسیون کووید 19 شهرستان گرمسار اظهار کرد:

ظرفیت‌سازی برای واکسیناسیون روزانه 5000نفر در علوم پزشکی سمنان

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از آغاز واکسیناسیون کرونای ۶۵ تا ۷۰ ساله ها در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان خبر داد و گفت: در صورت تامین واکسن این دانشگاه ظرفیت واکسیناسیون روزانه 5000نفر را دارد.

دکتر نوید دانائی در حاشیه بازدید از مرکز تجمیعی واکسیناسیون کووید 19 شهرستان گرمسار اظهار کرد: از امروز، تزریق واکسن برای افراد بالای 65 سال در شهرستان‌های شش‌گانه تحت پوشش این دانشگاه آغاز شد.

وی با بیان اینکه همکاران ما در حوزه بهداشت و درمان علاوه بر مراقبت از بیماران مبتلا به کووید19، روند تزریق واکسن را هم پیگیری می کنند افزود: واکسیناسیون افراد بالای 70 سال انجام شده و نوبت دوم واکسن اغلب این عزیزان تزریق شده است و با توجه به واکسن‌های تحویلی به دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در این هفته، امروز واکسیناسیون گروه سنی بالای 65 سال آغاز شد.

دکتر دانائی ادامه داد: افرادی که بالای 65 سال سن دارند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir و ثبت نام در این سامانه، طبق پیامک دریافتی که زمان مراجعه برای این عزیزان مشخص شده است، به مراکز واکسیناسیون برای دریافت واکسن مراجعه کنند.

وی افزود: افراد بالای 68 سال در اولویت اول هستند و با توجه به واکسن‌های دریافتی تمام افراد در گروه سنی 65 الی 70 سال واکسینه خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با تاکید بر این‌که سرعت واکسیناسیون به واکسن‌های تحویلی به دانشگاه بستگی دارد، تصریح کرد: تاکنون حدود 50 هزار واکسن (دوز اول و دوز دوم) در مجموعه استان تحویل و تزریق شده است .

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی سمنان توان این را دارد که روزانه حدود 5 هزار واکسن را تزریق کند و امیدوارم با تحویل واکسن‌های بیشتر به ویژه ورود واکسن‌های ایرانی به چرخه تزریق که این امر آغاز گردیده است، بتوانیم به روند تزریق واکسن علیه کووید 19 سرعت بخشیم.

دکتر نوید دانائی خاطرنشان کرد: متاسفانه با توجه به شیوع  ویروس دلتا در داخل کشور، استان‌های مجاور ما در وضعیت رنگ بندی قرمز قرار گرفتند و این هشدار وجود دارد که با عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاید این شرایط برای استان ما هم رخ دهد.
ادامه روند صعودی بستری ها با ثبت 27 بستری دیگر
وی همچنین از روند صعودی بستری ها در این دانشگاه خبر داد و گفت: 27 بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بستری شدند.

دکتر نوید دانائی  با اشاره به آخرین آمار شیوع بیماری کرونا ویروس بیان کرد: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون 29402 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته و از 21 لغایت22 تیر ماه سال بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 27 بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و به این ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به شش هزار و 889 نفر رسیده است و بیست و دو هزار و 519 بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به 5928 نفر رسید.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح