کد خبر : 106781
تاریخ انتشار : شنبه 20 نوامبر 2021 - 16:13
-

ظرفیت بالای فوتبال شیراز و کمبود امکانات

ظرفیت بالای فوتبال شیراز و کمبود امکانات

ایسنا/فارس تیم فوتبال جوانان آرمان یکی از چند تیم شیرازی حاضر در مسابقات رده های پایه سطح کشور است. این تیم در لیگ دسته اول جوانان ایران حضور دارد و سرمربی این تیم امیدوار است که با وجود مشکلات زیاد، آرمان بتواند هم مدعی صعود به لیگ برتر باشد و هم بازیکنان خوبی را به فوتبال

ظرفیت بالای فوتبال شیراز و کمبود امکانات

ایسنا/فارس تیم فوتبال جوانان آرمان یکی از چند تیم شیرازی حاضر در مسابقات رده های پایه سطح کشور است. این تیم در لیگ دسته اول جوانان ایران حضور دارد و سرمربی این تیم امیدوار است که با وجود مشکلات زیاد، آرمان بتواند هم مدعی صعود به لیگ برتر باشد و هم بازیکنان خوبی را به فوتبال شیراز معرفی کند.

وحید رضازاده به ایسنا گفت: تیم آرمان امسال با خرید امتیاز نماینده ایذه استان خوزستان به لیگ یک کشور راه یافته و حدود ۵ ماه است برای حضور در مسابقات کشوری تمرین می کند. قرعه کشی مسابقات به تازگی انجام شده و از یکی دو هفته آینده رقابت ها آغاز می شود.

وی درباره شرایط تیمش گفت: تیم ما از لحاظ فنی وضعیت خوبی دارد اما متاسفانه از نظر امکانات و زیرساخت در شهر شیراز دچار مشکلاتی هستیم که رفع آنها از اختیارات ما خارج است. هزینه های سرسام آوری در فوتبال وجود دارد که با کمک خانواده های بچه ها، مدیریت و اسپانسر توانسته ایم تا حدودی منابع مالی را تامین کنیم اما کافی نیست و شرایط سختی برای همه تیم ها وجود دارد.

رضازاده افزود: هزینه های اجاره زمین چمن واقعا زیاد است. برای هر سانس باید ۵۰۰ یا ۶۰۰ هزارتومان بپردازیم و با توجه به اینکه تیم های کشوری هر روز باید تمرین کنند، یعنی در ماه حداقل ۱۵ میلیون فقط باید برای کرایه زمین هزینه کنیم. حالا این فقط هزینه زمین است و اگر بخواهیم دستمزد مربیان و سایر هزینه ها را هم اضافه کنیم می شود روزی یک تا یک میلیون و دویست هزارتومان. از تیم ما هم فقط یک شخص خیر حمایت می کند که بخشی از هزینه ها را تقبل کرده اما برای ادامه راه نیاز به حمایت های بیشتری احساس می شود.

این مربی شیرازی ساعات در نظرگرفته شده برای تمرین فوتبالیست‌ها را یکی از مشکلات دانست و افزود: گاهی زمین را فقط برای ساعات ۸ یا ۹ صبح به ما می دهند که این موضوع به خصوص در ماه‌های فعالیت مدارس، خیلی برای ما دردسرساز است. حتی در روزهایی که مدرسه ها تعطیل باشد، باز هم ساعت ۸ صبح زمان خوبی برای تمرین فوتبال نیست و در سایر نقاط دنیا هم چنین چیزی وجود ندارد. اما به دلیل کمبود زمین مناسب، مجبوریم در این ساعات هم تمرین کنیم.

وی درباره زمین چمن ورزشگاه شهید دستغیب شیراز نیز گفت: خیلی ها به چمن مصنوعی این ورزشگاه ایراد می گیرند اما من می گویم ای کاش چهار زمین مانند همین ورزشگاه در شیراز وجود داشت تا بخشی از مشکلاتمان حل می‌شد. متاسفانه اخیرا زمین چمن دستغیب را هم به مزایده می گذارند و دیگر دست هیئت فوتبال هم نیست. کلا هیچ چیزی روی اصول و روال خوبی پیش نمی رود و همین است که خروجی های فوتبال شیراز بسیار اندک و محدود شده است.

مربی تیم فوتبال آرمان شیراز افزود : چند روز پیش با مسئول برگزاری مسابقات پایه کشور صحبت می کردم و ایشان می گفت شیرازی ها ۳۰ تیم در رده های مختلف پایه دارد و همه تیم ها برای بازی های خانگی از زمین شهید دستغیب استفاده می کنند و اگر اینطور پیش برود شاید مجبور شویم بازی های بعضی تیم های شیرازی را در زمین های بی طرف برگزار کنیم. واقعا هم حرف بیراهی نیست و برای شهر بزرگی مثل شیراز چنین اتفاقی اصلا قشنگ نیست. باید برای حل معضل زیرساخت های ورزشی به خصوص در حوزه فوتبال فکر اساسی شود.

وحید رضازاده خاطرنشان کرد: وجود این همه تیم از شیراز در رده های کشوری نشان دهنده پتانسیل بالای بچه های این شهر در حوزه فوتبال است اما با این شرایط، این استعدادها به جایی نمی رسند. همین حالا که مشغول صحبت با شما هستم، نمی دانم فردا کجا و چه ساعتی تمرین دارم. در این شرایط چطور می توانم روی مسائل فنی تمرکز کنم؟ برای خرید امتیاز و هزینه های تیمی مثل آرمان، حدود یک میلیارد تومان هزینه شده و اگر به خاطر کمبود امکاناتی مثل زمین، این امتیاز از دست برود، آیا اسپانسر حاضر است باز هم در فوتبال بماند؟ باز هم باید خداراشکر کنیم که چنین مدیری داریم و توانسته این بچه ها را حفظ کند وگرنه معلوم نبود سرنوشتشان چه می شود.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح