کد خبر : 166583
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 14 دسامبر 2021 - 10:05
-

ظرفیت تولید لوازم خانگی، ۳ برابر نیاز کشور

ظرفیت تولید لوازم خانگی، ۳ برابر نیاز کشور

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی اعلام کرد که ایران می‌تواند حداقل سه برابر نیاز بازار کشور، لوازم خانگی تولید کند؛ این در حالی است که سال گذشته واحدهای فروش بارها مدعی شدند که تولیدکنندگان داخلی با تزریق قطره چکانی به واحدهای فروش، بازار لوازم خانگی را با بحران روبرو کرده‌اند و گزارش‌های میدانی نیز

ظرفیت تولید لوازم خانگی، ۳ برابر نیاز کشور

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی اعلام کرد که ایران می‌تواند حداقل سه برابر نیاز بازار کشور، لوازم خانگی تولید کند؛ این در حالی است که سال گذشته واحدهای فروش بارها مدعی شدند که تولیدکنندگان داخلی با تزریق قطره چکانی به واحدهای فروش، بازار لوازم خانگی را با بحران روبرو کرده‌اند و گزارش‌های میدانی نیز حاکی از کمبود یا نبود برخی از انواع محصولات در بازار بود.

حمیدرضا غزنوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ظرفیت کافی برای تولید لوازم خانگی در کشور وجود دارد اما این تولید الزاماتی دارد که مهم‌ترین آن تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی است.

وی با بیان اینکه در شرایط جنگ اقتصادی باید آرایش نظامی بگیریم، گفت: اگر الزامات تولید رعایت شود مشکلی برای مقابله با تحریم و جایگزینی کالاهای خارجی وجود ندارد، اما کاهش تولید می‌تواند روی بازار و قیمت‌ها تأثیر بگذارد.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه کیفیت برخی از لوازم خانگی تولید شده در کشور با محصولات اروپایی و آمریکایی قابل رقابت است، تصریح کرد: با عمق بخشی برخی از شرکت‌های قطعه‌سازی در این صنعت وابستگی کشور به قطعات خارجی کم شده و تحریم‌های آمریکا تأثیری بر وضعیت تولید لوازم خانگی نخواهد داشت.

غزنوی همچنین با بیان اینکه قیمت کالا تابعی از هزینه‌های منابع انسانی، مواد اولیه و قطعات است، اظهار کرد که افزایش قیمت متناسب با میزان افزایش حقوق و دستمزد، طبیعی است؛ اما میزان دقیق افزایش قیمت هنوز مشخص نشده است.

به گزارش ایسنا، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که در ۱۰ ماه نخست سال گذشته تولید ماشین لباسشویی و یخچال و فریزر به ترتیب ۳۹.۱ و ۱۳.۸ درصد نسبت به ۱۰ ماهه نخست سال ۱۳۹۶ کاهش یافته است.

از طرف دیگر سال گذشته نه تنها شاهد افزایش چشمگیر قیمت لوازم خانگی در بازار بودیم بلکه واحدهای فروش نیز بارها مدعی شدند که تولیدکنندگان داخلی با تزریق قطره چکانی به واحدهای فروش آن هم به قیمت مصرف‌کننده، بازار لوازم خانگی را با بحران روبرو کرده‌اند.

اما در سوی دیگر تولیدکنندگان ادعای فروشندگان مبنی بر عرضه قطره چکانی را رد کرده و علت گرانی لوازم خانگی را بالا رفتن قیمت مواد اولیه عنوان می‌کردند. گزارش‌های میدانی از بازار لوازم خانگی در ماه‌های گذشته نیز حاکی از کمبود یا نبود برخی از انواع لوازم خانگی در بازار بوده است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح