کد خبر : 124781
تاریخ انتشار : جمعه 26 نوامبر 2021 - 20:37
-

ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری برای رونق مساجد مورد استفاده قرار گیرد

ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری برای رونق مساجد مورد استفاده قرار گیرد

ایسنا/یزد نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد بر لزوم استفاده از ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری برای رونق مساجد استان یزد تاکید کرد. آیت‌الله «محمدرضا ناصری» در دیدار با اعضای شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری و مراسم تجلیل از کانون‌های برتر کشوری استان با اشاره به اینکه گسترش فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ضروری است،

ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری برای رونق مساجد مورد استفاده قرار گیرد

ایسنا/یزد نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد بر لزوم استفاده از ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری برای رونق مساجد استان یزد تاکید کرد.

آیت‌الله «محمدرضا ناصری» در دیدار با اعضای شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری و مراسم تجلیل از کانون‌های برتر کشوری استان با اشاره به اینکه گسترش فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ضروری است، اظهار کرد: گرچه کرونا مزاحمت‌هایی برای روند اجرای برنامه‌ها داشته اما کانون‌ها همچنان به فعالیت‌های خود ادامه داده و خوش درخشیده‌اند.

وی همچنین بر ضرورت احیای مساجد تاکید کرد و افزود: یکی از راهکارهای احیای مساجد، رونق بخشیدن به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است و باید از این ظرفیت به درستی استفاده شود.

مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی کانون‌های مساجد استان یزد نیز در این جلسه با اشاره به سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اظهار داشت: برای کانون‌های هر نقطه از کشور مسئولیت و ماموریتی تعیین شده که ماموریت یزد، آموزش نویسندگی است و امیدواریم بتوانیم حداقل ۱۰۰ نویسنده خوب تربیت کنیم.

حجت‌الاسلام «مظفر سالاری» نیز با بیان اینکه ترجمه کتاب به ادبیات کودک و نوجوان لطمه می زند، افزود: اگر نویسنده خوب تربیت کنیم، می توانیم تولیدات داخلی بیشتری داشته باشیم و ادبیات کودک و نوجوان را تقویت کنیم.

وی اظهار کرد: امیدواریم با کمک همه نهادهای فرهنگی استان بتوانیم کانون‌ها را که محل فعالیت جوانان مومن و بی ادعاست، رونق ببخشیم و بی‌شک اگر کانون‌ها فعال شوند، نتیجه مستقیم آن رونق بخشیدن به مساجد است.

سالاری در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح طراوت با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی یزد خبر داد و عنوان کرد: این طرح که بیش از هزار نوجوان ۱۲ تا ۱۶ ساله را پوشش می دهد، سال آینده اجرایی خواهد شد.

وی، قرآن و عترت، تربیت و خانواده، اردویی، مهارتی، سرود، تئاتر، کارآفرینی و غیره را از محورهای این طرح اعلام کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم این طرح را که با احتساب خانواده‌های مخاطبان، ۳۰ هزار نفر را زیر پوشش قرار می‌دهد، با قوت اجرا کنیم.

«مجید جوادیان زاده» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد یکی از تشکل‌های مردم نهاد قدیمی هستند که از دیرباز در محلات، فعالیت‌های مختلفی را بر عهده داشتند.

وی عنوان کرد: این کانون‌ها توسط گروه‌های داوطلب مردمی فعالیت می‌کردند و منشأ بسیاری از فعالیت‌های خوب در حوزه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی بودند.

جوادیان زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۵۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان یزد فعالیت می‌کنند، بیان کرد: در برخی مناطق استان که هیچ فعالیت فرهنگی سازمان یافته‌ای انجام نمی‌شود، کانون‌های مساجد حضور دارند و بار کمبودهای فرهنگی را در این مناطق به دوش می‌کشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، ظرفیت‌های بسیار خوبی هستند که می‌توان از آنها در حوزه‌های مختلف در ترویج بسیاری از فرهنگ‌های مطلوب مثل کتابخوانی و برخی از فرهنگ‌های مغفول مانده دینی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد بسیار خوب درخشیده‌اند، افزود: بسیاری از این کانون‌ها اکنون به کانون تولید برنامه‌های فرهنگی و هنری تبدیل شده اند.

جوادیان زاده از آغاز نهضت احیای کتابخانه‌های مساجد در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: این نهضت با کمک کانون‌های مساجد و سایر دستگاه‌ها اجرایی می‌شوند زیرا با توجه به اینکه بسیاری از کتابخانه‌های مساجد کهنه و قدیمی شده‌اند و منابع آنها به روز رسانی نشده، انگیزه ای در علاقمندان برای مطالعه ایجاد نمی کند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ۳۳۰ کتابخانه در مساجد استان یزد وجود دارد که اگر بخواهیم آنها را به‌روز رسانی کنیم، نیاز به یک نهضت استانی نیاز است که این مهم در سال آینده به عنوان یک اولویت پیگیری می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین با اشاره به انتخاب استان یزد به پایتخت صحیفه سجادیه عنوان کرد: یکی از بازوهای ما برای اجرای برنامه های صحیفه سجادیه، کانون‌های مساجد هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان یزد، در این مراسم از کانون‌های مساجد استان که در ارزیابی‌های کشوری حائز رتبه شدند، تجلیل شد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح