کد خبر : 85111
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 11 نوامبر 2021 - 19:56
-

عباس خواستار کمک اردوغان در پرونده آشتی با حماس شد

عباس خواستار کمک اردوغان در پرونده آشتی با حماس شد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با رجب طیب اردوغان پرونده آشتی فلسطینی را بررسی و چندین ایده را با هدف گشودن این پرونده مطرح کرد؛ مساله‌ای که در پی تصمیم رهبری فلسطین به تعویق انتخاباتی که قرار بود در ماه مه باشد، به مشکلاتی برخورده است. این در حالی است که کمیته اجرایی سازمان

عباس خواستار کمک اردوغان در پرونده آشتی با حماس شد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با رجب طیب اردوغان پرونده آشتی فلسطینی را بررسی و چندین ایده را با هدف گشودن این پرونده مطرح کرد؛ مساله‌ای که در پی تصمیم رهبری فلسطین به تعویق انتخاباتی که قرار بود در ماه مه باشد، به مشکلاتی برخورده است. این در حالی است که کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) آماده برگزاری نشستی به ریاست محمود عباس بعد از پایان سفرش به ترکیه برای بررسی این مساله می‌شود.

به گزارش ایسنا، روزنامه القدس العربی چاپ لندن نوشت: محمود عباس، رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین آمادگی خود را در دیدار با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه برای پیشبرد تلاش‌های آشتی ملی و ارائه کل آنچه برای وحدت صف فلسطینی در این مرحله لازم است، ابراز داشت.

او در این دیدار به بررسی وضعیت سیاسی کلی فلسطین پرداخت و این وضعیت را به دلیل رویارویی با سیاست‌های شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در این مرحله، “حساس” توصیف کرد.

در این دیدار چندین ایده از جانب فلسطین برای روی ریل قرار دادن قطار آشتی ملی مطرح و به اردوغان پیشنهاد شد تا درباره این پرونده بار دیگر مداخله کند زیرا او روابط قوی با حماس دارد و رهبران این جنبش به شکل مستمر در خاک ترکیه حضور دارند.

از جمله ایده‌های مطرح شده تکرار آنچه بود که هیئت فتح در دیدارهایش در قاهره با هیئت حماس در میان گذاشته بود یعنی رفتن به سمت تشکیل دولت توافق ملی که مورد قبول جهانی باشد و ماموریت یکسان سازی موسسات ملی و دولتی و نیز نظارت بر بازسازی غزه و فراهم سازی مقدمات انتخابات سراسری به این دولت واگذار شود و در عین حال ورود حماس و جهاد اسلامی به سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) از طریق برگزاری انتخابات شورای ملی به عنوان گام بعدی بررسی شود.

طبق گفته یک مقام جنبش فتح، محمود عباس و هیئت همراهش که شامل دیپلمات‌ها،‌ مقامات امنیتی و مقامات دینی بود بعد از ملاقات با اردوغان احساس رضایت بسیاری کردند زیرا او متعهد به افزایش حمایت سیاسی از مساله فلسطین در کنار ادامه حمایت اقتصادی از فلسطینی‌ها شد.

طبق آنچه ذکر شد، اردوغان بر لزوم تحقق آشتی فلسطینی بین فتح و حماس، تشکیل دولت وحدت ملی و اقدام آن در غزه تاکید کرد. در حالیکه ماموریت اصلی این دولت باید بازسازی غزه باشد.

انتظار می‌رود مسؤولان ترکیه در تلاش برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها با فتح به خصوص که حماس در قاهره در جریان مذاکرات اخیر خواستار انتخابات شورای ملی و ورود به ساف قبل از تشکیل دولت شده بود، با رهبران حماس تماس بگیرد. در حالی‌که فتح معتقد است مساله تشکیل دولت مساله مهم در این مرحله است زیراکه شهروندان که با سیاست‌های اشغالگری و شهرک‌سازی و محاصره غزه و کرانه باختری روبه‌رو هستند به این دولت شدیدا نیاز دارند.

این درحالی است که در جریان این دیدار توافقی روی موعد نشست رهبران فتح و حماس در این مرحله صورت نگرفت. یک مقام فتح برگزاری دیدار بین رهبری حماس و عباس را در ترکیه در جریان سفر اخیر بعید دانست زیرا هیئت فلسطینی شامل هیچ مسؤول جنبش فتح که ماموریت تماس با حماس به آنها محول شده، نبود. رهبری این تیم را جبریل الرجوب دبیرکل کمیته مرکزی فتح برعهده دارد.

مسؤول فتح در عین حال بعید ندانست دیدارهای بعدی در صورت نزدیک شدن دیدگاه‌ها درباره آشتی چه در مصر به عنوان ناظر توافق یا ترکیه برگزار شود.

در بیانیه رسمی فلسطینی منتشر شده پس از دیدار عباس و اردوغان نیز آمده است، این دو مقام بر اهمیت آشتی ملی فلسطینی و وحدت تاکید کردند. رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز بر تلاش رهبری فلسطین بر وحدت سرزمین، ملت و رفتن به انتخابات به محض توانایی در برگزاری آن در قدس شرقی تاکید کرد.

در این راستا عزام الاحمد، عضو کمیته مرکزی فتح اعلام کرد، محمود عباس بعد از بازگشت از ترکیه خواستار نشست کمیته اجرایی ساف برای بررسی اوضاع سیاسی و تاکید بر لزوم وحدت ملی خواهد شد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح