کد خبر : 70430
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 2 نوامبر 2021 - 1:54
-

عبور قطار از سه استان دیگر تا پایان امسال

عبور قطار از سه استان دیگر تا پایان امسال

اگر خطوط ریلی اولویت‌دار امسال که پیشرفت فیزیکی بالایی هم دارنند، به بهره‌برداری برسد می‌توان امیدوار بود که تا پایان امسال سه مرکز استان دیگر به شبکه ریلی سراسری متصل شوند. به گزارش ایسنا، بر اساس آمارهای منتشر شده تا کنون و طی سال‌های گذشته افتتاح هزار و ۹۷ کیلومتر خط ریلی در مناطق مختلف

عبور قطار از سه استان دیگر تا پایان امسال

اگر خطوط ریلی اولویت‌دار امسال که پیشرفت فیزیکی بالایی هم دارنند، به بهره‌برداری برسد می‌توان امیدوار بود که تا پایان امسال سه مرکز استان دیگر به شبکه ریلی سراسری متصل شوند.

به گزارش ایسنا، بر اساس آمارهای منتشر شده تا کنون و طی سال‌های گذشته افتتاح هزار و ۹۷ کیلومتر خط ریلی در مناطق مختلف کشور بوده که در این میان مهمترین مسیرهای ریلی، به گفته عباس خطیبی – معاون ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌ها شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور- راه آهن گرگان- اینچه برون، راه آهن تهران- همدان، راه آهن غرب کشور، راه آهن مراغه- ارومیه، راه آهن قزوین- رشت، راه آهن میانه- بستان آباد، راه آهن خواف- هرات بوده است.
وی در این باره معتقد است که اگر روند شتابان توسعه راه آهن در کشور طی ۱۰ سال آینده نیز ادامه یابد، ایران به رتبه دوم منطقه از نظر چگالی خطوط شبکه ریلی به تناسب وسعت دست پیدا می‌کند.
خطیبی ادامه داد:با بهره‌برداری از راه آهن یزد- اقلید، بستان آباد- خاوران، زاهدان- خاش، همدان- سنندج، رشت- کاسپین و میانه- اردبیل تا پایان سال جاری سه استان دیگر نیز به شبکه ریلی کشور متصل می‌شوند.
البته پیش از این نیز خیراله خادمی –معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور- در این باره به ایسنا گفته بود که سه مرکز استان در سال جاری به شبکه ریلی متصل خواهند شد و در این راستا پروژه‌هایی تحت عنوان طرح‌های اولویت‌دار در دست اقدام قرار گرفته و به زودی به بهره‌برداری خواهند رسید.
وی با بیان اینکه راه‌آهن یزد-اقلید، رشت-کاسپین-انزلی، راه‌آهن بستان‌آباد تبریز، راه‌آهن کردستان و راه‌آهن میانه اردبیل از جمله طرح‌ها و پروژه‌های ریلی اولویت‌دار در سال ۱۴۰۰ هستند، افزود: راه‌آهن یزد-اقلید طولانی‌ترین خط ریلی به طول ۲۷۱ کیلومتر بوده است. این خط ریلی در واقع یک مسیر شرقی-غربی بوده و استان فارس را به یزد و نهایتا خراسان رضوی متصل می‌کنند. همچنین بخش زیادی از معادن را هم داده و جا به جا کننده حجم بالایی مسافر و بار در کشور خواهد بود.
با این وجود باید دید آیا خطوط ریلی اولویت‌دار در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید و سه استان دیگر به شبکه ریلی سراسری متصل خواهند شد یا آنکه مانند برخی پروژه‌های ریلی دیگر با تاخیر در بهره‌برداری و موکول شدن زمان افتتاح به ماه و سالی دیگر مواجه خواهیم شد.
منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح