کد خبر : 79192
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 نوامبر 2021 - 23:33
-

عدم مراجعه ۸۰۰۰ نفر در استان مرکزی برای دریافت دوز دوم واکسن کرونا

عدم مراجعه ۸۰۰۰ نفر در استان مرکزی برای دریافت دوز دوم واکسن کرونا

ایسنا/مرکزی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هنوز هشت هزار نفر برای دریافت دوز دوم واکسن خود مراجعه نکرده اند. دکتر سید محمد جمالیان در نود و نهمین جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با قدردانی از برگزارکنندگان آزمون سراسری به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی در روند برگزاری آزمون، اظهار کرد: در حال

عدم مراجعه ۸۰۰۰ نفر در استان مرکزی برای دریافت دوز دوم واکسن کرونا

ایسنا/مرکزی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هنوز هشت هزار نفر برای دریافت دوز دوم واکسن خود مراجعه نکرده اند.

دکتر سید محمد جمالیان در نود و نهمین جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با قدردانی از برگزارکنندگان آزمون سراسری به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی در روند برگزاری آزمون، اظهار کرد: در حال حاضر، بسیاری از بیماران به شکل سرپایی درمان می شوند ولی این پایین بودن آمار بستری به معنی خوب بودن وضعیت نیست و احتمال غافلگیری وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه پس از برگزاری کنکور خانواده ها سفر را برای رفع خستگی برنامه ریزی می کنند و لازم است که نیروی انتظامی مدیریت هوشمند تردد را دنبال کند، افزود: حداقل در استان مرکزی این مسئله با جدیت دنبال شود که وضعیت قرمز رقم نخورد.

جمالیان به افزایش تعداد برگزاری مراسم عروسی با توجه به نزدیک شدن به ماه محرم و صفر اشاره کرد و افزود: رستوران ها نسبت به پیش بینی ها وضعیت بهتری دارند، اما تالارها به تعهدات خود عمل نمی کنند و فاصله اجتماعی در زمان سرو شام و کاهش ظرفیت رعایت نمی شود و باید نظارت بیشتری اعمال شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر آموزشگاه ها با تعداد بالای شرکت کنندگان در حال برگزاری کلاس ها هستند. این تعاملی که در استان در حال انجام است نباید با عدم رعایت پروتکل ها به بن بست برسد، اگر به سمت وضعیت قرمز حرکت کنیم قطعا باید محدودیت های بیشتر اعمال شود.

جمالیان با بیان اینکه ورزش و جوانان اصلا موارد را با دانشگاه هماهنگ نمی کند، گفت: به عنوان مثال استقبال از تیم استقلال در هتل امیرکبیر اصلا هماهنگ شده نبود و در واقع گزینشی عمل می کنند و در حال حاضر نیز باشگاه ها و سالن ها ورزشی فعال است.

وی خواستار هماهنگی و همکاری فرمانداری در صدور مجوزها شد و افزود: مراسم ها در حسینیه ها همچنان پابرجاست، ترددها در سطح شهر برقرار است و با این عادی انگاری ها، وضعیت و روزهای خوبی پیش بینی نمی شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک بر لزوم رعایت محدودیت های هوشمند در اداره ها تاکید کرد و افزود: با توجه به آلودگی و گرم شدن هوا، جابجایی و تهویه هوا با مشکل روبرو شده است، لازم است که در ادارات حتما حداقل یک پنجره باز باشد.

وی در خصوص واکسیناسیون در استان بیان کرد: هنوز با وجود تماس ها و پیگیری ها، تعدادی از شهروندان برای تزریق واکسن دوم مراجعه نکرده اند، دوز دور حتما باید تزریق شود و اگر تزریق نشود عملا دوز اول نیز اثربخشی نخواهد داشت، دوز دوم واکسیناسیون با همان برند دوز اول انجام می شود، اما تا دو روز پیش هشت هزار نفر هنوز برای دریافت دوز دوم مراجعه نکرده اند.

رشد ۲۴ درصدی موارد مثبت کرونا در استان مرکزی

به گزارش ایسنا، در این جلسه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در خصوص آمار شیوع بیماری کرونا در هفته اول تیرماه نسبت به هفته پایانی خردادماه ۱۴۰۰ بیان کرد: در هفته اول تیرماه تعداد موارد مثبت در استان مرکزی از ۹۶۹ مورد هفته پایان خردادماه به ۱۲۰۱ نفر در هفته اول تیرماه رسیده است که حاکی از رشد ۲۴ درصدی آمارها در این شاخص است.

دکتر علی علیمحمدی افزود: در موارد سرپایی با افزایش ۲۸ درصدی، موارد از ۸۵۴ نفر به ۱۰۹۴ رسیده است، البته در موارد بستری با کاهش هفت درصدی تعداد بستری از ۱۱۵ نفر به ۱۰۷ نفر رسیده است.

وی تعداد موارد فوتی در استان را دارای کاهش ۱۹ درصدی برآورد کرد و گفت: ۱۶ مورد فوتی هفته پایانی خردادماه به ۱۳ نفر در هفته اول تیرماه رسیده است.

علیمحمدی اضافه کرد: از آذرماه سال گذشته تاکنون ۱۲۹ هزار و ۹۸۹ تست رپید در استان انجام شده است که از این تعداد ۲۱ هزار و ۶۰ مورد مثبت شناسایی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در خصوص قرمز شدن وضعیت خمین تصریح کرد: رنگ بندی شهرستان ها، براساس چند فاکتور مانند بستری، شیوع اخیر بیماری در طول روز یا هفته یا ضرایب خاص جمعیتی انجام می گیرد و بر اساس این شاخص ها، شرایط بحرانی و یا غیربحرانی اعلام می شود.

وی گفت: قبل از بحرانی شدن شرایط، وضعیت قرمز اعلام می شود تا اقدامات لازم انجام گیرد و در واقع این قرمز اعلام شدن خمین یک فرصت طلایی است که قبل از وقوع بحرانی، مدیریت لازم انجام شود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح