کد خبر : 100691
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 18 نوامبر 2021 - 12:29
-

عده‌ای به خاطر دل‌خوشی خود سلامت عمومی جامعه را به خطر نیاندازند

عده‌ای به خاطر دل‌خوشی خود سلامت عمومی جامعه را به خطر نیاندازند

ایسنا/کردستان بی‌انصافی است عده‌ای به خاطر دل‌خوشی خود، سلامت عمومی جامعه و خدمتگزاران آن در بخش‌های مختلف درمانی، آتش‌نشانی و شهرداری و دیگر حوزه‌ها را به مخاطره بیاندازند. لازمه تغییر و تحول زندگی گذار از تاریخ طبیعی است، اگر با روایتی علمی به جریان زندگی نگاه کنیم نو شدن و ابطال‌پذیری همراه همیشگی فرایند زیستن بوده

عده‌ای به خاطر دل‌خوشی خود سلامت عمومی جامعه را به خطر نیاندازند

ایسنا/کردستان بی‌انصافی است عده‌ای به خاطر دل‌خوشی خود، سلامت عمومی جامعه و خدمتگزاران آن در بخش‌های مختلف درمانی، آتش‌نشانی و شهرداری و دیگر حوزه‌ها را به مخاطره بیاندازند.

لازمه تغییر و تحول زندگی گذار از تاریخ طبیعی است، اگر با روایتی علمی به جریان زندگی نگاه کنیم نو شدن و ابطال‌پذیری همراه همیشگی فرایند زیستن بوده است، سیکل غم و شادی، راحتی و سختی همراه همیشگی  طبیعت است و ما همیشه زنده به امیدیم.

چند صباحی که می‌ماند به نوروز، بسیاری از افراد جامعه از خستگی کار، تحریم‌ها، گرانی‌های سر به فلک کشیده و غیره چشم‌انتظار و دل‌خوش به نوروزی هستند که بتوانند آغاز سالی جدید را به دور از ناامیدی‎ها و رنجش‌ها آغاز کنند، هرسال چند روز قبل از سال جدید بوی نوروز، شلوغی خیابان‌ها، سبزه و ماهی قرمز چنان انسان را امیدوار می‌کند که انگار سال جدید با خودش تغییر و نو شدن را می‌آورد.

امسال نیز ما چشم به امید این نوروز باستانی بودیم اما اتفاقی که افتاد همه مردم جهان را غافل‌گیر کرد و آن‌چنان همه‌گیر شد که خانه خدا، نماز جمعه و جماعت، مدرسه‌ها، دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌ها، ورزشگاه‌ها و همه و همه را به تعطیلی کشاند و پزشکان دراین‌باره می‌گویند مشخص نیست این ویروس که کرونا نام دارد تا کی مهمان ناخوانده این سرزمین است.

ویروس کرونا بسیاری از مردم جهان را به خود مبتلا کرده و بسیاری نیز قربانی این مهمان ناخوانده شدند.

هرروز تعدادی از مسئولان کشوری، پزشکان و برخی از اساتید توصیه می‌کنند اگر مردم در خانه‌های خود بمانند، اگر نوروز امسال به مسافرت نروند امکان دارد زنجیره ویروس کرونا قطع شود و ابتلا به آن کاهش یابد اما گوش مردم گویا به این حرف‌ها بدهکار نیست و باوجود مرگ‌ومیرهایی ناشی از این ویروس همچنان برای سفر به شمال برنامه‌ریزی می‌کنند.

بی‌انصافی است عده‌ای به خاطر دل‌خوشی خود، سلامت عمومی جامعه و خدمتگزاران آن در بخش‌های مختلف درمانی، آتش‌نشانی و شهرداری و دیگر حوزه‌ها را به مخاطره بیاندازند درواقع انصاف نیست که با بی‌توجهی و بی‌خیالی یک عده از مردم، جان خدمتگزارانی همچون پزشکانی که سال‌ها تربیت‌دیده‌اند به خطر بیفتد.

به‌راستی‌که برای حفظ جان مردم و جلوگیری از انتقال بیماری باید به‌دور از هرگونه شائبه سیاسی و بهره‌برداری‌های مختلف به مسئولیت شرعی و اخلاقی و حقوقی‌مان توجه کنیم.

سیف‌الله رحمانی، متخصص روانشناسی در کردستان در این درباره به ایسنا، گفت: نوروز پدیده‌ای طبیعی است که امروزه بیشتر به‌عنوان یک واقعیت در لابه‌لای تقویم زندگی انسان‌ها وجود دارد.

وی افزود: کودکان امروز در وضعیتی به استقبال نوروز می‌روند که واژه کرونا را دامنه واژگان خود می‌بینند، اگرچه این واقعیتی سخت است ولی بر ماست که همانند گذشته پذیرای نوروز باشیم و امید به آینده را ابزار شکست کرونا قرار دهیم.

متخصص روانشناسی در کردستان، بیان کرد: واضح است که کودکان با توانایی تخیل و واقعیت گریزی خود با گریز از رویدادی تلخ و پیروی از این دوره و با استفاده از حیرت‌های خود همچنان زندگی را زیبا می‌بینند.

رحمانی ذکر کرد: لازمه تغییر و تحول زندگی گذار از تاریخ طبیعی است، اگر با روایتی علمی به جریان زندگی نگاه کنیم نو شدن و ابطال‌پذیری همراه همیشگی فرایند زیستن بوده است، سیکل غم و شادی، راحتی و سختی همراه همیشگی طبیعت است و ما همیشه زنده به امیدیم.

وی عنوان کرد: اگرچه در این وضعیت ناگوار، بیش از هرزمانی بر محدود بودن ارتباطات اجتماعی، فاصله زیاد با دیگران و حضور نیافتن در کنار هم توجه می‌شود، امیدواریم بتوانیم گرمی درون خانواده را پایه‌ای برای آینده زیبای خود قرار دهیم.

متخصص روانشناسی در کردستان همچنین به اهمیت نقش مردم در کنترل و مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: ماندن مردم در خانه و عدم مسافرت لازمه قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا است.

رحمانی ادامه داد: رعایت نکات بهداشتی و ماندن در خانه مهم‌ترین عامل برای کنترل و مهار ویروس کرونا است لذا برای قطع زنجیره انتقال این ویروس مردم باید به توصیه‌های پزشکی و بهداشتی عمل و رفت‌وآمدها را کنترل کنند.

وی به انجام اقدامات غربالگری در سطح استان و برای مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: متأسفانه برخی از مردم تاکنون توجهی به موضوع کرونا نداشته و هیچ کمکی در قطع زنجیره انتقال این بیماری انجام نداده‌اند و با حضور در تجمعات جان دیگر افراد را به مخاطره می‌اندازند.

فردین صادق ایوبی مدرس دانشگاه نیز درباره این روزها چنین می‌گوید: گاهی برای نرفتن باید ماند، گاهی برای عادت به خویش باید ماند، گاهی برای روبرو شدن با خود باید ماند، برای گریز از حس تنهایی که جلوگاه حقیقی تفکر است و این به معنای بی‌کسی نیست بلکه روبرو شدن با خود است، با هرآن چه که هستیم، رهیافتی به مقام خلوت، در قبال جلوت و آشکاره گی.

بیایید در این روزهای ناخوشایند که عادت، هر روزینه ما را برای گریز از خود به شهامت روبه رو کردن با خود تبدیل کرده است، با خود در خانه بمانیم و از تهدید مرگ دورباشیم، به باغ‌های درونی خویش سفر کنیم، به رویا، به آرزوی روزهای خوب، بیایید طالب بی‌قرار شویم و این جمله مولانا را به گوش جان شنیدار باشیم:

جمله‌ی بی قراریت از طلب قرار تست        طالب بی قرار شو تا که قرار آیدت

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح