کد خبر : 11553
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 28 سپتامبر 2021 - 20:46
-

غرب مازندران پر از مسافر و پروتکل‌هایی که رعایت نمی‌شود

غرب مازندران پر از مسافر و پروتکل‌هایی که رعایت نمی‌شود

 غرب مازندران، این روزها، بر خلاف سال گذشته پذیرای مسافران زیادی است که بر خلاف تاکید مسئولان ستاد ملی مبارزه با کرونا از فرصت نوروز برای سفر نهایت استفاده را کرده‌اند، موضوعی که با رعایت نکردن یا کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این منطقه نیز همراه است و مردم و مسئولان محلی بیم گسترش این

غرب مازندران پر از مسافر و پروتکل‌هایی که رعایت نمی‌شود

 غرب مازندران، این روزها، بر خلاف سال گذشته پذیرای مسافران زیادی است که بر خلاف تاکید مسئولان ستاد ملی مبارزه با کرونا از فرصت نوروز برای سفر نهایت استفاده را کرده‌اند، موضوعی که با رعایت نکردن یا کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این منطقه نیز همراه است و مردم و مسئولان محلی بیم گسترش این ویروس مهلک را پس از پایان سفرهای نوروزی دارند.

نوروز امسال با وجود آنکه وزارت بهداشت اعلام کرد برای انتشارنیافتن ویروس کرونا و بخصوص ویروس جهش یافته آن معروف به کرونای انگلیسی، هم وطنان ما به مسافرت نروند و سعی کنند در منازل خود بمانند اما می بینیم که در این روزها، جاده کندوان مملو از مسافر و ترافیک طولانی آن نشان دهنده حضور چند ۱۰هزار نفری مسافران در استان مازندران و البته در سایر نقاط کشور است.

این موضوع قابل قیاس با نوروز سال گذشته که مسافران کمی به منطقه سفر کردند نیست و دیدیم که به خاطر ناشناخته بودن ویروس، مردم ترجیح دادند در منازل خود بمانند و حتی به جای دید و بازدیدهای نوروزی، در کنار خانواده های خود حضور داشته باشند.

حضور مسافران و گردشگران در نقاط مختلف کشور بر انتشار بیشتر ویروس دامن زده و این موضوع موجب افزایش مراجعان مبتلا به کووید ۱۹ به مراکز درمانی شده است.

رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی از سوی برخی مسافران که اغلب در مازندران دارای ویلا هستند موجب نارضایتی مردم و مسئولان شده است. فرماندار نوشهر نیز این امر را موجب افزایش مبتلایان به این بیماری خطرناک و ضریب اشغال تخت ها دانسته اند.

*عدم رعایت الزامات بهداشتی از سوی برخی مسافران

فرماندار نوشهر در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه حضور مسافران نسبت به نوروز ۹۸ تا حدی کمتر شده است اما رعایت نشدن الزامات بهداشتی از سوی برخی از همان مسافران مورد گلایه است، اظهار کرد: اینها اغلب کسانی هستند که در منطقه نوشهر دارای ویلا هستند و مدت طولانی تری را در ویلاهای خود می مانند.

سعید یزدانی با اشاره به اینکه سیاست ما بر مسدود کردن نوار ساحلی و تفرجگاهها نیست اما مسافران باید الزامات بهداشتی را رعایت کنند، افزود: متاسفانه این رعایت کردن ها از سوی مسافران در اماکن عمومی  چندان رضایت بخش نیست و این موضوع موجب نگرانی و افزایش مبتلایان در شهرستان و تغییر رنگ نوشهر از زرد به نارنجی است.

وی تصریح کرد: برای ویروس کرونا فرقی ندارد که در کدام نقطه منتشر شود و به مسافران نیز تاکید می کنیم اول اینکه در ویلاهای خود بمانند و تنها هفته ای یک بار از ویلاهای خود برای انجام خرید خارج شوند و از رفت و آمد در شهر و روستا خودداری کنند چرا که به سرعت این ویروس را منتشر می کنند.

*هرگونه تردد از ساعت ۲۱ تا ۳ صبح مشمول جریمه می شود

فرماندار نوشهر بر اعمال قوانین ستاد کرونا در شهرهای زرد برای مسافران اشاره کرد و گفت: از ساعت ۲۱ الی ۳ صبح هرگونه تردد با خودرو مشمول جریمه رفت و آمد درون شهری می شود.

یزدانی با اشاره به آماده باش تمامی دستگاههای خدمات رسان در شهرستان، خاطر نشان کرد: در حال حاضر از نظر زیرساختهای آب ، برق و گاز مشکلی در شهرستان وجود ندارد و بازدیدهای میدانی از نقاط مختلف صورت می گیرد.

*مشکلی به لحاظ تولید مرغ وجود ندارد

وی در ادامه به وضعیت توزیع مرغ اشاره کرد و یادآورشد: طی این چند روز  توزیع عمومی برای مراکز و فروشگاهها خوب بوده است و باید گفت در روز ۲۹ اسفند در شهرستان نوشهر ۲۹ تن مرغ توزیع شد، در حالیکه میانگین مصرف در شهرستان ۱۲ تا ۱۵ تن است و این نشان می دهد که بازار ولعی دارد که مبتنی بر نیاز نیست بلکه مبتنی بر این است که نکند در آینده مرغی وجود نداشته باشد در حالیکه اینگونه نیست و به اندازه کافی مرغ وجود دارد.

فرماندار نوشهر با بیان اینکه در دو روزی که کشتارگاه تعطیل بود مرغ منجمد توزیع شد، افزود: دوشنبه شب ۵۰ تن مرغ کشتار شد که ۱۵ تن به نوشهر، ۱۴ تن به چالوس و مابقی به عباس آباد و رامسر داده شد و شهروندان نگران کمبود مرغ نباشند.

یزدانی تاکید کرد:  مردم باید بر مبنای نیازی که دارند خرید کنند نه اینکه بیشتر بگیرند و در یخچال و فریزر پر کنند زیرا ضرورتی ندارد.

*رفع مشکل نقدینگی خودپردازها در نوشهر

وی در ادامه با اشاره به مشکل نقدینگی خودپردازها در روز اول تعطیلات نوروز گفت: خوشبختانه با پیگیری انجام شده با سرپرستی بانکها در استان این مشکل حل شد.

فرماندار نوشهر به فعالیت قرارگاه نوروزی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این قرارگاه برای مراقبت از مناطق گردشگری و رستوران ها و هتل ها فعال است.

یزدانی وضعیت فعلی بیمارستان نوشهر را مطلوب ارزیابی کرد و متذکر شد: طی بازدیدی که با نماینده مجلس از بیمارستان صورت پذیرفت، وضعیت ضریب اشغال کم بود و این موضوع موجب رضایت است اما اگر الزامات بهداشتی رعایت نشود ممکن است خطرآفرین باشد.

وی در خصوص کرونای انگلیسی اظهار کرد: این ویروس بسیار خطرناک با کسی تعارف ندارد بنابراین با توجه به اینکه شهر مجاور نوشهر درگیر این ویروس شده است، از مردم می خواهیم همه موارد را رعایت کنند.

محمد ولی پور رئیس گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی نوشهر نیز در گفت وگو با ایسنا با اشاره به نظارت مستمر بر مراکز گردشگری و تفریحی نوشهر طی این روزها اظهار کرد: با فعال شدن قرارگاه  نوروزی  و استقرار دبیرخانه آن در این اداره، بازدیدهای مستمری با حضور سایر اعضای قرارگاه از مراکز گردشگری، هتل ها و رستوران ها صورت می گیرد.

وی افزود: خوشبختانه همه این مراکز و هتل ها و هتل آپارتمان ها و خانه مسافرها موازین بهداشتی ابلاغ شده را رعایت می کنند و مشکل خاصر وجود ندارد.

رئیس گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی نوشهر با بیان اینکه ضریب اشغال هتل ها فعلا ۱۰ تا ۲۰ درصد است، تاکید کرد: از سوی دیگر طی این چند روز تقریبا همه خانه مسافرهای ما پر شده اند.

ولی پور ادامه داد: با توجه به شرایط کرونا و اینکه نوشهر جزو شهرهای زرد است، هتل ها و هتل اپارتمان ها  تنها می توانند تا حدود ۵۰ درصد از ظرفیت خود  مسافر بپذیرند.

وی با بیان اینکه اغلب مسافران در نوشهر دارای ویلا هستند، تصریح کرد: تمامی موازین بهداشتی از سوی هتل ها ، خانه مسافرها و رستوران ها رعایت می شود و بازدید و نظارت مستمر صورت می گیرد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح