کد خبر : 146048
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 دسامبر 2021 - 18:02
-

“فداکاری‌های سردار سلیمانی و المهندس زمینه سفر تاریخی پاپ به عراق را محقق کرد”

“فداکاری‌های سردار سلیمانی و المهندس زمینه سفر تاریخی پاپ به عراق را محقق کرد”

با ورود پاپ به عراق حشد شعبی از سفر این رهبر مسحیان جهان استقبال کرد و یک رهبر جنبش اسلامی می‌گوید، فداکاری‌های سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس سفر تاریخی پاپ را محقق کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه المیادین، حشد شعبی به محض ورود پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان به عراق در

"فداکاری‌های سردار سلیمانی و المهندس زمینه سفر تاریخی پاپ به عراق را محقق کرد"

با ورود پاپ به عراق حشد شعبی از سفر این رهبر مسحیان جهان استقبال کرد و یک رهبر جنبش اسلامی می‌گوید، فداکاری‌های سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس سفر تاریخی پاپ را محقق کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه المیادین، حشد شعبی به محض ورود پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان به عراق در صفحه رسمی خود در توییتر نوشت: حشد شعبی برای باقی ماندن کلیسا فداکاری کرد همانطور که برای بقای مسجد فداکاری کرد. همراه این توییت هشتگ خوش‌آمدی پاپ فرانسیس را نیز ثبت کرد.

همچنین ائتلاف الفتح اعلام کرد، سفر پاپ به عراق تاریخی است و یک فرصتی ملیِ دست داده برای تاکید وحدت نوع انسانیت است که انبیا، مفکران و فداکاران و مصلحان در ادیان اسلامی و مسیحی به منظور هدایت انسان‌ها تلاش کرده‌اند.

پاپ در روز اول سفرش تسبیح خود را به ریان الکلدانی، فرمانده جنبش بابلیون و یکی از رهبران حشد شعبی هدیه کرد.

در این راستا، حسین الاسدی از رهبران جنبش اسلامی به المیادین درباره اهمیت سفر پاپ فرانسیس به مناطقی که ارتش و حشد شعبی علیه داعش در آنجا جنگیده‌اند، گفت، از زمان آغاز درگیری‌ها در استان‌های صلاح الدین و الانبار که حشد شعبی نقشی محوری در بیرون راندن داعش از هر یک از دو استان داشت و در نبرد موصل حشد شعبی در کنار نیروهای امنیتی عراق پیروزی‌های میدانی را محقق کرد.

او خاطرنشان کرد، سفر پاپ به موصل پیامی دیگر به دولت‌ها و ملت‌هاست مبنی بر اینکه تروریسم با همه انواع و اشکالش رد شده است و این اراضی عناوین کلیساها و مساجد را با هم حمل می‌کنند و اراضی مقدسی هستند که با خون‌هایی پاک آزاد شده‌اند.

به گفته الاسدی، عقلا و کسانی که اهداف شخصی را دنبال نمی‌کنند و کسانی که وجدان بیدار دارند می‌دانند این اراضی که خون‌ها در آنها جاری شده به دلیل تلاش‌های اعضای مقاومت و آزادکنندگان اراضی اشغالی که مورد هدف تروریسم بودند، به وضعیت قبلشان بازگشته و تقدس این اراضی با خون‌های شهدا و فرماندهان حفظ شده‌ است.

او اشاره کرد، این فرماندهان شهید که زیباترین روایت‌ها را در صفحات تاریخ انسانیت نوشتند به دین و نژاد و طایفه توجه نداشتند بلکه همه آنها تحت عنوان انسان و ملی‌گرایی تلاش کردند.

الاسدی اضافه کرد: امثال شهید ابومهدی المهندس و سردار قاسم سلیمانی زمینه قدم گذاشتن پاپ به سرزمین ابراهیم خلیل (ع) را فراهم کردند و اگر مقاومت و رهبری آنها نبود این سفر تاریخی انجام نمی‌شد و اگر وضعیت عراق به پیروزی یهود می‌انجامید نبرد واقعی بین مسیحیت و یهود شکل می‌گرفت، زیرا آنها به این سرزمین و به خصوص ذی قار که در برگیرنده سرزمین اور و داستان معروفش در کتاب‌های تاریخی اسلامی، مسیحیت و یهودیت است، اعتقادی ندارند.

به گفته الاسدی، به طور کلی سفر پاپ به استان نینوا که مرکز اقامت طایفه مسیحی در عراق به مرکزیت موصل است که داعش از آنجا دولت خودخوانده خود را در سال ۲۰۱۴ اعلام کرد، حائز اهمیت است.

سفر پاپ به قرقوش نیز نه لحاظ تاریخی که با مسیحیت رابطه مستحکمی دارد بلکه به دلیل نابودی و ویرانگری توسط داعش اهمیت بسیار برخوردار است.

مسیحیان در ۳۱ اکتبر ۲۰۱۰ با انواع کشتارها روبه‌رو شدند زیرا داعش به کلیسای “سیده نجاة” در بغداد حمله کرد که ۵۸ کشته برجای گذاشت.

شایان ذکر است شهید سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و حشد شعبی در کنار مسیحیان زمانی که آمریکا آنها را در ممانعت از پیشروی داعش در دشت نینوا تنها گذاشت به مقابله با تروریست‌ها پرداختند و در آموزش و تجهیز تسلیحاتی مسیحیان عراق برای دفاع از خاک و منازل‌شان نقش داشتند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح