کد خبر : 111666
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 نوامبر 2021 - 21:53
-

فرازمند: کشورها برای توقف فوری تحریم‌های آمریکا علیه ایران، اقدام کنند

فرازمند: کشورها برای توقف فوری تحریم‌های آمریکا علیه ایران، اقدام کنند

سفیر کشورمان در ترکیه گفت: تاکنون ترکیه، چین، پاکستان، روسیه، لبنان، اتحادیه اروپا و سازمان ملل خواستار لغو تحریم‌های یکجانبه آمریکا شده‌اند. به گزارش ایسنا، محمد فرازمند، سفیر ایران در ترکیه روز دوشنبه در گفت‌وگویی با دیلی نیوز در پاسخ به سوالی در خصوص زمان شیوع ویروس کووید ۱۹ در ایران و وضعیت کنونی این

فرازمند: کشورها برای توقف فوری تحریم‌های آمریکا علیه ایران، اقدام کنند

سفیر کشورمان در ترکیه گفت: تاکنون ترکیه، چین، پاکستان، روسیه، لبنان، اتحادیه اروپا و سازمان ملل خواستار لغو تحریم‌های یکجانبه آمریکا شده‌اند.

به گزارش ایسنا، محمد فرازمند، سفیر ایران در ترکیه روز دوشنبه در گفت‌وگویی با دیلی نیوز در پاسخ به سوالی در خصوص زمان شیوع ویروس کووید ۱۹ در ایران و وضعیت کنونی این بیماری گفت: اولین موارد مبتلا به ویروس کووید ۱۹ در ۱۹ فوریه در قم شناسایی شدند. در همان روز با اینکه کشور در شرف برگزاری انتخابات مهم مجلس بود، این مسئله را به آشکار به اطلاع عموم برای حفظ سلامت عمومی رساند.

وی در ادامه بیان کرد: در ۲۹ مارس ۲۰۲۰ تعداد مبتلایان به ۳۸۳۰۹ رسید. تقریبا ۹۰۰۰ مبتلا تا این زمان بهبود یافته و از درمانگاه‌ها مرخص شده‌اند. متاسفانه کرونا تا کنون جان ۲۶۴۰ نفر را گرفته است اما تعداد زیادی از مبتلایان تا کنون از بخش ICU مرخص شده و تعداد کسانی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در درمانگاه‌ها پذیرش می‌شوند به طرز چشمگیری کاهش یافته است.

فرازمند در پاسخ به تمهیدات اتخاذ شده و رویکرد اصلی دولت در مواجهه با ویروس کرونا اظهار کرد: در چارچوب خط مشی سازمان بهداشت جهانی و پایندی به استانداردهای سلامت بین‌المللی، ایران شرکت‌ها و منابعش را به مبارزه با این ویروس همه‌گیر اختصاص داده است.

وی افزود: ایران بنا بر وظیفه خود تمام اطلاعات لازم را به سازمان‌های بهداشتی بین‌المللی رسانده و از متخصصان سازمان بهداشت جهانی دعوت به عمل آورده تا برای تحلیل و بازدید از مراکز بهداشتی به کشورمان سفر کرده و تجربیات و پندهای لازم را در اختیارمان بگذارند.

سفیر کشورمان در آنکارا همچنان اظهار کرد: دانشمندان ایرانی پروسه توسعه دارویی ترکیبی را آغاز کرده‌اند. خوشبختانه تست اولیه این دارو مثبت بوده و امیدواریم طی روزهای آینده به بهره‌برداری برسد.

وی همچنین با اشاره به فراهم کردن وسایل پزشکی مورد نیاز در تمامی بیمارستان‌های ارتش گفت: نیروهای زمینی ارتش در طی ۴۸ ساعت بیمارستانی ۲۰۰۰ تخته احداث کرده‌اند. دولت همچنین تصمیمات زیادی در خصوص بستن مراکز عمومی، مدارس، دانشگاه‌ها، به تعویق انداختن رویدادها، فراهم آوردن نیازهای اولیه مردم و احیای شرایط دورکاری گرفته است.

سفیر کشورمان با اشاره به تحریم‌های یکجانبه آمریکا اظهار کرد: هنگامی که این ویروس شهرها را دربرگرفته ما تحت شدیدترین‌ کپمین تروریسم اقتصادی در تاریخ که به طور غیرقانونی و فرامرزی توسط آمریکا اعمال شده است، قرار گرفته‌ایم.

وی در ادامه تصریح کرد: این تحریم‌ها بر روی داد و ستد مشروع مواد دارویی، وسایل پزشکی و کالای بشردوستانه تاثیر گذاشته‌ و موانعی جدی در راه مبارزه ایران با کووید ۱۹ ایجاد کرده‌اند. لازم و ضروری است که تمام دولت‌ها و کشورهای دیگر برای توقف فوری تروریسم اقتصادی دولت آمریکا علیه ایران به این کشور فشار وارد کنند.

این مقام کشورمان همچنین اعلام کرد که تا کنون ترکیه، چین، پاکستان، روسیه، لبنان، اتحادیه اروپا و سازمان ملل خواستار لغو تحریم‌های یکجانبه آمریکا شده‌اند.

وی همچنین ضمن تشکر از دولت ترکیه برای ارسال اهدای کمک‌های پزشکی به ایران گفت: به دستور دولت ترکیه تمام مرزهای زمینی و هوایی میان دو کشور بسته شده؛ بنابراین کامیون‌های ایرانی و ترکیه‌ای که خواهان بازگشت بودند با مشکل مواجه شدند، اما با همکاری‌های لازم کامیون‌های ترکیه‌ای از آسیای مرکزی وارد ایران و سپس به ترکیه بازگشتند.

فرازمند افزود: کامیون‌های ایرانی که در ترکیه یا کشورهای اروپایی، لبنان، گرجستان و اوکراین بودند از طریق اراضی ترک‌ها به ایران بازگشتند.

وی تصریح کرد: متاسفانه پروسه دادوستدهای دوجانبه میان دو کشور کاهش یافته اما دو طرف در تلاشند تا راهی را برای تداوم دادوستد میان دو کشور بیابند.

سفیر کشورمان در آنکارا اضافه کرد: در این بحران خیلی از کشورها به طور گوناگون از ملت ایران حمایت کردند. تحریم‌های آمریکا مشکلات جدی را در خصوص ارسال منابع و وسایل پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا به وجود آورده است.

وی در انتها گفت: سیاست غیرانسانی اعمال تحریم‌های یکجانبه جنایت علیه بشریت است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح