کد خبر : 70650
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 2 نوامبر 2021 - 12:27
-

فرانسه اعمال تحریم علیه انگلیس را به تاخیر انداخت

فرانسه اعمال تحریم علیه انگلیس را به تاخیر انداخت

رئیس جمهوری فرانسه از تصمیم کشورش برای به تاخیر انداختن اعمال تحریم‌های تجاری علیه انگلیس با هدف تسهیل کار مذاکره‌کنندگان دو طرف در راستای ارائه پیشنهادهای جدید برای حل و فصل اختلاف بر سر حقوق بهره‌برداری از منابع شیلات در دوران پسابریگزیت خبر داد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، فرانسه پیشتر اعلام

فرانسه اعمال تحریم علیه انگلیس را به تاخیر انداخت

رئیس جمهوری فرانسه از تصمیم کشورش برای به تاخیر انداختن اعمال تحریم‌های تجاری علیه انگلیس با هدف تسهیل کار مذاکره‌کنندگان دو طرف در راستای ارائه پیشنهادهای جدید برای حل و فصل اختلاف بر سر حقوق بهره‌برداری از منابع شیلات در دوران پسابریگزیت خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، فرانسه پیشتر اعلام کرده بود که از ساعت ۲۳ روز دوشنبه به وقت گرینویچ، تجارت از طریق کانال مانش را محدود ساخته تا به این ترتیب تهدید کشاندن نزاع دو طرف بر سر بهره‌برداری از منابع شیلات را به یک مناقشه تجاری گسترده‌تر بین دو اقتصاد بزرگ اول اروپا مطرح کند.
اما امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه که اوایل روز دوشنبه با بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در حاشیه کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل در گلاسکو دیدار داشت، به خبرنگاران گفت که طرح فرانسه (برای اعمال این تحریم‌ها) فعلا در انتظار نتیجه مذاکرات مجدد معلق می‌ماند.
ماکرون به خبرنگاران گفت: از بعدازظهر دوشنبه، مذاکرات بر اساس پیشنهادی که من نزد جانسون، نخست وزیر انگلیس مطرح کردم، از سر گرفته شده‌اند. مذاکرات باید ادامه یابند.
او اظهار کرد: درک من این است که انگلیسی‌ها قرار است فردا با طرح‌های پیشنهادی دیگری نزد ما بازگردند. روی همه اینها کار خواهد شد. ما فردا در آخر کار خواهیم دید که به کجا رسیده‌ایم و آیا اوضاع واقعاً تغییر کرده است یا خیر.
او بیان داشت: آرزوی من این است که بتوانیم راهی برای خروج از همه این مسائل پیدا کنیم.
کلمان بون، وزیر امور اروپای دولت فرانسه در توییتر خود نوشت، تحریم‌های تجاری (فرانسه علیه انگلیس) قبل از دیدار با دیوید فراست، وزیر بریگزیت انگلیس در روز پنجشنبه در پاریس اعمال نخواهند شد. انگلیس از این تصمیم استقبال کرد.
یک سخنگوی دولت انگلیس در بیانیه‌ای عنوان کرد: ما از این ارزیابی فرانسه مبنی بر اینکه مذاکراتی جامع برای حل گستره اختلافات در روابط بریتانیا/اتحادیه اروپا لازمند، استقبال می‌کنیم.
این سخنگو تاکید کرد، دیوید فراست دعوت بون را قبول کرد.
انگلیس اوایل روز دوشنبه به فرانسه ۴۸ ساعت وقت داد تا یا از تهدیدش برای اعمال تحریم عقب‌نشینی کرده یا با اقدام قوی تحت توافق تجاری مربوط به بریگزیت مواجه شود.
از جمله تدابیری که فرانسه تهدید به اعمالشان کرده، افزایش بازرسی‌های بهداشتی و بازرسی‌های مرزی علیه اقلام صادر شده از جانب بریتانیا و ممنوع کردن حضور کشتی‌های این کشور در برخی بنادر فرانسه هستند؛ تدابیری که پتانسیل مختل ساختن تجارت در محل کانال مانش را دارند.
لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس به اسکای نیوز گفت: تهدیدهای فرانسوی‌ها کامل نامعقول است، از جمله علیه جزایر حوزه کانال مانش و علیه صنعت شیلات ما و لازم است که آنها یا از این تهدیدها عقب‌نشینی کرده یا ما به استفاده از مکانیسم‌های مربوط به توافق تجاری‌مان با اتحادیه اروپا به منظور برخورد با آنها اقدام کنیم.
چند دهه است که انگلیس و فرانسه بر سر دسترسی به حوزه‌های غنی از شیلات در آب‌های کانال مانش اختلاف دارند. اختلاف دو طرف بر سر این منابع شیلات مذاکراتی را که منتج به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شد، با مشکل مواجه کرد؛ مناقشه‌ای که اهمیت اقتصادی زیادی ندارد، بلکه عمدتا دارای اهمیت سیاسی است.
تاکید مجدد بر کنترل انگلیس بر این منابع شیلات، یکی از محورهای پرونده بریگزیتی بود که جانسون به رای‌دهندگان کشورش ارائه کرد. در همین حال، ماکرون در سال آینده میلادی با دورنمای نامزدی مجددش در انتخابات روبرو خواهد شد و به این منظور نیاز دارد خودش را مدافع کارکنان و خدمه کشتی‌های ماهیگیری کشورش، که یک پایگاه حمایت سیاسی موثر هستند، نشان دهد.
دور جدید اختلاف دو طرف در این مورد در سپتامبر و پس از آن شروع شد که پاریس، لندن را متهم کرد به این که مجوزهای پسابریگزیتی کافی برای قایق‌های ماهیگیری فرانسوی به منظور صید شیلات در منطقه ۶ تا ۱۲ مایل دریایی از سواحل بریتانیا اختصاص نداده است.
انگلیس می‌گوید برای کشتی‌هایی که بتوانند ثابت کنند قبلاً در آب‌هایش ماهیگیری کرده‌اند مجوز صادر می‌کند؛ این یک خواسته اصلی ماهیگیران انگلیسی است که می‌ترسند قایق‌های ماهیگیری فرانسوی سود آنها از این منابع را از بین ببرند.
منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح