کد خبر : 187729
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 ژانویه 2022 - 16:57
-

فرونشست سالانه ۱۵ تا ۲۰ سانتیمتری دشت‌های استان اصفهان

فرونشست سالانه ۱۵ تا ۲۰ سانتیمتری دشت‌های استان اصفهان

ایسنا/اصفهان مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: افت آب های زیرزمینی موجب فرونشست سالانه ۱۵ تا ۲۰ سانتیمتری دشت ها در استان شده که در این میان می توان به فرونشست دشت برخوار، مهیار، گلپایگان و اصفهان اشاره کرد. منصور شیشه فروش در نشست اعضای کمیته بحران آب استان، با اشاره به تدوین استراتژی دستگاه های اجرایی، پیرامون مصرف

فرونشست سالانه ۱۵ تا ۲۰ سانتیمتری دشت‌های استان اصفهان

ایسنا/اصفهان مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: افت آب های زیرزمینی موجب فرونشست سالانه ۱۵ تا ۲۰ سانتیمتری دشت ها در استان شده که در این میان می توان به فرونشست دشت برخوار، مهیار، گلپایگان و اصفهان اشاره کرد.

منصور شیشه فروش در نشست اعضای کمیته بحران آب استان، با اشاره به تدوین استراتژی دستگاه های اجرایی، پیرامون مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی، صنعت، شرب و فضای سبز، اظهار کرد: در سال آبی جاری میزان بارندگی در ایستگاه چلگرد به ۴۷۴ میلیمتر رسیده است و این رقم نسبت به ۴۰ سال گذشته ۳۷ درصد کاهش را نشان می دهد که بیانگر استمرار پدیده خشکسالی در استان اصفهان است.

وی با بیان اینکه پدیده خشکسالی بیلان منفی آب های زیر زمینی را در اصفهان رقم زده است، تصریح کرد: به دلیل نبود بارندگی کافی، سالانه شاهد یک تا یک و نیم متر افت آب زیرزمینی در آبخوان های استان هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: افت آب های زیرزمینی موجب فرونشست سالانه ۱۵ تا ۲۰ سانتیمتری دشت ها در استان شده که در این میان می توان به فرونشست دشت برخوار، مهیار، گلپایگان و اصفهان اشاره کرد.

وی با اشاره به خشک شدن تالاب گاو خونی، اظهار کرد: در حال حاضر ۹۶ درصد تالاب گاوخونی خشک شده است که این امر می تواند ریزگردهای موجود در تالاب را تا ۶ هزار کیلومتر مربع در هوا معلق کرده و ۶ استان همجوار را درگیر کند.

شیشه فروش حجم سد زاینده رود را ۱۸۷ میلیون متر مکعب اعلام و خاطرنشان کرد: ذخیره سد زاینده رود نسبت به سال گذشته ۷ درصد کاهش داشته است، بنابراین به نظر می رسد وزارت نیرو با همراهی سازمان محیط زیست، احیای رودخانه زاینده رود را مانند احیای دریاچه ارومیه در دستور کار قرار دهند.

به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا استان اصفهان گفت: برای تامین آب شرب پایدار مردم در استان اصفهان راه اندازی خط اضطراری سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ ضروری است.

ناصر اکبری با اشاره به ظرفیت محدود انتقال آب از تصفیه خانه باباشیخعلی گفت: ظرفیت نهایی انتقال آب از تصفیه خانه آب باباشیخعلی ۱۱.۵مترمکعب در ثانیه است، این در حالیست که با افزایش یک درجه دما در نیمه اول سال، ۳۰۰ لیتر مصرف آب شرب افزایش می یابد.

وی گفت: با در مدار قرار گرفتن بخشی از سامانه اضطراری، امکان افزایش آبگیری از تصفیه خانه تا ۲۵۰ لیتر بر ثانیه فراهم شده است.

وی با اشاره به ضرورت راه اندازی خط اضطراری سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ، اظهار کرد: با راه اندازی خط اضطراری سامانه دوم آبرسانی ۹۰۰ لیتر در ثانیه، در مجموع به آبرسانی در شبکه توزیع خانگی اضافه شده و امکان توزیع عادلانه آب مهیا می شود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح