کد خبر : 162552
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 دسامبر 2021 - 17:20
-

فعالیت فیسبوک و واتس‌اپ در هند دشوارتر شد

فعالیت فیسبوک و واتس‌اپ در هند دشوارتر شد

هند مقررات جدیدی برای ساماندهی محتوا در شبکه اجتماعی اعلام کرد تا فیسبوک، واتس‌اپ و سایر شبکه های اجتماعی را وادار کند در برابر درخواست‌های قانونی برای حذف فوری پست‌ها و در اختیار گذاشتن جزییات ارسال کنندگان پیام‌ها پاسخگو باشند. به گزارش ایسنا، این مقررات بخشی از تلاش دولت ناسیونالیست نارندرا مودی، نخست وزیر هند

فعالیت فیسبوک و واتس‌اپ در هند دشوارتر شد

هند مقررات جدیدی برای ساماندهی محتوا در شبکه اجتماعی اعلام کرد تا فیسبوک، واتس‌اپ و سایر شبکه های اجتماعی را وادار کند در برابر درخواست‌های قانونی برای حذف فوری پست‌ها و در اختیار گذاشتن جزییات ارسال کنندگان پیام‌ها پاسخگو باشند.

به گزارش ایسنا، این مقررات بخشی از تلاش دولت ناسیونالیست نارندرا مودی، نخست وزیر هند برای تشدید کنترل روی غول های فناوری است و در پی امتناع اخیر توییتر از دستور دولت هند برای حذف محتوای مربوط به اعتراض کشاورزان اعلام شدند.

هند بزرگترین بازار فیسبوک و واتس‌اپ از نظر شمار کاربران است.

مقررات جدید اعلام شده از سوی دولت هند از نظر حقوقی قابل اجرا هستند و شرکت های رسانه اجتماعی را ملزم می کند مکانیزم رسیدگی به شکایات را ایجاد کنند و در مدت سه ماه مدیران جدیدی برای هماهنگی با مقامات اجرای قانون منصوب کنند.

راوی شانکار پراساد، وزیر فناوری اطلاعات هند در تشریح این مقررات به خبرنگاران گفت: شرکت های رسانه اجتماعی باید بیشتر مسئول و پاسخگو باشند.

طبق این مقررات، اگر شرکت های رسانه اجتماعی دستور قانونی دریافت کردند باید در اسرع وقت محتوا را حذف کنند و این اقدام نباید بیش از ۳۶ ساعت زمان ببرد. شرکت ها باید با تحقیقات یا سایر بررسی های سایبری مربوط به وقایع در مدت ۷۲ ساعت از زمان دریافت درخواست همکاری کنند.

وزیر فناوری اطلاعات هند گفت: این مقررات شرکت ها را وادار می کند پس از دریافت حکم قانونی، نام ارسال کنندگان پست یا پیام را اعلام کنند.

به گفته منابع صنعتی، این اقدام واتس‌اپ را نگران خواهد کرد و این سرویس پیام رسان با فشار رو به رشد دولت هند برای اشتراک گذاری اطلاعات مربوط به کسانی که اطلاعات نادرست را از طریق این پلتفرم منتشر می کنند، روبرو می شود.

فیسبوک اعلام کرد از مقرراتی که راه هایی را برای پرداختن به چالشها در وب تجویز می کنند، استقبال می کند اما واتس‌اپ و توییتر در این باره اظهار نظر نکردند.

شرکت های فناوری در سراسر جهان تحت تفحص فزاینده ای قرار گرفته اند. فیسبوک هفته گذشته پس از مسدودکردن فیدهای خبری در استرالیا که در پی اختلاف با دولت این کشور بر سر سهیم کردن ناشران رسانه ای در درآمد تبلیغاتی صورت گرفت، با انتقاد گسترده سیاستمداران و ناشران جهانی روبرو شد. این اقدام باعث تغییرات دقیقه آخری در قانونی شد که روز پنج شنبه در استرالیا تصویب شد و شرکت هایی نظیر گوگل و فیسبوک را ملزم می کند برای نمایش محتوای شرکت های رسانه ای، به آنها پول بپردازند. کشورهای انگلیس و کانادا قصد دارند اقدام مشابهی را دنبال کنند.

مقررات هند همچنین پلتفرم های پخش ویدیو مانند نت فلیکس و پرایم ویدیوی آمازون را وادار می کند محتوا را بر اساس سن کاربران در پنج گروه رده بندی کنند.

بر اساس گزارش رویترز، رسانه های خبری آنلاین هم تحت مقررات جدید ساماندهی خواهند شد و وزارت اطلاعات و برادکستینگ یک سیستم نظارتی ایجاد می کند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح