کد خبر : 82663
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 نوامبر 2021 - 2:10
-

فعالیت ۴۹۱ واحد در استان ایلام/ آغاز طرح تولید کاغذ سنگی در ایلام، در آینده نزدیک

فعالیت ۴۹۱ واحد در استان ایلام/ آغاز طرح تولید کاغذ سنگی در ایلام، در آینده نزدیک

ایسنا/ایلام رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: رایزنی‌های برای راه‌انداری یک واحد آهک هیدراته (کاغذ سنگی ) در مراحل نهایی است که زمین لازم برای آن در  شهرک صنعتی ایلام فراهم شده است. «رضا محمدرحیمی» با حضور در ایسنا، با بیان اینکه در بخش صنعت فعالیت‌های امیدبخشی انجام شده که در حال ثمر

فعالیت ۴۹۱ واحد در استان ایلام/ آغاز طرح تولید کاغذ سنگی در ایلام، در آینده نزدیک

ایسنا/ایلام رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: رایزنی‌های برای راه‌انداری یک واحد آهک هیدراته (کاغذ سنگی ) در مراحل نهایی است که زمین لازم برای آن در  شهرک صنعتی ایلام فراهم شده است.

«رضا محمدرحیمی» با حضور در ایسنا، با بیان اینکه در بخش صنعت فعالیت‌های امیدبخشی انجام شده که در حال ثمر دادن است ، اظهار کرد: در حال حاضر ۴۹۱ واحد دارای پروانه بهره‌برداری در استان وجوددارد که  با ۱۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اشتغال حدود ۱۰ هزار نفر دارند.
وی گفت: نقطه امیدبخش ما طرح‌های نیمه تمام در حال احداث است که در این زمینه،۴۸۰ جواز تاسیس با پیش‌بینی اشتغال ۱۸ هزار و ۶۰۰ نفر داریم و۴۲ هزار و  ۷۰۰ میلیارد تومان در این زمینه سرمایه‌گذاری پیش بینی شده  که بخشی از این مبلغ طرح‌های حوزه صنعت نفت و گاز و پتروشیمی است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام ادامه داد: اگر تمام انرژی استان روی تسریع در بهره‌ برداری از طرح‌های در حال احداث بگذاریم درتوسعه استان نقش بسزایی خواهندداشت چون در آینده صنعت استان خیلی مهم هستند و این مهم در نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری هم جایگاه خاصی دارد و این بزرگترین مشوق برای این مهم است.
محمدرحیمی تصریح کرد: متاسفانه تا وقتی اسم تولید می‌آید وزارت صمت و نهایتا بخشی هم جهاد کشاورزی به ذهن عوام  و حتی خواص متبادر می‌شود در حالیکه کشوری که می‌خواهد پیشرفت کند و تولید در آن ساری و جاری شود باید حمایت از تولید نصب‌العین تمام دستگاه‌ها از جمله ، بانک، بیمه ، مالیات ، دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان و دستگاه‌هایی مانند محیط زیست، منابع طبیعی، مدیریت امور اراضی باشد و نمی‌توان تولید را مختص به یک یا دو دستگاه کرد.
وی با بیان اینکه در میدان تولید در برخی جاها تنها هستیم، ادامه داد: در سال‌های اخیر دستگاه قضا خیلی خوب حمایت کرده و دادستانی در بخش فعالسازی واحدهای راکد  ورود کرده و نتایج مثبت واثربخشی داشته است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت  بر ضرورت اصلاح قوانین مخل تولید تاکید کرد و ادامه داد: وزارت صمت امسال برنامه هایی با ۵ محور را برای دستگاه‌های زیرمجموعه خود تعریف کرده که اولین محور توسعه و تعمیق ساخت داخل است، در این محور فعال‌سازی واحدهای تولیدی به عنوان یکی از برنامه‌های استانی در نظرگرفته شده و ۳۰ واحد برای بازگرداندن به چرخه تولید مشخص شد که مشکلات ۴ واحد تاکنون رفع شده و به چرخه‌ی تولید برگشته‌اند.
محمدرحیمی با بیان اینکه سال گذشته هم ۲۵ واحد  به عرصه تولید بازگشت، تصریح کرد: موضوع صیانت از واحدهای موجود نیز با رفع موانع مخصوصا در حوزه مالی ، بیمه و بانک نیز روزانه در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: در بحث تکمیل طرح‌های نیمه تمام چند طرح مهم با حجم سرمایه‌گذاری بالا، در دستور کار قرار دارد که امسال یا سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید ، طرح تولید شمش فولاد در شهرک صنعتی ایوان با سرمایه‌گذاری ارزی ۱۰ میلیون دلار در حال تکمیل ماشین‌آلات از هند است که به دلیل شیوع کرونا سال گذشته این طرح متوقف شد اما به زودی نصب ماشین‌آلات شروع خواهد شد که امیدواریم این کارخانه درپایان سال جاری به بهره برداری برسد که  با ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن شمش منجر به ایجاد ۲۵۰ شغل خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام با بیان اینکه تولید شمش فولاد ایلام جزء برنامه‌های امسال است که از قراضه شمش تولید خواهد شد، تصریح کرد: شرکت غشاگستر دالاهو نیز به عنوان یک طرح هایتک تولید  فیلترهای تصفیه آب و آب شیرین کن ، اولین طرحی است که با مشارکت ایدرو در شهرک صنعتی ایوان در حال اجراست.
محمدرحیمی ادامه داد: Ngl۳۱۰۰  دهلران نیز یک ابرپروژه است که ۱.۴میلیارد دلار یعنی با سرمایه‌گذاری بالای ۳۰ هزار میلیارد تومان در حال اجرا است و حدود ۵۵ درصد پیشرفت فیریکی دارد که با جمع آوری گازهای سرچاهی منطقه شمال خوزستان وجنوب ایلام خوراک پتروشیمی دهلران را تولید که این دوپروژه درتوسعه صنعت استان نقش بسزایی خواهندداشت.
دبیرکارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تاکید کرد: این کارگروه یکی از فعال‌ترین کارگروه‌های استان بوده که ۱۵۰ جلسه را برگزار کرده و به معنای واقعی کارگروهی برای ویزیت واحدهای تولیدی بوده که در آن همه مسئولان ملزم به پاسخگویی بوده‌اند و ره آورد آن حل مشکلات واحدهای تولیدی است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام تصریح کرد: امسال پیگیر مدیریت واردات و توسعه صادرات هستیم ، هرچند در مرز مهران به دلیل کرونا  آسیب جدی دیدیم اما خوشبختانه امسال محدودیت‌ها برداشته شد و  در سه ماهه اول بیش از۲۰۰ میلیون دلار صادرات داشته‌ایم و این برنامه ادامه خواهد داشت.
محمدرحیمی درباره توسعه معادن و صنایع معدنی نیز گفت: پتانسیل معدنی استان، درحوزه  کانی‌های غیرفلزی و مصالح ساختمانی و بیتومین است وامسال در یک کار جدید در حال اتمام مطالعه دو پهنه بیتومین توسط ایمیدرو هستیم.
وی تصریح کرد: از این شرکت قول راه‌اندازی یک واحد فرآوری بیتومین برای جلوگیری از  خام فروشی این محصول گرفته‌ شده است و برای اولین بار در غرب کشور یک واحد فرآوری بیتومین تاسیس خواهد شد.
رئیس سازمان صمت استان گفت: مذاکرات برای راه‌انداری یک واحد آهک هیدراته (کاغذ سنگی) توسط شرکت های زیرمجموعه شستا در مراحل نهایی است که زمین لازم برای آن در  شهرک صنعتی سرابله تامین که بااجرای این طرح شاهدسرمایه گذاری شستا برای اولین بار دراستان خواهیم بود.
وی گفت:  دربخش احیا و فعالسازی معادن ۵  معدن هم جزء معادنی است که امسال احیاء خواهد شد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح