کد خبر : 120198
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 نوامبر 2021 - 22:27
-

فیلم سیلاب لرستان و آخرین خبرهای استان/رانش زمین در ” کپرگه” بروجرد

فیلم سیلاب لرستان و آخرین خبرهای استان/رانش زمین در ” کپرگه” بروجرد

پل کشکان قبل از سیل و بارش ها ایسنا/لرستان بخش زیادی از یکی از پایه‌های پل تاریخی کشکان روز گذشته بر اثر بارش شدید باران تخریب شده است. همچنین بخشدار بخش مرکزی بروجرد با اشاره به رانش زمین در روستای کپرگه گفت: این مسیر به دلیل رانش ۲۰ سانتی‌متری زمین مسدود شد.   تخریب بخشی از

فیلم سیلاب لرستان و آخرین خبرهای استان/رانش زمین در " کپرگه" بروجرد
پل کشکان قبل از سیل و بارش ها

ایسنا/لرستان بخش زیادی از یکی از پایه‌های پل تاریخی کشکان روز گذشته بر اثر بارش شدید باران تخریب شده است. همچنین بخشدار بخش مرکزی بروجرد با اشاره به رانش زمین در روستای کپرگه گفت: این مسیر به دلیل رانش ۲۰ سانتی‌متری زمین مسدود شد.

 

تخریب بخشی از سه پل تاریخی در لرستان بر اثر وقوع سیل

 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از صدمه دیدن سه پل تاریخی کشکان، کلهر و افرینه لرستان بر اثر سیلاب خبر داد.

 

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، سید امین قاسمی در جمع خبرنگاران گفت: بر اثر بارش‌های اخیر و سیلاب ناشی از رودخانه کشکان بخشی از پایه طاق الحاقی پل کشکان تخریب شد.

وی در مورد وضعیت پل‌های تاریخی کلهر و افرینه نیز افزود: این دو پل تاریخی هم اکنون در محاصره سیلاب بوده و بر اثر طغیان رودخانه صدماتی به این پل‌ها وارد شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان تصریح کرد: به محض فروکش کردن سیلاب میزان خسارات وارده مشخص و مرمت‌های اضطراری این پل‌ها آغاز خواهد شد.

 

رانش ۲۰ سانتی متری زمین در ” کپرگه” بروجرد / امکان رانش مجدد وجود دارد

 

بخشدار بخش مرکزی بروجرد با اشاره به رانش زمین در روستای کپرگه گفت: این مسیر به دلیل رانش ۲۰ سانتی‌متری زمین مسدود شد.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، فاطمه گودرزی با اشاره به تخلیه روستای رحیم‌آباد از توابع دهستان شیروان و روستای اسدخانی اظهار کرد: بر اثر بارندگی‌های شدید در بروجرد بنا شد روستای رحیم‌آباد از سکنه خالی شود تا مردم دچار حادثه و آسیب نشوند اما با توجه به توقف بارندگی‌ها، تخلیه این روستا نیز متوقف شد.

وی افزود: در هیچ‌کدام از روستاهای بروجرد قطعی آب، برق و گاز نداریم، تنها در روستای ولیان به دلیل انجام لایروبی چند ساعت آب روستا قطع شده است.

بخشدار بخش مرکزی بروجرد عنوان کرد: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر قطعی آب و برق به دهیارانگزارش نشده؛ در حال حاضر راه روستای رحیم‌آباد مسدود است و در زمان بروز مشکل به‌صورت فوری نسبت به تخلیه این روستا اقدام خواهیم کرد.

گودرزی گفت: از همشهریان و گردشگرانی که قصد رفتن به روستای کپرگه را دارند تقاضا داریم از اعزام به این منطقه خودداری کنند، این مسیر به‌دنبال رانش ۲۰ سانتی‌متری زمین در روز گذشته مسدود است و احتمال وقوع رانش مجدد وجود دارد.

تخلیه روستای رحیم‌آباد از توابع دهستان شیروان و روستای اسدخانی

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، فاطمه گودرزی با اشاره به تخلیه روستای رحیم‌آباد از توابع دهستان شیروان و روستای اسدخانی اظهار کرد: بر اثر بارندگی‌های شدید در بروجرد بنا شد روستای رحیم‌آباد از سکنه خالی شود تا مردم دچار حادثه و آسیب نشوند اما با توجه به توقف بارندگی‌ها، تخلیه این روستا نیز متوقف شد.

وی افزود: در هیچ‌کدام از روستاهای بروجرد قطعی آب، برق و گاز نداریم، تنها در روستای ولیان به دلیل انجام لایروبی چند ساعت آب روستا قطع شده است.

بخشدار بخش مرکزی بروجرد عنوان کرد: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر قطعی آب و برق به دهیارانگزارش نشده؛ در حال حاضر راه روستای رحیم‌آباد مسدود است و در زمان بروز مشکل به‌صورت فوری نسبت به تخلیه این روستا اقدام خواهیم کرد.

گودرزی گفت: از همشهریان و گردشگرانی که قصد رفتن به روستای کپرگه را دارند تقاضا داریم از اعزام به این منطقه خودداری کنند، این مسیر به‌دنبال رانش ۲۰ سانتی‌متری زمین در روز گذشته مسدود است و احتمال وقوع رانش مجدد وجود دارد.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد:

کاهش ۷۸.۲۴ درصدی تردد وسایل نقلیه در جاده‌های لرستان
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: تردد وسایل نقلیه در جاده‌های استان در پنجمین روز از فروردین ماه نسبت به مدت مشابه ۷۸.۲۴ درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، عباس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پنجمین روز از فروردین ۹۸، سرعت وسایل نقلیه در محورهای لرستان با کاهش محسوس به ۷۳.۸ کیلومتر بر ساعت رسید.

وی ادامه داد: این در حالی است که از آغاز سفرهای نوروزی سرعت وسایل نقلیه در محورهای استان بیش از ۸۰ کیلومتر بر ساعت بوده است.

شرفی ادامه داد: ترددشمارهای جاده‌ای لرستان در پنجم فروردین امسال، تردد ۳۵۳ هزار و ۱۴۸ وسیله نقلیه را ثبت کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷۸.۲۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان اظهار کرد: تعداد وسایل نقلیه ورودی به استان در این روز ۴۵ هزار و ۱۵۰ و خروجی از استان ۴۴ هزار و ۵۵۸ دستگاه بود.

وی اوج تردد را بین ۱۶ تا ۱۷ عصر عنوان کرد و گفت: بیشترین تردد در محور آزادراه خرم‌آباد-پل زال با ۱۷ هزار و ۹۳۹ وسیله نقلیه ثبت شد و محورهای سه‌راهی چالانچولان-خرم‌آباد و سه‌راهی چالانچولان-بروجرد به ترتیب در رتبه‌های بعدی تردد جاده‌ای بودند.

شرفی خاطرنشان کرد: کمترین تردد مربوط به محور بیرانشهر-بروجرد با ۵۸۵ وسیله نقلیه بوده است و بروجرد-بیرانشهر و نهاوند-سه‌راهی نورآباد به عنوان دیگر محورهای دارای کمترین تردد به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه بیشترین سرعت وسایل نقلیه در محور سه‌راهی چالانچولان- خرم‌آباد با ۸۶.۹ کیلومتر ثبت شده است، گفت: پس از این محور، محورهای آزادراه پل زال- خرم‌آباد و ازنا-الیگودرز، بیشترین سرعت وسایل نقلیه را به خود اختصاص دادند.

یکی از پایه‌های پل تاریخی کشکان تخریب شد

فرماندار شهرستان چگنی گفت: یکی از پایه‌های پل تاریخی کشکان بر اثربارش شدید باران و سیلاب تخریب شد.

قدرت الله ترابی‌نژاد در گفت و گو با ایسنا منطقه لرستان، اظهار کرد: بخش زیادی از یکی از پایه‌های پل تاریخی کشکان روز گذشته بر اثر بارش شدید باران تخریب شده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان نیز گفت: میزان دقیق تخریب و خسارت وارده به این پل تاریخی پس از بازید کارشناسان اعلام می‌شود.

وی گفت: پل کشکان در شهرستان دوره چگنی و بر روی رودخانه‌ای با همین نام یعنی رود کشکان ساخته شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خبر داد:

ذخیره ۴۳ میلیون متر مکعب آب بر اثر بارندگی‌های اخیر در لرستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان از ذخیره ۴۳ میلیون مترمکعب آب درپشت سازه‌های آبخیزداری استان لرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، شیرزاد نجفی اظهار کرد: نزول رحمت الهی و بارندگی‌های مطلوب هفته اول فروردین ماه سال ۹۸ باعث شده که بیش از ۴۳ میلیون مترمکعب آب پشت بندها و سازه‌های آبخیزداری استان لرستان ذخیره شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی در ۱۸ حوزه آبخیز، ۴۳ هزار هکتار عملیات آبخیزداری انجام گرفته، خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز مطالعه و اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه خرم آباد به منظور جلوگیری از سیلاب و کنترل آب در دستور کار قرار خواهد گرفت.

نجفی اظهار کرد: هدف از اجرای پروژه‌های آبخیزداری جلوگیری از بروز خسارات ناشی از ورد سیل به مزارع، افزایش پتانسیل آب‌های زیرزمینی، افزایش آبدهی چاه‌ها و چشمه‌ها و قنات، احیای پوشش گیاهی و مرتعی، اخذ رسوب، استحصال سیلاب، کمک به ایجاد توسعه پایدار، کاهش سرعت آب، افزایش زمان تمرکز، به تعویق افتادن دبی اوج سیلاب و … است.

 

قطع آب ۱۳۶ روستای لرستان بر اثر وقوع سیلاب / آب ۵۶ روستا وصل شد

مدیر عامل آبفار لرستان گفت: بر اثر وقوع سیلاب، آب ۱۳۶ روستا در استان قطع شده است.

علیرضا کاکاوند در گفت و گو با ایسنا منطقه لرستان، اظهار کرد: در جریان سیل دو روز اخیر، آب آشامیدنی ۱۳۶ روستا در لرستان قطع شد.

وی ادامه داد: با تلاش همکاران هم اکنون آب شرب ۵۶ روستا از آنها وصل شده است.

کاکاوند اضافه کرد: آب شرب ۸۰ روستای دیگر همچنان قطع است؛ ۷۰ روستا از آنها در شهرستان پلدختر قرار دارد.

مدیر عامل آبفار لرستان یادآور شد: تمام تلاش ما این است که آب این روستاها را وصل کنیم.‎

راه ارتباطی پلدختر کوهدشت باز است

معاون فنی و نظارت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: راه ارتباطی پلدختر کوهدشت با تلاش راهداران باز و تردد در آن برقرار شده است.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، عار ف امرایی بیان کرد: راه ارتباطی پلدختر- کوهدشت که به علت طغیان رودخانه کشکان در کیلومتر ۵ به زیر آب رفته و مسدود شده بود با فروکش کردن آب و تلاش راهداران باز شده است.

معاون فنی و نظارت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان افزود: محور پلدختر خرم آباد همچنان مسدود است و تا اطلاع ثانوی تردد در آن امکانپذیر نیست.

امرایی از مردم خواست اکیداً از سفرهای غیرضروری به ویژه به مناطق جنوبی استان پرهیز کنند.

به گزارش ایسنا، طی این روزها بارش‌های نسبتاً شدیدی در استان لرستان آغاز شده که موجب آسیب به روستاه‌ها، قطع شدن راه ارتباطی آنها شده است، جاده پلدختر به خرم آباد مسدود شده است. خانه‌های مردم در روستای بابازید را سیل فرا گرفته، است.

 

۱۴۰ واحد مسکن روستایی و شهری دچار آبگرفتگی شدند

بخشدار معمولان از آبگرفتگی ۱۴۰ واحد مسکونی در این منطقه خبر داد و گفت: سیل‌زدگان نیازمند به ایجاد شرایط اسکان و تأمین مواد غذا هستند.

سید حبیب الله موسوی در گفت و گو با ایسنا منطقه لرستان، با اشاره به این که سیلاب معمولان خسارت زیادی به زیر ساخت‌ها، اراضی کشاورزی، باغات، واحدهای مسکونی، پل، ابنیه و جاده‌های معمولان وارد کرده است، اظهار کرد: همه راه‌های ارتباطی با شهر معمولان قطع شدند.

موسوی تاکید کرد: اولویت اول رفع مشکل راه ارتباطی و آب شرب شهر معمولان و دوم تأمین مایحتاج عمومی سبد غذایی و چادر برای سیل‌زدگان است.

این مسئول گفت: راه ارتباطی ۵۰ روستای بخش معمولان قطع شده است و ۱۴۰ واحد روستایی و شهری دچار آبگرفتی شدند.

 منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح