کد خبر : 132255
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 30 نوامبر 2021 - 11:52
-

قانون “مجری ذی صلاح” باید اصلاح شود/ بعضا قوانین و دستورالعمل ها بازدارنده اشتغال است

قانون “مجری ذی صلاح” باید اصلاح شود/ بعضا قوانین و دستورالعمل ها بازدارنده اشتغال است

ایسنا/کرمان عضو شورای شهر کرمان با اشاره به بیکاری و مشکلات دامن گیر واحدهای صنفی در پی شیوع کرونا و شرایط اقتصادی کشور گفت: علی رغم شعارهای حوزه اشتغال، بعضا قوانین و دستورالعمل ها بازدارنده اشتغال است. “فتح الله مویدی” صبح امروز 23 اسفندماه در جلسه هم اندیشی اتاق اصناف و انجمن انبوه سازان استان کرمان

قانون "مجری ذی صلاح" باید اصلاح شود/ بعضا قوانین و دستورالعمل ها بازدارنده اشتغال است

ایسنا/کرمان عضو شورای شهر کرمان با اشاره به بیکاری و مشکلات دامن گیر واحدهای صنفی در پی شیوع کرونا و شرایط اقتصادی کشور گفت: علی رغم شعارهای حوزه اشتغال، بعضا قوانین و دستورالعمل ها بازدارنده اشتغال است.

“فتح الله مویدی” صبح امروز 23 اسفندماه در جلسه هم اندیشی اتاق اصناف و انجمن انبوه سازان استان کرمان با اشاره به بیکاری و مشکلات دامن گیر واحدهای صنفی در پی شیوع کرونا و شرایط اقتصادی کشور گفت: علی رغم شعارهای حوزه اشتغال، بعضا قوانین و دستورالعمل ها بازدارنده اشتغال است.

وی افزود: ادارات کار و بیمه باید اجازه بدهند عرضه و تقاضا مسیر خود را دنبال کند و در این صورت بخش اعظمی از مشکل اشتغال حل می شود.

مویدی در ادامه با اشاره به اینکه باید هزینه های ساخت و ساز را کاهش دهیم و ضمن رعایت همه مولفه ها، کیفیت ساخت و ساز افزایش یابد، تصریح کرد: طرح “مجری ذی صلاح” قانون است و با توجه به اینکه ما در جنگ اقتصادی قرار داریم، باید همه جوانب در نظر گرفته شود.

این عضو شورای شهر کرمان با بیان اینکه تجربه در کنار تخصص اهمیت زیادی دارد، گفت: فردی در خانواده فرزندش مهندس است اما باید مجری ذی صلاح انتخاب کند و این بی عدالتی است.

وی با اشاره به اینکه برای کسانی که تخصص دارند، الزام است که مجری ذی صلاح بگیرند، افزود: مجری ذی صلاح باید در رقابت باشد نه در انحصار برخی افراد و اینکه هر مبلغ پولی را هم دریافت کنند.

مویدی تصریح کرد: ما در شورای شهر مصوب کردیم با توجه به رای دیوان عدالت اداری، لازم نیست شهرداری در پروانه ها اسم مجری ذی صلاح را بیاورد.

به گزارش ایسنا، “یوسف جعفری” رییس اتاق اصناف کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: طرح “مجری ذی صلاح” اگر قانون است، باید اصلاح شود زیرا اصل برنامه اشکال دارد.

وی با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی روسای اتحادیه های مربوط به صنعت ساختمان افزود: اگر ساختمان استحکام ندارد، نباید مجوز داد و اگر مهندسی امضاء می کند باید مشکلات ساختمان را اصلاح کند.

جعفری با اشاره به اینکه متاسفانه به دلیل وجود کسانی که متعهد نیستند، امضافروشی وجود دارد، گفت: مجری ذی صلاح باید مشخصات ریز داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات به وجود آمده در پی فعالیت افراد بدون جواز کسب بیان کرد: باید در استفاده از رسته های فنی مربوط به ساختمان از جمله جوشکاری، ساخت درب و پنجره و … از اتحادیه ها کمک گرفته شود.

رییس اتاق اصناف کرمان اظهار کرد: باید راهکاری برای الزام دستگاه های دولتی و غیردولتی برای خرید از داخل استان وجود داشته باشد و گردش اقتصادی در داخل استان صورت بگیرد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح