کد خبر : 99146
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 نوامبر 2021 - 21:29
-

قبوض عوارض نوسازی و کسب و پیشه در مشهد پیامکی می‌شود

قبوض عوارض نوسازی و کسب و پیشه در مشهد پیامکی می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی مدیر عامل سازمان فاوای شهرداری مشهد گفت: در حال برنامه‌ریزی هستیم تا صدور قبوض کاغذی نوسازی و کسب و پیشه را متوقف کرده و قبوض را به‌ صورت پیامکی برای شهروندان ارسال کنیم. محمدجواد رجائیان اظهار کرد: این درحالی است که در کناربرنامه‌ریزی برای ارسال پیامک، میزان عوارض همزمان از طریق درگاه اینترنتی نیز قابل مشاهده

قبوض عوارض نوسازی و کسب و پیشه در مشهد پیامکی می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی مدیر عامل سازمان فاوای شهرداری مشهد گفت: در حال برنامه‌ریزی هستیم تا صدور قبوض کاغذی نوسازی و کسب و پیشه را متوقف کرده و قبوض را به‌ صورت پیامکی برای شهروندان ارسال کنیم.

محمدجواد رجائیان اظهار کرد: این درحالی است که در کناربرنامه‌ریزی برای ارسال پیامک، میزان عوارض همزمان از طریق درگاه اینترنتی نیز قابل مشاهده و پرداخت است.

وی اضافه کرد: شهرداری‌ها طبق قانون و مشابه سایر شرکت‌های خدمات‌رسان مانند شرکت‌های آب و برق و گاز بخشی از هزینه خدمات ارائه شده را از مشترکان که در شهرداری شهروندان هستند دریافت می‌کنند.

مدیر عامل سازمان فاوای شهرداری مشهد تصریح کرد: این هزینه در قالب صدور قبض عوارض عمران، نوسازی و خدمات شهری برای واحدهای مسکونی و عوارض کسب و پیشه برای واحدهای تجاری چاپ و معمولا سالی یک نوبت توزیع می‌شود.

رجائیان با بیان اینکه شهرداری مشهد از سال ۱۳۹۰ امکان پرداخت الکترونیک انواع قبوض را فراهم کرده و وب سایتی نیز برای همین منظور ایجاد شده بود، اظهارکرد: با این وجود مراجعه به شهرداری همچنان وجود داشت که عمدتا برای سوال از نحوه محاسبه این عوارض بود.

وی ادامه داد: بررسی های انجام شده ما را به این جمع‌بندی رساند که ۲ موضوع را برای رفع این مشکل در دستورکار قرار دهیم. در همین مسیر ابتدا سامانه نرم‌افزاری و درگاه اینترنتی مورد بازنگری قرار گرفت و ساده‌سازی شد. دوم اینکه تیم پاسخگویی شکل گرفت تا در صورت لزوم نحوه استفاده از این خدمات را به‌صورت تلفنی به شهروندان آموزش داده و در مورد روش محاسبه عوارض نیز توضیحات لازم را به شهروندان ارائه دهند.

رجائیان گفت: نکته دیگر اینکه سوابق پرداخت‌هایی که در سال‌های گذشته انجام شده نیز در پرونده الکترونیک هر واحد مسکونی یا تجاری در دسترس مردم قرارداده شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد، وی با اشاره به اینکه سامانه مورد نظر مشابه سایر سامانه‌های شهرداری برای سهولت دسترسی در آدرس sm.mashhad.ir قرار گرفته، تصریح کرد: مجاوران می‌توانند برای پاسخگویی به این وبسایت مراجعه کنند.

مدیر عامل سازمان فاوای شهرداری مشهد با بیان اینکه این مدل جدید پاسخگویی اخیرا طراحی و وبسایت جدید هم طی چندماه اخیر راه اندازی شده، خاطرنشان کرد: آموزش شهروندی و اعلام اطلاع‌رسانی این موضوع را تازه شروع کرده‌ایم و هنوز برآورد دقیقی از کاهش مراجعات نداریم و پس از بررسی ظرف چند ماه آینده نتایج تاثیر آن بر کاهش حضوری مردم در شهرداری اعلام خواهد شد.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح