کد خبر : 70120
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 2 نوامبر 2021 - 1:15
-

قطعی آب در قزوین پیش‌بینی نشده است/ آب قطع می‌شود چون برق نداریم

قطعی آب در قزوین پیش‌بینی نشده است/ آب قطع می‌شود چون برق نداریم

ایسنا/قزوین با گرم شدن هوا و فرارسیدن فصل تابستان، شهروندان قزوینی با مشکل قطعی آب و برق مواجه هستند، قطعی که به گفته مسئولان بدون برنامه‌ریزی و غیرقابل‌پیش‌بینی است. چند روزی است که شهروندان قزوینی با مشکل قطعی و افت فشار آب روبه‌رو هستند، این مشکلات آب به گفتی برخی از شهروندان به بیش از ۱۰

قطعی آب در قزوین پیش‌بینی نشده است/ آب قطع می‌شود چون برق نداریم

ایسنا/قزوین با گرم شدن هوا و فرارسیدن فصل تابستان، شهروندان قزوینی با مشکل قطعی آب و برق مواجه هستند، قطعی که به گفته مسئولان بدون برنامه‌ریزی و غیرقابل‌پیش‌بینی است.

چند روزی است که شهروندان قزوینی با مشکل قطعی و افت فشار آب روبه‌رو هستند، این مشکلات آب به گفتی برخی از شهروندان به بیش از ۱۰ ساعت نیز رسیده است، قطعی‌هایی که پیش از آن اطلاع‌رسانی نمی‌شود و نیز مشخص نیست تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.
سید محمدحسین ابوترابی، مدیر روابط عمومی آب و فاضلاب استان قزوین، با اشاره به قطعی آب در برخی از مناطق استان، در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: در حال حاضر در استان قزوین قطعی آب پیش‌بینی‌شده نداریم که بخواهیم به‌صورت رسمی آن را اعلام کنیم، زیرا قطعی آب و خالی شدن شبکه، منجر به ایجاد حوادث خواهد شد و دردی را دوا نمی‌کند.
این مسئول بیان کرد: از اوایل خردادماه سال جاری با گرم شدن هوا، میزان مصرف آب توسط شهروندان افزایش پیداکرده است، با توجه به اینکه ذخیره سدها کاهش‌یافته، نیروگاه‌های برقابی از مدار تولید برق خارج‌شده‌اند بنابراین با قطعی برق تعدادی از چاه‌های آب شرب، تولید آب کاهش‌یافته و ارتفاع مخازن شهر قزوین کم می‌شود و همین امر سبب افت شدید فشار و قطعی در برخی نقاط شبکه آب‌رسانی شده است.
وی افزود: از شهروندان تقاضا داریم مقدار مصرف برق را کاهش دهند تا در اوج بار و پیک مصرف، چاه‌ها دچار قطعی نشوند. در حال حاضر ۵۹ حلقه چاه آب در شهر قزوین به‌صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کنند این در حالی است که چاه‌ها در شرایط عادی باید ۱۶ ساعت فعالیت داشته باشند.
راه حل کمبود آب در قزوین پروژه آب‌رسانی از سد طالقان است
مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اظهار کرد: با شرکت برق نیز تعاملی صورت گرفته است که برق موردنیاز چاه‌های آب قطع نشود، گاهی به‌صورت ناخواسته قطع برق راداریم، در برخی موارد می‌گویند با افزایش میزان بار مصرف به‌طور اتوماتیک برق چاه‌ها قطع می‌شود، گاهی نیز حوادثی مانند شکستگی لوله آب منجر به قطعی موقتی آب می‌شود که این‌گونه موارد ظرف یکی دو ساعت ترمیم می‌شود.
وی اظهار کرد: با توجه به افزایش مصرف آب، شاهد کاهش فشار آب در مناطق مختلف هستیم چراکه باید میزان ارتفاع مخزن در حد مجازی بماند به عنوان مثال یک دو شب گذشته، فشار را به حداقل رساندیم تا مخزن ارتفاع بگیرد، از صبح اولین روز تابستان نیز با بالا بردن فشار آب، فعلاً مشکلی وجود ندارد؛ اما ممکن است به دلیل توپوگرافی شهر برخی مناطق همچنان با کاهش فشار آب روبه‌رو باشند.
ابوترابی بیان کرد: یکی از چالش‌های جدی ما این است که در برخی موارد پمپ‌های آب خانگی را به‌صورت مستقیم به کنتور آب وصل می‌کنند همین امر باعث می‌شود که طبقات پایین آب نداشته باشند و صرفاً طبقات بالاتر که پمپ دارند به آب دسترسی داشته باشند، درحالی‌که باید برای پمپ آب، مخزن تهیه شود و آب ابتدا در پیلوت وارد مخزن شده و بعد پمپاژ گردد.
وی اظهار کرد: ما برنامه‌ای برای قطعی آب نداریم و مردم با توجه به شرایط موجود باید فشار کم آب را تحمل کنند، آب شرب ما متأثر از آب زیرزمینی است و با مدیریت مصرف می‌توان آن را مدیریت کرد، با توجه به اهمیت برق در چاه آب باید مصرف برق کاهش یابد تا شاهد خاموشی چاه‌های آب و به‌تبع آن کمبود آب نباشیم.
مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قزوین اظهار کرد: تولید آب به‌صورت ۲۴ ساعته است و مردم باید در مصرف آب و برق دقت کنند، در حال حاضر نیروگاه‌های برقابی از کار افتاده‌اند و نمی‌توانند آب موردنیاز را تأمین کنند، تلاش ما این است که لحظه‌ای آب قطع نشود اما این امر مستلزم مصرف درست است.
وی یادآور شد: شهر قزوین در پیک مصرف ۴۰۰ لیتر در ثانیه کمبود آب دارد و تنها پروژه آب‌رسانی از سد طالقان، می‌تواند کمبود آب را جبران کند.
چاه‌های آب شرب در لیست خاموشی‌ها نیست
عزیز عباسی، مدیر روابط عمومی دفتر برق استان قزوین، بابیان اینکه کمبود برق ناشی از رمز ارزها است، به ایسنا گفت: در استان قزوین هرسال نسبت به سال‌های گذشته به‌طور میانگین چهار تا پنج درصد افزایش مصرف برق‌ داریم که این میزان در سال جاری پنج برابر شده و جهش زیادی حاصل‌شده است، از طرفی خشک‌سالی و کاهش نزولات باعث شده است که نیروگاه‌های برقابی نتوانند تولید برق داشته باشند.
وی افزود: علی‌رغم کمبود برق با توجه به تعاملات صورت گرفته بین شرکت برق و اداره آب، مراکز حساس مثل بیمارستان‌ها و چاه‌های آب شرب از لیست خاموشی مدیریت مصرف کلاً حذف‌ شده‌اند، سه هفته پیش از اداره آب خواسته‌ایم که لیست چاه‌های آب را در اختیار ما قرار بدهند تا قطعی برق در این مناطق اتفاق نیفتد، در حال حاضر طبق همان لیست خاموشی صورت می‌گیرد، اگر اداره لیست کامل چاه‌های آب شرب را به ما اعلام نکرده است باید با قید فوریت لیست را تکمیل کند که شاهد قطع برق چاه‌های آب نباشیم.
مدیر روابط عمومی دفتر برق استان قزوین اظهار کرد: دلیل اصلی قطع برق چاه‌های آب صرفاً مصرف بالا نیست گاهی اوقات خاموشی چاه‌ها ناشی از سرقت است، ۲ روز گذشته نیز ترانس برق را دزدیده بودند و همین امر باعث خاموشی چاه شده بود.
وی تأکید کرد: بین شرکت برق و آب تعامل خوبی وجود دارد و تلاش می‌کنیم که بار مصرف به خاموشی چاه‌ها منجر نشود، اینکه اداره آب علت قطعی آب را کمبود برق می‌داند اگرچه درست اما مسئله‌ای کلی است، کمبود برق به دلیل کاهش نزولات آسمانی، افزایش گرمای زودرس و فرارسیدن تابستانی گرم است.
ساعت ۱۲ تا ۱۸ اوج مصرف است
عباسی یادآور شد: زمانی که در بخش تولید کمبود برق داشته باشیم باید طوری تعادل بخشی کنیم که در عرضه و توزیع نیز تعادل ایجاد شود؛ هر هفته خاموشی احتمالی را اعلام می‌کنیم اگر مردم در مصرف برق صرفه‌جویی و همکاری داشته باشند قطعاً خاموشی نخواهیم داشت، در حال حاضر بخش صنایع و کشاورزی با ما همکاری خوبی دارند و تلاش می‌کنیم که مدیرت مصرف داشته باشیم، اگر سقف مجاز را رد کنیم لاجرم خاموشی ناشی از مدیریت اضطراری بار خواهیم داشت که این مسئله در کل کشور وجود دارد.
وی بیان کرد: شهروندان با مراجعه به سامانه «برق من» می‌توانند از زمان خاموشی احتمالی اطلاع پیدا کنند، گاهی اوقات اتفاقات غیرمترقبه نیز باعث خاموشی می‌شود که این موارد خارج از کنترل است و نمی‌توان از قبل اطلاع‌رسانی کنند، شهروندان در صورت خاموشی با شماره ۱۲۱ تماس بگیرند که جهت رفع خاموشی اقدام شود.
مدیر روابط عمومی برق استان قزوین تصریح کرد: استان قزوین طبق مصرف کشور سهمیه مجاز روزانه دارد که اگر از آن تجاوز شود خاموشی صورت می‌گیرد این در حالی است که مردم با کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق می‌توانند از قطعی آن جلوگیری کنند، ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۸ عصر پیک مصرف است که شهروندان باید همکاری و در این ساعت از مصرف وسایل پرمصرف خودداری کنند.
به گزارش ایسنا، اگرچه مسئولان اداره آب و برق می‌گویند در حال حاضر قطعی آب در قزوین نداریم اما شهروندان از نقاط مختلف شهر قزوین در تماس با ایسنا از قطعی آب و افت شدید فشار آب همچنان شکایت دارند.
انتهای پیام
منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح