کد خبر : 84094
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 نوامبر 2021 - 22:23
-

قطعی برق ضربات جبران ناپذیری به کشور وارد می کند

قطعی برق ضربات جبران ناپذیری به کشور وارد می کند

ایسنا/اصفهان مدیر کل امور استان های وزارت صمت گفت: در شرایط کنونی بزرگ ترین مشکل واحدهای تولیدی، بحث قطعی برق است که ضربات جبران ناپذیری را به تولید کشور وارد می کند و باعث می شود بازارهای جهانی را از دست بدهیم. ایرج حسن پور،  در حاشیه بازدید از شرکت صنایع چدن اصفهان در گفت و گو

قطعی برق ضربات جبران ناپذیری به کشور وارد می کند

ایسنا/اصفهان مدیر کل امور استان های وزارت صمت گفت: در شرایط کنونی بزرگ ترین مشکل واحدهای تولیدی، بحث قطعی برق است که ضربات جبران ناپذیری را به تولید کشور وارد می کند و باعث می شود بازارهای جهانی را از دست بدهیم.

ایرج حسن پور،  در حاشیه بازدید از شرکت صنایع چدن اصفهان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: پس از نامگذاری امسال با عنوان تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها توسط مقام معظم رهبری، بلافاصله کارگروه های ویژه ای با دستور وزیر صمت تشکیل شد و معاونان و مدیران این وزارتخانه ماموریت پیدا کردند تا در بازدید از استانها، وضعیت تولید صنایع را از نزدیک رصد کنند و مشکلات احتمالی را برطرف کنند.

وی خاطر نشان کرد: در همین راستا برخی از اختیارات به سازمان های صمت در استان ها تفویض شده تا مشکلات واحدهای صنعتی راحت تر و سریع تر برطرف شود.

مدیر کل امور استان های وزارت صمت خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط موجود، دستگاه های متولی امر تولید، دستگاه های خدماتی و سایر نهادهایی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم با صنایع در ارتباط هستند باید در راستای کمک به تولید و رفع مشکلات بخش صنعت گام های موثری بردارند.

حسن پور ادامه داد: در شرایط کنونی بزرگ ترین مشکل واحدهای تولیدی، بحث قطعی برق است که ضربات جبران ناپذیری را به تولید کشور وارد می کند و باعث می شود بازارهای جهانی را از دست بدهیم. وزارت نیرو باید به این مسئله توجه ویژه ای داشته باشد.

وی اضافه کرد: وزارت صمت به هیچ وجه اجازه نمی دهد نمونه خارجی کالاهایی که در داخل کشور تولید می شود، از مبادی ورودی رسمی وارد شوند. مجوز واردات تنها در صورتی صادر می شود که آن کالای مشخص در سامانه بهین یاب که مخصوص اعلام تولید کالاهای داخلی است، به ثبت نرسیده باشد.

وی با بیان حمایت همه جانبه از تولید کالاهای ایرانی تاکید کرد: وزارت صمت از تولید کالاهای ایرانی حمایت می کند و در تلاش است با جلوگیری از واردات بی رویه کالا، از متضرر شدن تولیدکنندگان جلوگیری کند.

مدیر کل امور استان های وزارت صمت سپس با تشریح طرح نهضت ساخت داخل، اظهار کرد: سال گذشته بیش از چهارده کارگروه و میز نهضت ساخت داخل تشکیل، و باعث شد تا ۱۵۵۷واحد راکد صنعتی، به چرخه تولید برگردند. جلسات ستاد تسهیل در استان ها و کشور نیز به طور مستمر برگزار می شود. تمام این اقدامات در راستای رفع مشکلات واحدهای صنعتی است تا در بلند مدت بتوانیم به صادرات غیر نفتی اتکا کنیم.

مدیر کل امور استان های وزارت صمت افزود: در بازدید از صنایع چدن اصفهان، همانطور که انتظار می رفت، مشاهده کردیم که بخش زیادی از نیاز شرکت های خودروسازی کشور در حوزه خودروهای سنگین، در این شرکت تولید می شود. با توجه به محصولاتی که صنایع نجف آباد تولید می کنند و علاوه بر تامین نیازهای داخلی، صادرات قابل توجهی نیز دارند، می توان گفت که نجف آباد یک شهرستان صنعتی است که تمام امکانات لازم برای بخش صنعت در آن فراهم شده است.

حسن پور گفت: در این واحد صنعتی جوانان و نخبگانی مشغول به کار هستند که با سرمایه گذاری و برنامه ریزی های دقیق، علاوه بر تامین نیاز کشور، در بازارهای جهانی هم حرف های زیادی برای گفتن دارند.

وی با بیان اهمیت اشتغال جوانان تاکید کرد: وجود واحدهای متعدد صنعتی در این شهرستان کمک بسزایی در بحث اشغال دارد. اشتغال یکی از مولفه هایی است که باعث شده تا ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی در نجف آباد سیر نزولی به خود بگیرد.

کالاهای نمونه داخلی غیر کارشناسی وارد می شود

همچنین مدیرعامل صنایع چدن اصفهان گفت: با وجود قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی که سال ۱۳۹۸ توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، و همچنین لزوم اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی توسط دولت، همچنان شاهد واردات بی رویه و غیر کارشناسی کالاهایی هستیم که نمونه داخلی آن وجود دارد.

محمد علی رحیمی خاطر نشان کرد: در برخی مواقع، کالاهایی وارد می شود که از نظر کیفیت در سطح بسیار پایین تر از نمونه داخلی آن قرار دارند. نبود نظارت صحیح در این حوزه باعث می شود تا صنعتگران دیگر تمایلی به فعالیت های تولیدی نداشته باشند.

وی با انتقاد از نبود تعرفه دقیق و مشخص یا پایین بودن تعرفه واردات برخی کالاها، اظهار کرد: به طور مثال ما توانسته ایم با اتکا به دانش فنی و توانمندی های تیم طراحی و مهندسی خود، چرخ پنجم خودروهای سنگین که در بازار با نام ریش تریلر شناخته می شود را با کیفیت بسیار بالایی تولید کنیم و علاوه بر دریافت نشان استاندارد ملی، گواهی استاندارد بین المللی e-mark اروپا را نیز دریافت کرده ایم. با این حال این محصول به راحتی توسط واردکنندگان و به طور قانونی وارد کشور می شود که در بسیاری از موارد کیفیت مطلوبی نیز ندارند.

وی افزود: صنایع چدن اصفهان می تواند با توجه به زیرساخت های موجود و توان بالای متخصصان خود، علاوه بر تامین کامل  نیاز بازار مصرف کشور، صادرات برخی از محصولات خود را نیز انجام دهد که در این صورت، علاوه بر ایجاد اشتغال برای ۵۰۰ نفربه صورت مستقیم، ارز آوری بالایی نیز برای کشور داشته باشد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح