کد خبر : 158149
تاریخ انتشار : جمعه 10 دسامبر 2021 - 10:18
-

قلبی که هنوز می‌تپد/ اهدای عضو 26 بیمار مرگ مغزی افتخاری بزرگ برای همدان است

قلبی که هنوز می‌تپد/ اهدای عضو 26 بیمار مرگ مغزی افتخاری بزرگ برای همدان است

قریب به 10 ماه است که نبود امیرحافظ قلب خانواده را می‌فشارد و چقدر دلتنگ بودن، عطر خوشبوی حضورش درخانه و لحن مهربان او هستیم اما ثانیه به ثانیه به سالگرد پر کشیدنش نزدیک می‌‌شویم، چندی دیگر با رسیدن سالگرد امیرحافظ، خاطرات تلخ حادثه، باری دیگر داغ دل بازماندگانش را تازه می‌کند.   امیرحافط، برادر

قلبی که هنوز می‌تپد/ اهدای عضو 26 بیمار مرگ مغزی افتخاری بزرگ برای همدان است
قریب به 10 ماه است که نبود امیرحافظ قلب خانواده را می‌فشارد و چقدر دلتنگ بودن، عطر خوشبوی حضورش درخانه و لحن مهربان او هستیم اما ثانیه به ثانیه به سالگرد پر کشیدنش نزدیک می‌‌شویم، چندی دیگر با رسیدن سالگرد امیرحافظ، خاطرات تلخ حادثه، باری دیگر داغ دل بازماندگانش را تازه می‌کند.
 
امیرحافط، برادر دلسوز و مهربانم که با وجود سن کم در جمع بستگان و دوستان به مهربانی و بخشندگی، زبانزد عام و خاص بود برای اشتغال و داشتن منبع درآمد به تهران سفر کرده و در یکی از رستوران‌های آن شهر بزرگ در قسمت انبارداری مشغول به کار شد.
 
به گزارش ایسنا، منطقه همدان، آن سفر آخرین سفر برادر 22 ساله‌ام بود که پس از آن دیگر هیچوقت بازنگشت و خانواده‌اش را در غم سوگ و جدایی داغدار کرد.
شغل امیرحافظ قاتل او شد
 
خواهر امیرحافظ فعله‌گری، بیمار مرگ مغزی که در سال گذشته با وجود سن کم جان 5 بیمار نیازمند به پیوند را نجات داده است گفت: مرگ امیرحافظ برای من و خانواده‌ام بسیار سخت و طاقت فرسا بود اما یقین داریم که اهدای عضو برادرم تصمیم درستی است که هیچوقت از آن پشیمان نخواهیم شد. 
 
سمانه فعله‌گری در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، با اشاره به مرگ برادرش اظهار کرد: 8 تیر سال گذشته از یکی از بیمارستان‌های تهران تماس گرفته و گفتند که امیرحافظ در حادثه‌ای به شدت آسیب دیده و از ما خواستند تا در اسرع وقت به تهران برویم.
 
وی ادامه داد: با شنیدن این خبر من، برادر و مادرم به تهران رفته و متوجه شدیم که امیرحافظ هنگام کار کردن در انبار، سر و گردن او بین بالابر و اتاقک آسانسور مانده و به شدت آسیب دیده است و ضربه شدیدی به سر او وارد شده بود.
 
 
پزشکان از بازگشت برادرم قطع امید کردند
 
فعله‌گری با بیان اینکه پزشک بیمارستان تهران پارس پس از انجام آزمایشات، نظر نهایی خود را اعلام کرد افزود: پزشک در حضور من و برادرم نظر نهایی خود را مبنی بر مرگ مغزی شدن امیرحافظ  گفت، نظری که دنیا را برایم تیره و تار کرد.
 
خواهر مرحوم امیرحافظ فعله‌گری تصریح کرد: با توجه به اینکه پزشک برادرم عضو انجمن اهدای عضو  بود، پیشنهاد کرد که در این راه خیر قدم برداریم و بیماران دیگری را که به شدت نیازمند اهدای عضو هستند از مرگ نجات دهیم.
 
وی با بیان اینکه او و خانواده‌اش همچنان به برگشت امیرحافظ امیدوار بودند، تصمیم‌گیری در این زمینه را بسیار سخت دانست و گفت: پس از درخواست پزشک برادرم و با توجه به اینکه مادرم شرایط روحی خوبی نداشت و پدرم در قید حیات نبود تصمیم‌گیری بسیار سخت و طاقت فرسا بود.
 
فعله‌گری خاطرنشان کرد: پزشک معالج برای اطمینان بیشتر از مرگ مغزی شدن برادرم او را به بیمارستان سینای تهران منتقل کرده و یک تیم پزشکی 5 نفره با انجام آزمایشات مختلف به این نتیجه رسیدند که بازگشت امیرحافظ غیرممکن خواهد بود و او فقط با دستگاه زنده است.
 
 
اعضای بدن امیرحافظ 5 بیمار را نجات داد 
 
وی ادامه داد: پس از ناامید شدن از برگشت برادرم بر خلاف مخالفت خانواده پدری و دیگران، مادرم به اهدای عضو امیرحافظ رضایت داد و 5 عضو او از جمله کبد، کلیه، قلب و شش‌ اهدا شد.
 
وی با تأکید بر اینکه پس ازگذشت  10 ماه به هیچ عنوان از تصمیم خود پشیمان نیستیم بیان کرد: پس از آن حادثه تلخ برادرم تنها 2 روز در بیمارستان بستری ماند و یقین دارم که امیرحافظ هم از این کار خداپسندانه خوشنود است چرا که اعضای زنده و سالم او توانست جان چند بیمار را نجات دهد و  زیر خاک رفتن قلب سالمش  هیچ دردی را از ما دوا نمی‌کرد.
فعله‌گری اضافه کرد: غم از دست دادن عزیزان، مصیبتی جان فرسا است که بسیاری از افراد زیر ابن بار سنگینن کمر خم کرده اما با اهدای عضو امیرحافظ به هیچ عنوان احساس نمی‌کنیم که او فوت کرده است اگر چه گاهی اوقات به شدت دلتنگش می‌شویم.
 
وی یادآور شد: برادرم کارت اهدای عضو نداشت اما به علت روحیه و شخصیت بزرگ منشانه او و بخشندگی که در وجوش وجود داشت قطعا او هم راضی به این کار بود به‌طوریکه هنوز هم پس از گذشت 10 ماه یاد و خاطره او در جمع بستگان و دوستان زنده است.
 
 
از بستگان و اقوام گله‌مندم
 
فعله‌گری با بیان گله و شکایت خود از وجود حرف‌های حاشیه‌ای دیگران گفت: پس از اهدای عضو امیرحافظ حرف‌ها و جملاتی به گوشمان می‌رسید که دل مادرم و مارا شکسته و گرفته‌تر می‌کرد اما هدف از اهدای عضو برادرم تنها رضای خدا بود و حرف دیگران برایمان مهم نیست.
 
خواهر امیر حافظ در پایان صحبت‌هایش برای برادر مرحومش طلب آمرزش کرد و این اقدام نیک را سرلوحه ای دانست برای خود و دیگر اعضای خانواده‌اش چرا  که به عقیده او نجات یک فرد از مرگ مانند نجات دادن یک نسل است.
 
 
جان خود را مدیون اهدا کننده‌ام هستم 
 
یکی از بیماران کلیوی که به شدت نیازمند پیوند کلیه بود این اقدام نیک را بسیار با ارزش و مقدس دانست و گفت: تا پایان عمرم مدیون فردی هستم که با بخشندگی خود من را از مرگ حتمی نجات داد.
 
فرح جلال‌پور در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه چرا پیوند کلیه انجام داده است، افزود: دو سال گذشته پزشک معالجم دستور پیوند را به علت پلی کیستیک بودن کلیه‌ام تجویز کرد.
 
وی ادامه داد: متاسفانه برای انجام پیوند خیلی سختی کشیدم و 4 ماه با وجود تمام مشکلات و دردی که داشتم در صف انتظار پیوند قرار گرفتم.
 
جلال‌پور تصریح کرد: دراین 4 ماه، 3 مورد پیوند کلیه به من اعلام شد اما پس از مراجعه تیم کمیسیون پزشکی تشخیص می‌داد که من در حال حاضر در اولویت نیستم و پیوند برای بیمار دیگری انجام می‌شد.
 
وی خاطرنشان کرد: پس از انتظار 4 ماهه، سرانجام در 30 شهریور 96 پیوند کلیه را انجام دادم و 2 روز پس از انجام جراحی نیز از بیمارستان مرخص شدم.
 
جلال‌پور با اشاره به اینکه پس از نجات از مرگ، خود و خانواده‌اش اقدام به دریافت کارت اهدای عضو کرده‌اند عنوان کرد: با اینکه در حال حاضر هنوز مشکلاتی دارم و سیستم دفاعی بدنم پیوند را نپذیرفته است اما من با انجام این عمل از مرگ نجات یافتم.
 
وی یادآور شد: در هر لحظه به دنبال خانواده فردی هستم که با اهدای عضو و این کار خیر من را از مرگ نجات دادند تا صمیمانه از آنها برای این گذشت و بخشندگی نهایت تشکر را داشته باشم چرا که آنها با این اقدام به من و خانواده‌ام آموختند که همیشه ناجی هم‌نوعان خود باشیم.
 
 
اهدای عضو 26 همدانی در سال گذشته
 
رئیس تیم‌ هماهنگ کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان با بیان اینکه در حال حاضر 26 هزار نفر در سایت وزارتخانه منتظر دریافت عضو هستند، از اهدای عضو 26 همدانی در سال گذشته خبر داد.
 
دکتر مجیدحمیدی  مطرح کرد: با توجه به اینکه فقط سه چهارم بیماران مرگ مغزی اهدای عضو می‌کنند، در سال گذشته 26 همدانی اهدای عضو کردند، اگرچه این آمار باید افزایش یابد اما اهدای عضو 26 بیمار مرگ مغزی برای فرهنگ و تمدن بی نظیر مردم همدان افتخاری بزرگ است.
 
وی ادامه داد:از این تعداد بیماران مرگ مغزی که اهدای عضو کردند خانواده 13 تن از آنها با پیگیری عوامل سازمان اهدای عضو رضایت داده و باقی مانده آنها نیز در استان‌های دیگر اهدای عضو کردند.
 
حمیدی با اشاره به اینکه هیچ یک از خانواده اهداکنندگان پولی در مقابل اهدای عضو بیمارشان دریافت نکرده‌اند عنوان کرد: مجموع اهدای عضو این26 نفر، 100 عضو است که از این تعداد 52 اهدایی کلیه بوده  اگرچه این تعداد درمقابل تقاضای بالای کلیه ناچیز است.
 
وی با بیان اینکه هر دوساعت یک بیمار نیازمند به عضو جان خود را از دست می‌دهد تصریح کرد: در سال 96، 920 نفر موفق به پیوند عضو شدند این در حالیست که تعداد بیماران مرگ مغزی 4000 نفر بود و این موضوع نشان‌دهنده این است که کمتر از یک چهارم  افراد مرگ مغزی اهدای عضو می‌کنند.
 
حمیدی با بیان نقش رسانه در ترویج فرهنگ اهدای عضو اضافه کرد: در راستای ترویج فرهنگ اهدای عضو، رسانه و مطبوعات نقش عمده و بسیار مهمی دارند که می‌توانند با قلم زدن ماهرانه، این فرهنگ رادر میان عموم افراد ترویج دهند چرا که نجات جان زندگی هم نوع خود بهتر از تلف شدن است.
 
مسئول تیم فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان گفت: در ایام نوروز حدود 500 نفر فوتی در حوادث تصادفات جاده‌ای داشته‌ایم که بیش از نیمی از آنها دچار مرگ مغزی شده و افرادی ایده آل برای اهدای عضو هستند.
 
 
مرد 56 ساله، اولین اهدای عضو 98 را رقم زد
 
دکتر حمیدی از اهدای عضو مرد 56 ساله در همدان و نجات جان 3 بیمار از این طریق خبر داد.
 
وی افزود: علی مولایی پور که پس از سانحه تلخ تصادف، مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده وی و دارا بودن کارت اهدای عضو، سه عضو کلیه، کبد و نسوج خود را اهدا کرد.
 
حمیدی در پایان گفت: پس از رضایت خانواده وی به بیمارستان سینای تهران منتقل  و در ایام عید اعضای او به بیماران نیازمند اهدا شد که البته اقدام این فرد و رضایت خانواده او موحب نجات جان سه بیمار شد.
 
 
گزارش : مینا رضایی نصر، خبرنگار ایسنا، منطقه همدان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح