کد خبر : 116523
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 23 نوامبر 2021 - 15:53
-

قیمت درج شده روی جلد دارو ملاک نیست

قیمت درج شده روی جلد دارو ملاک نیست

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ملاک قیمت داروها قیمت ثبت شده در سامانه تیتک است و به دلیل آنلاین بودن قیمت دارو، قیمت درج شده روی جلد دارو ملاک نیست. رحمت‌الله افشار در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص کمبود دارو افزود: هیچ گونه کمبودی برای تامین داروی

قیمت درج شده روی جلد دارو ملاک نیست

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ملاک قیمت داروها قیمت ثبت شده در سامانه تیتک است و به دلیل آنلاین بودن قیمت دارو، قیمت درج شده روی جلد دارو ملاک نیست.

رحمت‌الله افشار در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص کمبود دارو افزود: هیچ گونه کمبودی برای تامین داروی بیماران استان کهگیلویه و بویراحمد نداریم.

وی اظهارکرد: غذا و دارو یکی از معاونت‌های دانشگاه علوم پزشکی بوده که در سطح استان شامل سه حوزه مدیریت شامل دارو و موارد مخدر که کار آن تامین و توزیع دارو در بخش خصوصی و دولتی و نظارت بر اجرای درست دارو به بیماران در سطح استان است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: استان  کهگیلویه و بویراحمد از دو استان همجوار فارس و خوزستان خرید دارو انجام می‌دهد، که شهرستان‌های گرمسیری از خوزستان و شهرستان‌های سردسیری از استان فارس تأمین دارو می‌شوند.

افشار تصریح کرد: پنج شعبه استانی پخش دارو در شهر یاسوج مستقر و به توزیع دارو در استان مشغول هستند.

وی با اشاره به تأمین داروهای مورد نیاز در ایام کرونا ادامه داد: میزان خرید داروهای کرونایی که شامل چهار قلم داروی اصلی بوده در سال ۱۴۰۰ به صورت ریالی ۵۶۸ میلیارد و ۴۲۷ میلیون و ۲۱۴ هزار ریال بوده‌ است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به کمک هزینه دارویی بیماران خاص، صعب‌العلاح، و نیازمند عنوان کرد: در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ به ۳۴۵۲ نفر نیازمند قریب به یک میلیارد تومان کمک شده‌ است.

افشار تاکید کرد: بدهی دارویی و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، به شرکت‌های پخش دارو تا پایان مهر سال ۱۴۰۰ که یکی از معضلات اصلی بوده‌ و بیش از ۱۳۲ میلیارد تومان پرداخت شده‌ است.

وی اظهار کرد: تا پایان مهر سال ۱۴۰۰ تعداد بازرسی معاونت غذا و دارو از مراکز تحت پوشش یک هزار و ۸۲۰ مورد بوده و تعداد نسخ بررسی شده پزشکان استان توسط کمیته تجزیه و تحلیل نسخ پزشکان ۸۱۰ هزار و ۹۱۴ مورد بوده‌ است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج یادآور شد: تعداد نمونه‌های مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی ارسالی به آزمایشگاه کنترل موادغذایی معاونت در هفت ماهه گذشته یک هزار و ۳۵۷ نمونه بوده و تعداد آزمون‌های انجام شده بر این نمونه‌ها چهار هزار ۲۶۳ آزمایش و تعداد نمونه‌های نامنطبق ۳۵۵ نمونه بوده‌است.

افشار گفت: داروهای سهمیه‌ای باید در سامانه تیتک ثبت شود و تعداد داروهای وارد و خارج شده به داروخانه در این سامانه قابل بررسی است.

وی در خصوص گران فروشی و تفاوت قیمت روی جلد دارو با فاکتوری که به بیمار ارائه می شود، تصریح کرد: ملاک قیمت داروها قیمت ثبت شده در سامانه تیتک است و به دلیل آنلاین بودن قیمت دارو، قیمت درج شده روی جلد دارو ملاک نیست.

همچنین سید عقیل عابدی، مدیر دارو دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در ادامه این نشست گفت: از ۱۰۹ مورد مجوز صادر شده در زمینه راه‌اندازی داروخانه‌ها در استان ۹۷ باب داروخانه فعال و تعداد ۱۲ داروخانه درمان گذشته مجوز صادر شده و تعداد ۲۳ داروخانه به صورت شبانه روزی فعال هستند.

وی افزود: تعداد ۱۴۷ نفر داروساز در استان کهگیلویه و بویراحمد مشغول هستند و ۴۷۰ بازدید از داروخانه‌ها در هفت ماهه گذشته صورت گرفته و تعداد ۲۰ مورد تخلفات به کمیسیون ‌های مربوطه در سازمان تعزیرات و دانشگاه علوم پزشکی ارسال شدند.

عابدی با اشاره به اینکه به دلیل موجود بودن موارد مشابه داخلی دارو در تأمین دارو در استان با مشکل خاصی مواجه نیستیم، اظهارکرد: مردم برای اطلاع از قیمت واقعی و همچنین اصالت دارو می‌توانند به سامانه تیتک مراجعه کنند.

مدیر دارو دانشگاه علوم پزشکی یاسوج یکی از دلایل اصلی گرانی قیمت دارو در کشور را حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و ارائه ارز آزاد عنوان و بیان کرد: با حذف این ارز ، داروی با قیمت ۳۰ هزار تومان به بیش از ۲۵۰ هزار تومان رسیده است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح