کد خبر : 106276
تاریخ انتشار : شنبه 20 نوامبر 2021 - 15:03
-

قیمت گذاری دستوری ارز نیمایی هزینه مضاعفی بر دوش تولید کننده است

قیمت گذاری دستوری ارز نیمایی هزینه مضاعفی بر دوش تولید کننده است

ایسنا/همدان رئیس اتاق بازرگانی ملایر مطرح کرد: آنچه برای تولید کنندگان باعث زحمت و تحمیل هزینه مضاعف بوده، نحوه قیمت گذاری دستوری ارز نیمایی است در حالیکه تولیدکنندگان با مواد اولیه به نرخ دلار آزاد محصول خود را تولید می کنند. حمید بهرامی روز شنبه ۲۹ آبان ماه در نشست فعالان اقتصادی ملایر با دکتر بیگی

قیمت گذاری دستوری ارز نیمایی هزینه مضاعفی بر دوش تولید کننده است

ایسنا/همدان رئیس اتاق بازرگانی ملایر مطرح کرد: آنچه برای تولید کنندگان باعث زحمت و تحمیل هزینه مضاعف بوده، نحوه قیمت گذاری دستوری ارز نیمایی است در حالیکه تولیدکنندگان با مواد اولیه به نرخ دلار آزاد محصول خود را تولید می کنند.

حمید بهرامی روز شنبه ۲۹ آبان ماه در نشست فعالان اقتصادی ملایر با دکتر بیگی نژاد، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: آنچه در اتاق بازرگانی ملایر رخ داده حاصل تجمیع گردهمایی دوره ای فعالان اقتصادی نخبه و برجسته ملایری است که اکنون در اتاق بازرگانی ملایر حضور دارند.

وی با اشاره به مطالبات فعالان اقتصادی ملایر با موضوع ضرورت اصلاح قانون و نحوه نرخ گذاری ارز نیمایی، تصریح کرد: در این خصوص ،صادرکنندگان با شفاف سازی و حرکت در مسیر قانون هیچ مشکلی ندارند و از این مهم استقبال می‌کنند.

بهرامی ادامه داد: آنچه برای تولیدکنندگان باعث زحمت و تحمیل هزینه مضاعف بوده، نحوه قیمت گذاری دستوری ارز نیمایی است در حالیکه تولیدکنندگان با مواد اولیه به نرخ دلار آزاد محصول خود را تولید می‌کنند در سیکل صادرات در نهایت به منظور رفع تعهد ارزی ناچار به تحمل هزینه ناشی از احتساب ارز نیمایی هستند و شایسته است مسئولین قانون‌گذار درک صحیح تری از شرایط اقتصادی صادرکنندگان داشته باشند.

در ادامه رئیس کمیته صنعت و معدن اتاق بازرگانی شهرستان ملایر به مشکلات بسیار زیاد پیش روی صنعت اشاره و مطرح کرد: اگر زیر ساخت‌های سرمایه گذاری در بخش صنعت و یا دیگر بخش‌ها فراهم نباشد، منجر به شکست خواهد شد.

محمدرضا گلستانی با بیان اینکه صنعتگران به قانون بودجه سال ۱۴۰۰ در مورد قیمت حامل‌های انرژی معترض هستند، اظهار کرد: ۳۰ درصد خوراک پتروشیمی‌ها بعنوان سوخت پتروشیمی و پالایشگاه‌ها مصرف شده و ۱۰ درصد نیز برای صنعت سیمان و سایر صنایع در نظر گرفته شده که این نرخ شناور است بطوریکه صنعتگران طی یک ماه سه صورت حساب گاز دریافت می‌کنند.

گلستانی به افزایش ۹۶ درصدی قیمت گاز از ابتدای فروردین سال جاری اشاره کرد و گفت: اگر روند افزایش قیمت حامل‌های انرژی با همین روال پیش رود، در پایان سال سودی عاید تولید کننده نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه قیمت حامل‌های انرژی برای حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی و صنعت متعادل شود تا فشار فقط بر روی بخش صنعت نباشد، ادامه داد: قیمت کم، مقرون به صرفه بودن و پاک بودن سوخت گاز، سبب شده تا بسیاری صنعتگران با تغییر تجهیزات از این سوخت استفاده کنند اما متاسفانه در کشور ما با افزایش چند برابری قیمت گاز، عکس این اتفاق رخ داده است.

گلستانی خواستار تعیین راهکار برای بازگشت ارز از سوی دولت شد و اضافه کرد: صادرات باید بتواند نابسامانی قیمت دلار را پوشش دهد.

وی یادآور شد: تصویب هر قانونی در مجلس شورای اسلامی نیازمند مشورت با متولیان امر و بررسی تمامی جوانب کار است.

در ادامه رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی شهرستان ملایر نیز به مشکل برگشت ارز صادراتی محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: امکان تهاتر کالا برای صادرات محصولات کشاورزی مانند کشمش فراهم شود.

مجید رستمی تصریح کرد: پس از کسب یک عنوان جهانی مانند شهر جهانی انگور، باید اقداماتی در این زمینه انجام شود که به نفع کشاورز، صادرکننده و کارخانه دار باشد.

رستمی خواستار راه اندازی صندوق حمایت از کشاورزان بجای پرداخت تسهیلات ناچیز به آنان و نیز ورود کشمش ملایر به بورس کالا شد.

رئیس هیئت مدیره بازار مبل ملایر نیز از افزایش ۷۰۰ تا ۸۰۰  درصدی قیمت مواد اولیه مبلمان خبر داد و افزود: افزایش ۳۵ درصدی مواد اولیه طی یک ماه اخیر و نیز افزایش چند برابری دیگر هزینه‌ها از جمله هزینه بیمه تامین اجتماعی، سبب شده با افزایش قیمت مبلمان مردم توان خرید نداشته باشند و کارگاه‌های مبلمان مبنت روز به روز مجبور به تعدیل نیرو هستند.

یدالله کریمی با اشاره به افزایش دو برابری قیمت چوب، اضافه کرد: هیچ یک از مسئولان حمایتی از تولیدکنندگان ما برای حل این مشکلات نداشتند.

در ادامه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر مورد بحث و بررسی قرار گرفتن اهم خواسته‌های اعضا به ترتیب اولویت امور، اظهارکرد: در خصوص مشکل صادرات با برند ملایر جلسه‌ای با ریاست محترم اداره استاندارد ملایر برگزار خواهد شد و بحث ارز باید از طریق سلسله مراتب اتاق همدان ، اتاق ایران و بانک مرکزی پیگیری شود .

دکتر هادی بیگی نژاد گفت: اتاق بازرگانی ملایر، زمان تشکیل جلسات و بحث و تبادل نظر را هماهنگ کند تا ضمن تعامل دو جانبه مورد پیگیری قرار گیرند.

بیگی نژاد خواستار ارائه لیست ادارات و مشکلات مربوط برای پیگیری شد و در خصوص مشکل مالیات اعضای اتاق، مقرر شد جلسه‌ای با رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان برگزار شود.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت همچنین با اعلام حمایت و پیگیری برای ایجاد صندوق حمایت از کشاورز و حل مشکل برگشت ارز صادراتی خواستار برگزاری جلسات تخصصی و ثابت توسط کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی و ارائه پیشنهادات در این زمینه‌ها شد.

بیگی نژاد ریشه آشفتگی اقتصادی کشور را نبود انسجام فکری دانست و گفت: باید برای تقویت منظومه اقتصادی فکری کشور تلاش کرد ضمن اینکه برای پیشبرد هر کاری اول به اراده نیاز است.

وی در خصوص افزایش قیمت حامل‌های انرژی خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود گاز در کشور، یکی از راهکارهای مصرف بهینه، افزایش قیمت است چرا که یکی از دلایل این کمبود قیمت ارزان حامل‌های انرژی در ایران است.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح