کد خبر : 107016
تاریخ انتشار : شنبه 20 نوامبر 2021 - 19:24
-

لزوم کمک بسیج به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی

لزوم کمک بسیج به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی

ایسنا/مرکزی معاون سیاسی استاندار مرکزی بر لزوم کمک بسیج به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاکید کرد. بهروز اکرمی روز شنبه ۲۹ آبانماه در آیین تجلیل از کتابداران و کتابخوانان و مروجان کتاب استان مرکزی اظهار کرد: بسیج یک امکان و یک ظرفیت است، هرجایی گرهی در کار ملت ایران باشد بسیج با جان و دل ورود پیدا می

لزوم کمک بسیج به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی

ایسنا/مرکزی معاون سیاسی استاندار مرکزی بر لزوم کمک بسیج به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاکید کرد.

بهروز اکرمی روز شنبه ۲۹ آبانماه در آیین تجلیل از کتابداران و کتابخوانان و مروجان کتاب استان مرکزی اظهار کرد: بسیج یک امکان و یک ظرفیت است، هرجایی گرهی در کار ملت ایران باشد بسیج با جان و دل ورود پیدا می کند، در حال حاضر وضعیت کتاب در جامعه ما به گونه ای است که حال و روز کتاب و کتابخوانی خوب نیست و ملت ایران در رابطه با کتاب دارای مشکلاتی هستند که می طلبد در این خصوص نیز بسیج ورود پیدا کند.

وی افزود: امیدواریم در عرصه کتابخوانی نیز بسیجیان ورود کرده و به نهضت کتابخوانی کمک کنند و شاهد موفقیت در این حوزه باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: کتاب معجزه پیامبر است و عمل صالح مدنظر خداوند نیز از طریق همین کتاب خواندن و کسب آگاهی میسر می شود.

اکرمی ادامه داد: دست اندرکاران کتاب و کتابخوانی بدانند اگر حال و روز کتابخوانی در جامعه خوب نیست دلسوزان این عرصه باید با بررسی های لازم دریابند چرا وضعیت در جامعه به این شکل است و عواملی که سبب شده شرایط امروز در عرصه کتابخوانی ایجاد شود شناسایی شود. برای اینکه مردم ما تمایل به کتاب خواندن داشته باشند و تقاضا برای کتاب در جامعه افزایش یابد باید موارد مورد نیاز احصا شود تا بتوان جامعه کتابخوان داشته باشیم لذا باید پژوهشگران عرصه کتابخوانی به این حوزه ورود کرده و اشکالات را بررسی کنند.

وی اضافه کرد: این پژوهش باید در سطح ملی و استان ها شکل گیرد و اکنون جای این پژوهش ها در جامعه خالی است.

کتابخانه ها پایگاه های فرهنگی و اجتماعی هستند

سکینه خاتون مهدیانپور، سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی استان مرکزی نیز در این آیین اظهار کرد: عرصه کتاب و کتابخوانی همیشه از اهمیت بالایی برخوردار بوده اما در عین حال در جامعه مغفول مانده است و هرساله در هفته کتاب و کتابخوانی حضور کتاب در جامعه با برنامه های مختلف پررنگ تر می شود.

وی افزود: هفته کتاب و کتابخوانی تولدی دوباره برای بهترین و تاثیرگذارترین رسانه ای است که هیچگاه رنگ کهنگی به خود نمی گیرد و واجب است در تمامی جایگاه ها به خوبی حق آن ادا شود.

مهدیان پور اضافه کرد: امروزه اقدام و عمل در حوزه ترویج کتابخوانی اهمیت بالایی دارد، بدون اغراق و به استناد اسناد تاریخی می توان گفت کتاب یکی از مولفه های تمدنی ایران در گذشته بوده که در آینده هم باقی خواهد ماند و می تواند کشتی نجات فکر و اندیشه انسان باشد و کتابداران نیز سکاندار این سفینه هستند.

وی ادامه داد: با رصد فعالیت هایی صورت گرفته در شهرهای دارای آسیب می‌توان دریافت که برای کاهش این آسیب ها باید از طریق برنامه های فرهنگی و دوره های آموزشی استفاده کرد. در زمان کرونا خلاقیت در کتابخانه ها ظهور کرد و فعالیت ها به سمت فضای مجازی رفت و این فعالیت نقمت کرونا را به نعمت تبدیل کرد و تمامی فعالیت های فرهنگی در فضای مجازی انجام شد و با تنوع و خلاقیت، قدرت کنشگری فرهنگی خودمان را اثبات کردیم.

سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی استان مرکزی اضافه کرد: امروزه کتابخانه ها پایگاه های فرهنگی و اجتماعی هستند که در جامعه فعالیت می کنند. تلاش هایی که در کتابخانه‌ها انجام می شود از زاویه های مختلف مورد بحث و بررسی قرار می گیرد مثلا در زمان مواجهه با بحران، کتابخانه ها به عنوان امدادگران فرهنگی وارد عرصه می شوند کما اینکه در زلزله  و سایر شرایط خاص این موضوع کاملا لمس شد و فعالیت های کتابخانه ها برای امداد فرهنگی در سطح بالایی قرار داشت.

در این آیین از کتابخوانان، کتابداران، مروجان کتاب و برخی مسئولین شهرستان ها نیز تقدیر شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح