کد خبر : 89550
تاریخ انتشار : شنبه 13 نوامبر 2021 - 23:20
-

ماجرای مسمومیت مردم سوادکوه چه بود؟

ماجرای مسمومیت مردم سوادکوه چه بود؟

عکس تزیینی است ایسنا/مازندران چندی پیش در فضای مجازی خبری مبنی بر مسمومیت تعدادی از اهالی شهرستان سوادکوه به دلیل بیماری روده‌ای منتشر شد، خبری که نشان می‌داد این افراد روانه بیمارستان‌ شدند و علت این امر آلودگی آب اعلام شده و این در حالی است که شرکت آب و فاضلاب مازندران هرگونه آلودگی آب را در منطقه رد

ماجرای مسمومیت مردم سوادکوه چه بود؟
عکس تزیینی است

ایسنا/مازندران چندی پیش در فضای مجازی خبری مبنی بر مسمومیت تعدادی از اهالی شهرستان سوادکوه به دلیل بیماری روده‌ای منتشر شد، خبری که نشان می‌داد این افراد روانه بیمارستان‌ شدند و علت این امر آلودگی آب اعلام شده و این در حالی است که شرکت آب و فاضلاب مازندران هرگونه آلودگی آب را در منطقه رد کرده است اما پس از بررسی های به عمل آمده از سوی آبفا، احتمال اینکه مردم چشمه های غیر مجاز را در مدار اصلی اورده باشند، قوت گرفت و این شرکت، کلرزنی را آغاز کرده است.

نصرالله رشیدی مدیر شبکه بهداشت سوادکوه نیز در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه از روز بیستم که مطلع شدیم عده ای از مردم دچار بیماری شدند تا روز گذشته، حدود ۱۰۹ بیمار دچار مسمومیت شدند که ۳۸ مورد به بیمارستان مراجعه کردند و ۷۱ مورد نیز در روستاها و با بررسی خانه به خانه مشاهده شد.

وی افزود: نمونه‌های آب و نمونه‌های انسانی (التر eltor) از بیماران گرفته شد و جهت آزمایش به آزمایشگاه ارسال شد تا علت این موضوع مشخص شود.

مدیر شبکه بهداشت سوادکوه تصریح کرد: این مشکل احتمالا از آب آلوده بوده اما این موضوع در دست بررسی است و نمونه ها جهت آزمایش به تهران ارسال شد تا علت اصلی این مشکل مشخص شود.

رشیدی گفت: بر اساس آزمایش‌هایی که تیم کنترل کیفی آب آشامیدنی شهر زیراب انجام داد، آب شهر زیرآب مشکلی ندارد.

وی افزود: بعد از منطقه مرجانسر در جاده دراسله که آبفا آنجا را کلرزنی می کند مشکلی وجود ندارد و افرادی که در زیرآب مشکل داشتند به منطقه”بلو پی سوادکوه شامل شش رودنبار و روستاهای اطراف” است مراجعه کردند و آن منطقه قبل از کلرزنی ابفا بوده و که پس از بارندگی احتمالا دچار آلودگی شد.

مدیر شبکه بهداشت سوادکوه، گفت: در حال حاضر آموزش‌های لازم داده شد تا مردم فعلا از آب جوشیده سرد به جای آب معمول از شیر استفاده کنند.

رشیدی افزود: با همکاران آبفا هماهنگی شد تا در ۲ منطقه “کلرینتاور” دستی متصل شده تا کلر در مدار آبهای مصرفی این روستا ها باشد.

وی ادامه داد: آبفا عمدتا منطقه شهری مدنظرش است که تحت پوشش آبفا نیست اما در پایان هفته تا ۲۰۰۰ نفر مسافر خوش‌نشین داریم که از این آب استفاده می کنند.

اما علی معزی مدیر مرکز پایش و نظارت بر کمیته آب و فاضلاب مازندران در گفت‌وگو با ایسنا در این زمینه، با اشاره به اینکه چشمه های تحت پوشش آب و فاضلاب به صورت مداوم در حال کلر زنی و گندزدایی است و آلودگی از آب توزیع شده نبوده است، اظهار کرد: روستاهای شش رودبار و سایر روستاهای سوادکوه جزو حوزه استحفاظی آب و فاضلاب است و همواره مورد پایش قرار می‌گیرد.

وی افزود: در روستاهای هدف بررسی آلودگی آب و نمونه‌برداری انجام شد و به آزمایشگاه مرکزی ساری و آزمایشگاه سوادکوه ارسال و آلودگی آب تایید نشد.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کمیته آب و فاضلاب مازندران در پاسخ به علت آلودگی پس از بارندگی و مسمومیت اپیدمی با علایم روده ای گوارشی که پیش از این هم در مازندران اتفاق افتاد، اظهار کرد: مخزن‌ها و چشمه های آب همیشه گندزدایی می شود اما برخی مردم برای افزایش فشار آب چشمه‌هایی که تحت پوشش آبفا قرار ندارد را به آب اصلی متصل می کنند که در پی بارش باران و احتمال آلودگی، آب آلوده شده وارد لوله‌های اصلی می شود که برای استفاده نکردن از این چشمه ها باید تمهیداتی اندیشیده شود.

معزی ادامه داد: در روستاهای ییلاقی هتل یا متل نیز وجود ندارد و مسافران و گردشگرانی که به مناطق ییلاقی از جمله دراسله مراجعه می کنند خانه های روستایی را اجاره کرده و این جمعیت در این منطقه ‌ها ممکن است خطر شیوع ویروس کرونا را افزایش دهد که نیازمند ورود دستگاه‌های مربوطه است.

وی با اشاره به اجرایی شدن  برنامه ایمنی آب در استان اظهار کرد: برنامه ایمنی آب در واقع بازرسی سیستم آبرسانی از منطقه تولید تا نقطه مصرف، شناسایی و تهدیدات و آلوده کننده محیطی تاثیرگذار در سیستم آبرسانی است که بر مبنای ارزیابی ریسک اولویت بندی می شود.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کمیته آب و فاضلاب استان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اعضا در برنامه ایمنی آب با مدیریت تهدید کاهش می‌دهند و این برنامه در شهرستان‌های ساری، گلوگاه، نکا، محمودآباد، رامسر، بابل و سوادکوه به صورت پایلوت در حال اجرا است.

معزی گفت: ابزارهای قانونی با سه دستگاه آب منطقه‌ای، دانشگاه علوم پزشکی و محیط زیست بوده و اقدام قانونی اعضا به صورت مدیریت یکپارچه شهری و روستایی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی نیز کمک کننده خواهد بود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح