کد خبر : 95483
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 16 نوامبر 2021 - 15:18
-

ماجرای پیچیده استقلال و تبلیغات محیطی/ وعده‌هایی که رنگ عمل نمی‌گیرد!

ماجرای پیچیده استقلال و تبلیغات محیطی/ وعده‌هایی که رنگ عمل نمی‌گیرد!

باشگاه استقلال هم‌چنان به دنبال گرفتن حقوق تبلیغات محیطی از سازمان لیگ است و این مساله در حالی مطرح می‌شود که دو طرف باید ضمانت‌نامه‌های قانونی به یکدیگر بدهند. به گزارش ایسنا، مهم‌ترین چالش این روزهای مدیران باشگاه استقلال، گرفتن حق تبلیغات محیطی از سازمان لیگ است. طبق قراردادی که باشگاه استقلال با کارگزار جدید

ماجرای پیچیده استقلال و تبلیغات محیطی/ وعده‌هایی که رنگ عمل نمی‌گیرد!

باشگاه استقلال هم‌چنان به دنبال گرفتن حقوق تبلیغات محیطی از سازمان لیگ است و این مساله در حالی مطرح می‌شود که دو طرف باید ضمانت‌نامه‌های قانونی به یکدیگر بدهند.

به گزارش ایسنا، مهم‌ترین چالش این روزهای مدیران باشگاه استقلال، گرفتن حق تبلیغات محیطی از سازمان لیگ است. طبق قراردادی که باشگاه استقلال با کارگزار جدید خود منعقد کرده است، ۵۰۰ میلیارد تومان به عنوان کف تعهد درآمدی قرار داده شده که از این عدد ۱۵۰ میلیارد تومان مربوط به تبلیغات محیطی باشگاه استقلال در بازی‌های خانگی است.

باشگاه استقلال در ابتدای تقابل خود با سازمان لیگ با انتشار بیانیه‌ای در۵ بند به ادعاهای سازمان لیگ پاسخ داد و تاکید کرد ادعاهای سازمان لیگ اشتباه است. در بخشی از این بیانیه آمده بود:‌ متاسفانه به گفته مسوولان سازمان لیگ در فصل جاری لیگ برتر، سازمان لیگ، با هیچ شرکتی به عنوان کارگزار تبلیغات محیطی، قرارداد منعقد نکرده و خود سازمان لیگ به مثابه یک شرکت تبلیغاتی یا کارگزار با اسپانسرها قرارداد می‌بندد که حاکی از روند اشتباه تبلیغات محیطی در فوتبال ایران است. سوال این است که چرا هیچ شرکتی حاضر به همکاری با سازمان لیگ نشده است و البته با چه منطق و اصولی و با چه کارنامه‌ای، خود سازمان لیگ در مقام کارگزار، امور تبلیغات محیطی را اداره می‌کند؟

در ادامه سازمان لیگ به بیانیه باشگاه استقلال پاسخ داد که در بخشی این بیانیه تاکید شده بود: طبق آیین‌نامه مصوب باشگاه‌ها و سازمان لیگ، واگذاری بخشی از تبلیغات محیطی ورزشی محل برگزاری مسابقات لیگ به شرکت‌های کارگزار تبلیغاتی غیرقانونی است و باشگاه استقلال به تنهایی امکان واگذاری تبلیغات را بدون مصوبه مجمع عمومی و هیات رییسه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال نخواهد داشت بدیهی است در صورت نیاز به تغییر رویه فعلی التزام به طی فرآیند قانونی و دریافت مصوبه از سازمان لیگ طبق ضوابط فوق‌الذکر ضروری است.

اتفاقاتی که میان سازمان لیگ و باشگاه استقلال درباره تبلیغات محیطی رخ داد باعث شد تا مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتری و مسوولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ ۲ هفته پیش نشست مشترکی در هتل آکادمی فوتبال برگزار کنند که نتیجه آن نشست، ایجاد یک کارگروه تخصصی در این زمینه و با حضور مدیرعامل‌های باشگاه‌های لیگ برتری بود.

شکل‌گیری این کارگروه و در اختیار گرفتن تبلیغات محیطی توسط سازمان لیگ پس از این مصوبه هم نتوانست سازمان لیگ و مدیران باشگاه‌های لیگ برتری را به نتیجه مشخصی برساند که در روزهای اخیر گمانه‌زنی‌های جدیدی درباره حقوق تبلیغات محیطی مطرح شد و گفته می‌شود سازمان لیگ در صورت دریافت تضمین‌های لازم از باشگاه‌های لیگ برتری، می‌تواند این حقوق را به باشگاه‌های لیگ برتری دهد.

طبق پیگیری‌های خبرنگار ایسنا، مدیران باشگاه استقلال هم‌چنان با سازمان لیگ جلسات مختلفی برگزار می‌کنند و قرار است میان ۲ طرف ضمانت‌نامه‌های قانونی مختلفی رد و بدل شود تا به صورت مشروط تبلیغات محیطی به باشگاه‌های لیگ برتری تعلق بگیرد. هم‌چنین کارگزار باشگاه استقلال که ۱۵۰ میلیارد از تعهد درآمدی خود را به تبلیغات محیطی اختصاص داده است، اعلام کرده برای ارائه ضمانت‌نامه‌های قانونی آمادگی لازم را دارد. همچنین گزارش مالی فصل ۱۴۰۰-۱۳۹۹  باشگاه استقلال از سوی مسوولان سازمان لیگ ارائه شده است و در مورد نحوه درآمدها و چگونگی تقسیم آن بین باشگاه‌ها نیز گفت‌وگو شد.

با وجود این اتفاقات و جلساتی که برگزار شده است، هم‌چنان مشخص نیست سازمان لیگ چه تصمیمی برای تبلیغات محیطی مسابقات لیگ برتر در نظر گرفته است. از طرفی دیگر کارگزار باشگاه استقلال ابهامات مختلفی را در خصوص عملی کردن تعهد درآمدی خود بر جای گذاشته است و معلوم نیست این کارگزار در صورت بروز هر اتفاقی می‌تواند کف قرارداد تعیین شده را با باشگاه استقلال بپردازد یا اتفاقات دیگری قرار است رقم بخورد؟ مدیران باشگاه استقلال به دنبال مشخص کردن وضعیت تبلیغات محیطی و پس از آن نحوه تعامل خود با کارگزار خود هستند اما این تاخیر و به تعویق افتادن وضعیت دریافتی‌های باشگاه استقلال از منابع درآمدی خود می‌تواند این باشگاه را درگیر چالش‌های سخت‌تری کند.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح