کد خبر : 92333
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 نوامبر 2021 - 12:29
-

مجارستان به دنبال اصلاح اتحادیه اروپا: از اتحادیه خارج نمی‌شویم

مجارستان به دنبال اصلاح اتحادیه اروپا: از اتحادیه خارج نمی‌شویم

نخست وزیر مجارستان، در دیداری با اعضای حزب خود، یعنی حزب “فیدس” گفت، بوداپست از اتحادیه اروپا خارج نمی‌شود اما در برابر تلاش‌های بروکسل برای تضعیف تدریجی حق حاکمیت این کشور، مقاومت می‌کند. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ویکتور اوربان، نخست وزیر ملی‌گرای مجارستان که برای اولین بار در بیش از یک

مجارستان به دنبال اصلاح اتحادیه اروپا: از اتحادیه خارج نمی‌شویم

نخست وزیر مجارستان، در دیداری با اعضای حزب خود، یعنی حزب “فیدس” گفت، بوداپست از اتحادیه اروپا خارج نمی‌شود اما در برابر تلاش‌های بروکسل برای تضعیف تدریجی حق حاکمیت این کشور، مقاومت می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ویکتور اوربان، نخست وزیر ملی‌گرای مجارستان که برای اولین بار در بیش از یک دهه گذشته، یک انتخابات پارلمانی نزدیک را در پیش رو می‌بیند، در روز یک‌شنبه، مجدداً به عنوان رهبر حزب فیدس انتخاب شد.

اوربان، با بیان اینکه مجارستان زیر بار لیبرالیسم غربی نخواهد رفت، در میان تشویق‌های نماینگان این حزب، گفت: پس از بروکراسی کمونیست، ما امر و نهی‌های جدید، این بار از سوی بروکسل را نمی‌خواهیم.

او گفت: ما حق خود برای دفاع از مرزهایمان و متوقف کردن مهاجران را محفوظ دانسته و همچنین اصرار می‌ورزیم که ازدواج، باید بین یک مرد و یک زن صورت بپذیرد. پدر یک مرد است و مادر یک زن، آن‌ها باید دست از سر فرزندان این سرزمین بردارند.

اوربان ۵۸ ساله که از سال ۲۰۱۰ بر مسند قدرت نشسته، خود را مدافع هویت فرهنگی مجارستان در برابر مهاجرت مسلمانان به اروپا و محافظ ارزش‌های مسیحیت در برابر لیبرالیسم غربی می‌داند.

این اقدامات، به ویژه در میان طرفداران حزب فیدس، محبوبیتی داخلی برای اوربان به ارمغان آورده اما انتقاداتی را از سوی گروه‌های حقوق بشر و مدافعین حقوق دگرباشان جنسی، متوجه او کرده است.

اوربان گفت که اتحادیه اروپا باید اصلاح شود؛ او با بیان اینکه مجارستان قصد ندارد این اتحادیه را که از سال ۲۰۰۴ به عضویت آن درآمده است، ترک کند، گفت هدف بوداپست، دستیابی به تغییر است.

او گفت: ما اصلاً نمی‌خواهیم اتحادیه اروپا را ترک کنیم، آن‌ها نمی‌توانند به این سادگی از دست ما خلاص شوند. ما بجای اینکه در قالب یک “ایالات متحده اروپا” درآییم، می‌خواهیم حاکمیت خود را حفظ کنیم.

در انتخابات آتی که احتمالا در آوریل ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد، اوربان با مخالفان متحدی متشکل از احزاب مخالف از جمله سوسیالیست‌ها، لیبرال‌ها و همچنین حزب یوبیک، که در گذشته راست افراطی و امروز راست میانه‌رو است، مواجه است.

ائتلاف ۶ حزبی مخالفان، توسط پیتر مارکی-زای، محافظه‌کار و کاتولیک ۴۹ ساله، رهبری می‌شود که شهردار شهری کوچک در مجارستان است و به نظر می‌رسد ارزش‌های سنتی که اوربان از آن‌ها حمایت علنی می‌کند را در خود داشته و رقیب سرسختی به حساب می‌آید.

در هفته‌های گذشته، اوربان چندین وعده مالی داده است، از جمله اینکه ۲ میلیارد دلار بودجه برای تخفیف مالیات خانواده‌ها اختصاص دهد؛ او همچنین لفاظی‌های خود علیه مهاجران را تشدید کرده است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح