کد خبر : 68805
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 نوامبر 2021 - 21:47
-

مختومه شدن ۷۷۷۰ پرونده مسن در چهارمحال و بختیاری در سال گذشته

مختومه شدن ۷۷۷۰ پرونده مسن در چهارمحال و بختیاری در سال گذشته

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۲۰۳ پرونده مسن در دستگاه قضایی استان وجود داشت، گفت: از این تعداد ۷۷۷۰ پرونده در سال ۱۳۹۹ مختومه شد که این عدد معادل مختومه شدن ۷۰ درصد پرونده‌های مسن در استان است. احمدرضا بهرامی دوم تیرماه در جمع اصحاب رسانه

مختومه شدن ۷۷۷۰ پرونده مسن در چهارمحال و بختیاری در سال گذشته

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۲۰۳ پرونده مسن در دستگاه قضایی استان وجود داشت، گفت: از این تعداد ۷۷۷۰ پرونده در سال ۱۳۹۹ مختومه شد که این عدد معادل مختومه شدن ۷۰ درصد پرونده‌های مسن در استان است.

احمدرضا بهرامی دوم تیرماه در جمع اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه استمرار اقدامات قوه قضائیه در دوره تحول امری ضروری و دائمی است، اظهار کرد: این اقدامات در دوره تحول وابسته به فرد نیست و به‌طور مستمر و دائمی اجرا خواهد شد.
رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری امیدآفرینی را از اهداف اصلی اقدامات قوه قضائیه در دوره تحول عنوان کرد و گفت: در راستای امیدآفرینی در این دوره ۲۰۰۰ کارخانه و واحد تولیدی راکد در کشور احیا شد، قطعا امیدآفرینی در مجموعه قضایی رضایت‌مندی در جامعه را در پی خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه منکر وجود نواقص در دستگاه قضایی نیستیم، خاطرنشان کرد: اما همه تلاش خود را در رفع این نواقص به‌کار خواهیم گرفت، در حال حاضر دغدغه مجموعه قضایی در چهارمحال و بختیاری اطاله دادرسی و افزایش دقت و سرعت در رسیدگی به پرونده‌های ورودی به دادگستری است، گاهی افزایش موجب کاهش دقت می‌شود.
بهرامی افزود: ۱۹۳ قاضی در چهارمحال و بختیاری به پرونده‌های قضایی رسیدگی می‌کنند، اما باتوجه به آمار ورودی پرونده به دستگاه قضایی امکان پاسخگویی سریع به برخی از پرونده‌ها وجود ندارد تا زمانی که مشکل‌های زیرساختی در کشور حل نشود، نمی‌توان مشکل اطاله دادرسی را مرتفع کرد.
رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۱۱ هزارو ۲۰۳ پرونده مسن در دستگاه قضایی استان وجود داشت، یادآور شد: از این تعداد ۷۷۷۰ پرونده در سال ۱۳۹۹ مختومه شد که این عدد معادل مختومه شدن ۷۰ درصد پرونده‌ها است، اما نمی‌توان جلوی پرونده‌های مسن را گرفت.
وی ادامه داد: بیش‌ترین پرونده‌های مسن در چهارمحال و بختیاری مربوط به اسناد مالکیتی است که در دفاتر رسمی ثبت نشده‌اند و تعدادی از افراد بر سر مالکیت این اراضی با یکدگیر دچار اختلافات شده‌اند و در بسیاری از موارد نمی‌توان به این اسناد دست‌نویس استناد کرد.
بهرامی در ادامه با تاکید بر اینکه موضوعاتی مانند مسائل اقتصادی، بیکاری و نبود شغل مناسب برای جوانان زمینه وقوع جرایم را فراهم می‌کند، عنوان کرد: همچنین این مسائل نرخ طلاق را در چهارمحال و بختیاری افزایش داده است، از هر پنج ازدواج یک ازدواج منجر به طلاق می‌شود.
رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۳۰۸ هزار و ۸۴۳ پرونده قضایی در استان مورد رسیدگی واقع و مختومه شده است، باتوجه به وجود ۱۹۳ قاضی در استان به‌طور میانگین هر قاضی در سال به ۱۶۰۰ پرونده رسیدگی می‌کند.
وی ادامه داد: بیش‌ترین میزان جرایم در چهارمحال و بختیاری به ترتیب در حوزه سرقت، توهین به اشخاص عادی، ضرب و جرح، تخریب، افترا، تصرف عدوانی، کلاهبرداری و مزاحمت ملکی است.
بهرامی با اشاره به اینکه در سال گذشته با همکاری دستگاه قضایی در چهارمحال و بختیاری از تعطیلی ۲۱ واحد تولیدی در استان جلوگیری شد، خاطرنشان کرد: عزم دستگاه قضایی جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی در کشور به‌علت مشکلات قضایی است.
رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در استان در حوزه تصرفات اراضی ملی و منابع‌طبیعی ۱۰۳۹ فقره پرونده تشکیل شده است، همچنین در همین راستا ۳۷۱ متهم شناسایی شد و نزدیک به ۴۴۳ هکتار از اراضی اعاده شده به بیت‌المال بازگشت.
وی توضیح داد: در حوزه تغییر کاربری در چهارمحال و بختیاری در سال گذشته ۱۱۶ فقره پرونده تشکیل و ۳۹ متهم شناسایی شد، همچنین ۱۴۶.۷ هکتار از اراضی اعاده شده به وضعیت قبل بازگشت.
بهرامی در خصوص پلمب چاه‌های غیرمجاز در چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: حدود ۸۸ چاه غیرمجاز در استان شناسایی شد که از این تعداد ۳۶ حلقه چاه پلمب و پرونده مربوط به ۴۵ حلقه چاه غیرمجاز در حال رسیدگی است، در استان مجاور حدود ۱۵ هزار حلقه چاه غیرمجاز وجود دارد که این رقم در مقایسه با تعداد چاه‌های غیرمجاز استان بسیار ناچیز است.
انتهای پیام
منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح