کد خبر : 116107
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 23 نوامبر 2021 - 14:55
-

مدارس خراسان شمالی در چه شرایطی بازگشایی شد؟

مدارس خراسان شمالی در چه شرایطی بازگشایی شد؟

ایسنا/خراسان شمالی ۹۵ درصد دانش آموزان خراسان شمالی دز اول واکسن کرونا را دریافت کردند. پس از گذشت دو سال از شیوع ویروس منحوس کرونا در ایران، با افزایش سرعت واکسیناسیون عمومی و واکسینه شدن دانش آموزان، حضور آن ها در مدارس با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی قطعی شد و امروز یکم آذرماه تمام مقاطع تحصیلی

مدارس خراسان شمالی در چه شرایطی بازگشایی شد؟

ایسنا/خراسان شمالی ۹۵ درصد دانش آموزان خراسان شمالی دز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

پس از گذشت دو سال از شیوع ویروس منحوس کرونا در ایران، با افزایش سرعت واکسیناسیون عمومی و واکسینه شدن دانش آموزان، حضور آن ها در مدارس با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی قطعی شد و امروز یکم آذرماه تمام مقاطع تحصیلی در مدارس حضور پیدا کردند.

شروع فعالیت مدارس از مهرماه بوده است و حضوری شدن تمام دانش آموزان طی دو نوبت ابتدا در مقاطع ابتدایی و متوسطه دوم و هم اکنون متوسطه اول صورت گرفت.

این بازگشایی مدارس می‌تواند نوید بخش بهبود کیفیت آموزش های ارائه شده به دانش آموزان در مقایسه با آموزش مجازی باشد و از سویی دیگر این نوید را بدهد که به همزیستی با کووید ۱۹ نزدیک می شویم.

طی این گزارش درخصوص نحوه عملکرد آموزش و پرورش و مدیریت بازگشایی مدارس استان در شرایط کرونایی، گفت و گویی را با مهدی مودی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

فعالیت ۵۶ درصدی مدارس استان از مهرماه

مودی با اشاره به اینکه ۵۶ درصد مدارس استان از ابتدای مهر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، بیان کرد: تا کنون ۱۰۴ هزار نفر از دانش آموزان در مدارس به صورت حضوری در حال تحصیل بوده‌اند که از این تعداد، مدارس روستا و عشایر از سوم مهرماه، مهد کودک و پیش دبستانی‌ها از ششم مهرماه و پایه دوم تا ششم ابتدایی از پانزدهم آبان ماه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی ادامه داد: با هماهنگی ستاد ملی کرونا و شورای مدارس کلاس‌های متوسطه اول نیز حضوری اعلام شد و از امروز یکم آذر ماه این دانش آموزان  در مدارس حضور پیدا کردند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در خصوص رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مدارس، بیان کرد: فضای فیزیکی کلاس، تعیین کننده حضور تعداد دانش آموزان در کلاس بوده و فاصله ۲.۲۵ سانتی متری ملاک سنجش حضور تعداد دانش آموز در کلاس است که با توجه به فضای فیزیکی کلاس، حضور دانش آموزان نوبت بندی خواهد شد.

اولویت آموزش حضوری است

وی در خصوص الزامی یا اختیاری بودن حضور دانش آموزان در مدارس استان بیان کرد: اولویت ما آموزش حضوری است اما اگر دانش آموزی احساس نارضایتی از حضور در مدرسه داشته باشد شورای همان مدرسه در این خصوص تصمیم خواهد گرفت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: شبکه‌های تلویزیونی و شبکه شاد به عنوان مکمل درسی دانش آموزان همچنان به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد اما به دلیل بازگشایی مدارس و حضوری شدن کلاس‌های درس،  امتحان نوبت اول نیز به صورت حضوری برگزار می‌شود.

۹۵ درصد فرهنگیان واکسن کرونا تزریق کرده‌اند

مودی در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان و فرهنگیان استان اظهار کرد: ۹۵ درصد فرهنگیان و دانش آموزان استان دز اول واکسن کرونا و ۶۵ درصد دانش آموزان نیز دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه سرانه بهداشتی به ازای هر دانش آموز در استان ۱۱۴ هزار تومان است افزود: به هر مدرسه مناطق روستایی با همکاری اداره کل امور روستایی استانداری، مبلغ دو میلیون تومان تعلق خواهد گرفت.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح