کد خبر : 169475
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 دسامبر 2021 - 16:55
-

مدیران شهری به دنبال کاربست پژوهش‌های حوزه شهری باشند

مدیران شهری به دنبال کاربست پژوهش‌های حوزه شهری باشند

ایسنا/اصفهان مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری اصفهان گفت: با کاربست پژوهش های کاربردی به زیست پذیری شهری خواهیم رسید. مرتضی نصوحی امروز (دوشنبه- چهارم اسفندماه) در نشست خبری چهارمین جشنواره ملی شهرپژوهی و اولین جشنواره فن پژوهی شهری در دانشگاه پیام نور اصفهان اظهار کرد: در این دوره از جشنواره با کمک دانشگاه های

مدیران شهری به دنبال کاربست پژوهش‌های حوزه شهری باشند

ایسنا/اصفهان مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری اصفهان گفت: با کاربست پژوهش های کاربردی به زیست پذیری شهری خواهیم رسید.

مرتضی نصوحی امروز (دوشنبه- چهارم اسفندماه) در نشست خبری چهارمین جشنواره ملی شهرپژوهی و اولین جشنواره فن پژوهی شهری در دانشگاه پیام نور اصفهان اظهار کرد: در این دوره از جشنواره با کمک دانشگاه های مطرح استان به دنبال رفع معضلات شهری هستیم.

وی افزود: در این جشنواره صرفا به آثار پژوهشی توجه نمی کنیم و شرکت های دانش بنیانی که در خدمت مدیریت شهری باشند، مورد توجه قرار می گیرند.

به گزارش ایسنا، مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری اصفهان با اشاره به میزبانی دانشگاه پیام نور اصفهان در برگزاری این جشنواره، تصریح کرد: با کمک دیگر دانشگاه های مطرح استان بار علمی جشنواره بیشتر شده و اعتماد اساتید برجسته به آن بیشتر می شود.

وی اضافه کرد: موضوعات شهری همه افراد جامعه را درگیر می کند و همه ما به نوعی با مسائل مختلف شهری مواجه هستیم. از این رو هرگونه همکاری و کمک به رفع معضلات شهری از اهمیت بالایی برخودار است.

نصوحی افزود: اینکه مدیران شهری برای تصمیم گیری های خود از پشتوانه علمی برخوردار باشند موجب تصمیم گیری بهتر و جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه می شود.

به گفته مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری اصفهان، موضوعات مختلف مرتبط با معضلات شهر از جمله مقابله با آلاینده ها، بحران های شهری و پژوهش های مرتبط با زیست پذیری از اولویت بالایی برخوردار هستند علاوه بر اینکه تمام موضوعات مرتبط شهری را پذیرا هستیم.

وی با اشاره به وظایف مختلف مجموعه شهری، خاطرنشان کرد: امروز فرصت انجام اقدامات موازی و تکراری در مجموعه شهری به پایان رسیده است و نیازمند استفاده از ایده های نو در این حوزه هستیم.

نصوحی به تفاوت این جشنواره با دوره های قبل اشاره کرد و گفت: در این دوره فضای کنش گری فعال پژوهشگران را مورد ارزیابی قرار می دهیم.

دبیر علمی چهارمین جشنواره ملی شهرپژوهی نیز در این نشست افزود: یکی از امتیازآورترین آثار در این جشنواره توجه به کاربست موضوعات است و موضوعاتی که بیشترین ارتباط را با مشکلات شهری داشته باشند در اولویت قرار می گیرند.

رضا مختاری اظهار کرد: آثار این جشنواره در ۶ قالب مقاله، کتاب، پایان نامه، طرح پژوهشی، محصولات فناورانه و تولیدات رسانه ای پذیرفته می شود که بازه زمانی انتشار آنها از ابتدای سال ۱۳۹۶ تاکنون باشد.

وی با تاکید بر شفافیت، رعایت امانت داری، استقلال و … در این جشنواره، اظهار کرد: از تمام علاقه مندان به حوزه های شهری درخواست می کنم ایده های خود را در اختیار ما قرار دهند.

به گفته معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور استان اصفهان محورهای جشنواره شامل کاهش آلاینده های محیطی با تمرکز بر آلودگی هوا، روان سازی عبور و مرور شهری و حمل و نقل و ترافیک، گردشگری شهری و فرهنگ شهروندی، بهره وری و اقتصاد شهری، رسانه، ارتباطات و دیپلماسی شهری و بین المللی، مدیریت ایمنی و بحران با تاکید بر تاب آوری شهری، سلامت و سرزندگی فضاهای شهری، آینده پژوهی، برنامه ریزی شهری و شهرسازی، نوآوری شهری و استفاده از فناوری های نوین در مدیریت شهری و شهر هوشمند، مدیریت عمران شهری و حقوق شهروندی است.

مختاری یادآور شد: علاقه مندان از ۵ تا ۱۵ اسفندماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

به گزارش ایسنا، چهارمین جشنواره ملی شهرپژوهی و نخستین جشنواره فن پژوهی شهری با شعار «اصفهان، شهری زیست پذیر» اردیبهشت ۱۴۰۰ در اصفهان  برگزار می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح