کد خبر : 176960
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 دسامبر 2021 - 18:38
-

مدیریت تالاب زریوار نباید قربانی اختلافات داخلی ادارات شود

مدیریت تالاب زریوار نباید قربانی اختلافات داخلی ادارات شود

ایسنا/کردستان نماینده مجلس شورای اسلامی شهرستان های مریوان و سروآباد، گفت: مدیریت تالاب نباید قربانی اختلافات داخلی ادارات شود. شیوا قاسمی پور، امروز در کارگروه شهرستانی مدیریت جامع تالاب و مسایل زیست محیطی تالاب بین المللی زریوار اظهارکرد: تالاب بین المللی زریوار متعلق به شخص یا فرد و گروه خاصی نیست و این اکوسیستم طبیعی هویت

مدیریت تالاب زریوار نباید قربانی اختلافات داخلی ادارات شود

ایسنا/کردستان نماینده مجلس شورای اسلامی شهرستان های مریوان و سروآباد، گفت: مدیریت تالاب نباید قربانی اختلافات داخلی ادارات شود.

شیوا قاسمی پور، امروز در کارگروه شهرستانی مدیریت جامع تالاب و مسایل زیست محیطی تالاب بین المللی زریوار اظهارکرد: تالاب بین المللی زریوار متعلق به شخص یا فرد و گروه خاصی نیست و این اکوسیستم طبیعی هویت فرهنگی و اجتماعی مردم مریوان و استان به شمار می آید.

وی افزود: کسانی که تمایل به سرمایه گذاری دارند بدانند، قوانین زیست محیطی حاکم بر تالاب ارجح تر از پیامدهای منفی طرح های خدماتی و تولیدی است.

شیوا قاسمی پور ادامه داد: مدیریت تالاب نباید قربانی اختلافات داخلی ادارات شود و همانطور که مشخص است متولی اصلی آن سازمان حفاظت محیط زیست است و ارگان های ذیربط طبق برنامه های مؤظفی مندرج در برنامه مدیریت تالاب زریوار و تحت نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست اقدامات اجرایی خود را انجام دهند.

نماینده مجلس شورای اسلامی شهرستان های مریوان و سروآباد، از تخصیص اعتباری جداگانه به دانشگاه کردستان خبر داد و گفت: این اعتبار مختص پژوهش و مطالعات علمی و ارائه راهکارهای عملی زریوار است که انتظار می رود توسط دانشگاه کردستان در اسرع وقت مورد استفاده و نتایج آن گزارش شود.

عدم انجام وظایف دستگاه های اجرایی در انسداد نکردن فاضلاب های ورودی به تالاب غیر قابل قبول است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان، عدم انجام وظایف دستگاه های اجرایی در عدم انسداد فاضلاب های ورودی به تالاب و ساخت و سازهای غیرمجاز را غیر قابل قبول دانست و در خصوص تسریع امور یاد شده تأکیدکرد و همچنن راهکارهای لازم را ارائه و در مساعدت های مالی وعده دادند.

بهرام نصراللهی زاده اضافه کرد: تمامی ادارات متولی و موظف و همچنین دانشگاه کردستان گزارش کاملی از اقدامات انجام شده و در حال انجام و همچنین طرح های علمی و عملی برای حفاظت بهتر از تالاب را به اداره کل حفاظت محیط زیست ارائه دهند تا در جلسه آتی مطرح و به فاز اجرا درآید.

در پایان هر کدام از اعضای مدعو نظرات خود را برای مدیریت بهتر تالاب بین المللی زریوار ارائه دادند.

انسداد ورود فاضلاب روستاهای باقی مانده به تالاب حل و فصل شود

فریبا رضایی، در ادامه این جلسه اظهار کرد: با تمام توان در برابر طرح های عمرانی و اقداماتی که به اکوسیستم طبیعی تالاب لطمه بزند خواهیم ایستاد و با هر اقدام و بارگذاری خارج از ظرفیت محیط زیست و مغایر با ضوابط و مقررات زیست محیطی مخالفت می شود.

وی افزود: هرچه سریعتر باید انسداد ورود فاضلاب روستاهای باقی مانده به تالاب حل و فصل شود و هیچ گونه تعللی در این خصوص پذیرفتنی نیست.

مدیرکل محیط زیست استان کردستان، با اشاره به اینکه ۱۳ فقره آتش سوزی در نیزارهای تالاب در سال جاری غیر متعارف و عمدی بوده است؛ تصریح کرد: آتش سوزی نیزارهای تالاب زریوار هیچ منفعتی برای کسی نخواهد داشت،لذا از مردم طبیعت دوست و فرهنگی حوزه زریوار انتظار می رود بیشتر حامی و حافظ زیستمندان کوچک زیستگاه نیزار باشند.

وی یادآور شد: در سال جاری بیش از ۵۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز شناسایی و وفق مقررات با آنها برخورد شده و می شود.

رضایی عنوان کرد: کشت و زرع در محدوده مستثنیات تالاب زریوار مجاز بوده و اما بهره برداری از چاه های غیرمجاز و تغذیه آنها از آبخوان تالاب کاملا غیرقانونی است و دستگاه های متولی طبق قانون باید در اسرع وقت برای انسداد و قلع و قمع آنها مبادرت ورزند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح