کد خبر : 132796
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 30 نوامبر 2021 - 21:26
-

مدیریت شهری رشد خوبی به بودجه شهرداری مشهد داده است

مدیریت شهری رشد خوبی به بودجه شهرداری مشهد داده است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای شهر مشهد گفت: مدیران شهری در دوره شورای پنجم از ابتدا تاکنون با تامین و تجهیز منابع رشد خوبی را به بودجه شهرداری داده و توانسته به همان میزان هم خدمات را به مردم ارائه کند. محمدرضا حیدری، امروز در حاشیه صدوبیست‌وپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد در جمع خبرنگاران درمورد تصویب

مدیریت شهری رشد خوبی به بودجه شهرداری مشهد داده است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای شهر مشهد گفت: مدیران شهری در دوره شورای پنجم از ابتدا تاکنون با تامین و تجهیز منابع رشد خوبی را به بودجه شهرداری داده و توانسته به همان میزان هم خدمات را به مردم ارائه کند.

محمدرضا حیدری، امروز در حاشیه صدوبیست‌وپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد در جمع خبرنگاران درمورد تصویب بودجه ۱۴۰۰ شهرداری اظهار کرد: نکته قابل توجه این است که بودجه شهرداری در سال ۱۳۹۶ هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است و امروز  بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری ۱۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است. این نشان دهنده این است که مدیران شهری در دوره شورای پنجم از ابتدا تاکنون با تامین و تجهیز منابع رشد خوبی را به بودجه شهرداری داده و توانسته به همان میزان هم خدمات را به مردم ارائه کند.

حیدری خاطرنشان کرد: نکته بسیار مهم دیگر این است که نسبت بودجه جاری و عمرانی در سال ۱۴۰۰ کاملا لحاظ شده و حدود ۳۱ درصد بودجه به شکل جاری است؛ علی‌رغم اینکه نرخ خدمات و نرخ مربوط به حق‌الزحمه پرسنل داریم، در مقابل ۵۱ درصد هزینه‌های عمرانی هزینه خواهد شد و مابقی دیگر هم به بدهی‌ها برمی‌گردد.

وی درمورد اهم محورهایی که در حوزه بودجه ۱۴۰۰ قابل تامل است، تصریح کرد: حدود دو هزار میلیارد تومان برای حمل‌ونقل ریلی پیش‌بینی کردیم که در بحث قطار شهری در سال ۱۴۰۰ کار شود و حدود هزار میلیارد تومان برای تامین ناوگان اتوبوسرانی و ناوگان ریلی. همچنین فقط در حوزه تامین تجهیزات هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. برای آسفالت حدود ۲۰۰ میلیارد تومان و برای بافت‌های فرسوده و همچنین مجموع پروژه‌های مختلف اعتبارات بسیار خوبی گذاشته شده. منابع و تجهیزات لازم برای پروژه‌های شهری در بودجه سال ۱۴۰۰ هم لحاظ شده است.

رئیس شورای شهر مشهد گفت: یکی از شاخص‌های مورد نظری که در بودجه ۱۴۰۰ بود این است که بودجه برنامه عملیاتی ۹۷-۱۴۰۰ و برش‌های آن حتما لحاظ شود و روی توسعه‌های محلی و منطقه‌ای توجه شده است. در موضوع حاشیه شهر و مناطق کم‌برخوردار اعتبارات و بودجه‌های لازم در حقیقت پیش‌بینی شده که به نوعی این توازن را بتواند برقرار کند و این از مشخصه‌های بودجه سال ۱۴۰۰ بود.

حیدری عنوان کرد: بودجه پیشنهادی شهرداری وقتی در کمیسیون‌های تخصصی مورد بحث قرار می‌گیرد، با توجه به اولویت‌ها و ضرورت‌هایی که از سوی کمیسیون‌های تخصصی مطرح می‌شود؛ این بودجه می‌تواند کاهش یا افزایش پیدا کند. اما مهم‌ترین نکته این است که کمیسیون تلفیق در صورتی افزایش را انجام می‌دهد که منابع پیش‌بینی برای منابع مصارف هم برقرار شود؛ بنابراین کمیسیون تلفیق و شورا متقاعد شد که با توجه به نظر کمیسیون‌های تخصصی این افزایش را اتخاذ کند.

وی اضافه کرد: در عوارض نوسازی کل درآمد خیلی تفاوت چندانی نکرده است و از ۱۱۳ میلیارد سال ۹۹ به حدود ۱۲۹ میلیارد تومان رسیده است. عوارض ساختمانی تقریبا رشد زیادی نکرده و سه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است که جزو منابع پایدار است. در حوزه تخلفات ساختمانی از ۱۵۰۰ میلیارد تومان ،۱۹۰۰ میلیارد تومان شده است. وام و تسهیلات کاهش پیدا کرده و از پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و عوارض خودرو از ۸۴ میلیارد به ۱۱۳ میلیارد تومان رسیده است. این رقم‌ها، رقم‌های بالایی نیست و هزینه یک ماه شهر هم با این رقم‌ها میسر نیست.

وی بیان کرد: به یاد دارم که در گذشته، بحث هبه زمین‌ها و هبه پرداخت‌هایی که در این زمینه انجام شده بود در کل بودجه سال انجام شده بود. مراقبت خواهیم کرد که هم در تبصره‌های مختلف بودجه، آن جاهایی که مربوط به سیاست‌گذاری و اختیارات شورا برمی‌گردد و دارای بازه زمانی است، در بازه زمانی که شورای پنجم مسئولیت دارد به همان میزان سهم خودش بتواند هزینه کند و به گونه‌ای نباشد که شورای ششم با مشکلات خاصی مواجه شود.

رئیس شورای شهر مشهد تصریح کرد: شهرداری عملا شرایط خود را باید به گونه‌ای قرار دهد تا بتواند حداقل در حقوق و دستمزد که از بحث‌های اساسی و پایه‌ای است، توجه کند. تامین منابع برای دستمزد دستور وزارت کشور، سیاست‌های دولت و مجلس است و عقل هم حکم می‌کند که ما ابتدا دستمزد را پایدار کنیم و سپس به حوزه خدمات برسیم.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح