کد خبر : 111020
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 نوامبر 2021 - 20:57
-

مردم چگونه از ایرلاین‌ها شکایت کنند؟

مردم چگونه از ایرلاین‌ها شکایت کنند؟

در ماه‌های گذشته گلایه‌های مختلفی از سوی مردم درباره پروازهای داخلی و خارجی در فضای مجازی مطرح شد، اما سوال اینجاست که مسافران چگونه می‌توانند از شرکت‌های هواپیمایی بابت تخلفات احتمالی‌شان در حوزه‌های مختلف از جمله قیمت بلیت، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا و غیره شکایت کنند؟ به گزارش ایسنا، در پروازهای داخلی

مردم چگونه از ایرلاین‌ها شکایت کنند؟

در ماه‌های گذشته گلایه‌های مختلفی از سوی مردم درباره پروازهای داخلی و خارجی در فضای مجازی مطرح شد، اما سوال اینجاست که مسافران چگونه می‌توانند از شرکت‌های هواپیمایی بابت تخلفات احتمالی‌شان در حوزه‌های مختلف از جمله قیمت بلیت، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا و غیره شکایت کنند؟

به گزارش ایسنا، در پروازهای داخلی و خارجی که توسط شرکت‌های مختلف انجام می‌شود، رعایت حقوق مسافران از هر نظر الزامی است و دستورالعمل‌های آن در سایت سازمان هواپیمایی کشوری به صورت کامل موجود است. در دوران شیوع ویروس کرونا و با توجه به افزایش حساسیت و مسئولیت پذیری مردم، این شکایات رشد بیشتری داشت و مسافران هوایی تصاویر مختلفی از تخلفات صورت گرفته را در فضای مجازی منتشر کردند.

اما مردم می‌توانند این شکایت و گلایه‌های خود را از طریق سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان دستگاه متولی و ناظر پیگیری کنند. سامانه حقوق مسافر این امکان را به مردم می‌دهد تا از دستورالعمل‌های تدوین شده درباره حقوق مسافر در پروازهای داخلی و بین‌المللی مطلع شده و بر اساس همین دستورالعمل‌ها و در صورت بروز تخلف از سوی ایرلاین‌ها یا همان شرکت‌های هواپیمایی، آژانس‌های هواپیمایی و حتی فرودگاه‌های کشور شکایت کنند.

مسافران پروازهای داخلی و بین‌المللی که از شرکت‌های هواپیمایی داخلی یا حتی خارجی برای سفرهای خود استفاده می‌کنند، می‌توانند از طریق سایت سازمان هواپیمایی کشوری به نشانی اینترنتی https://www.cao.ir  و در بخش سامانه حقوق مسافر شکایت خود را ثبت کنند.

البته در سامانه حقوق مسافر به هنگام ثبت درخواست چند نکته برای مردم یادآوری شده است. به عنوان مثال اگر مسافری از شرکت هواپیمایی یا آژانس هواپیمایی شکایت داشته باشد ابتدا باید به همان شرکت هواپیمایی مراجعه کرده و شکایت خود را طرح کند و در صورت عدم دریافت پاسخ مناسب، سوابق شکایت خود از این شرکت یا آژانس هواپیمایی مورد نظر را در این سامانه ثبت کند.

همچنین مسافران در صورت مشاهده مشکلات فرودگاهی و عدم ارائه خدمات مناسب ابتدا باید شکایت خود را به مدیریت فرودگاه ارائه دهند و در صورت عدم پیگیری آن را در این سامانه ثبت کنند تا مراحل اقدام و پیگیری آن در دستور کار قرار گیرد.

یکی دیگر از نکاتی که مردم برای رسیدگی بهتر به شکایت‌شان باید به آن توجه کنند این است که اگر تخلفی را از سوی هر یک از بخش‌های مختلف در حوزه هوانوردی عمومی مشاهده می‌کنند، آن را ثبت و ظبط کرده و با مدارک و مستندات شکایت خود را به ثبت برسانند تا روند و چگونگی رسیدگی به شکایت بهتر دنبال شود. به عنوان مثال اگر گرانفروشی صورت می‌گیرد یا ایرلاینی به هنگام پرواز شیوه‌نامه‌های بهداشتی و دیگر پروتکل‌های ابلاغی را رعایت نمی‌کند، بهتر است از آن تصویری تهیه کرده و شکایت خود را به همراه آن تصویر یا سند در سامانه حقوق مسافر بارگذاری کنند.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح