کد خبر : 107252
تاریخ انتشار : شنبه 20 نوامبر 2021 - 19:41
-

مسئولان قزوینی در نظارت‌های کرونایی مماشات نداشته باشند

مسئولان قزوینی در نظارت‌های کرونایی مماشات نداشته باشند

ایسنا/قزوین استاندار قزوین گفت: مسئولان در خصوص نظارات‌های کرونایی مماشات نداشته باشند، علاوه بر اینکه بر اصناف و اماکن تجمعی به صورت مستمر نظارت می‌شود باید مدارس و دانشگاه‌ها نیز تحت نظارت قرار بگیرند، امروز شاهد بازگشایی مدارس هستیم اما اجازه برگزاری مراسم ختم در مساجد را صادر نمی‌کنیم این در حالی است که تمام تصمیمات

مسئولان قزوینی در نظارت‌های کرونایی مماشات نداشته باشند

ایسنا/قزوین استاندار قزوین گفت: مسئولان در خصوص نظارات‌های کرونایی مماشات نداشته باشند، علاوه بر اینکه بر اصناف و اماکن تجمعی به صورت مستمر نظارت می‌شود باید مدارس و دانشگاه‌ها نیز تحت نظارت قرار بگیرند، امروز شاهد بازگشایی مدارس هستیم اما اجازه برگزاری مراسم ختم در مساجد را صادر نمی‌کنیم این در حالی است که تمام تصمیمات ما باید هم‌راستایی و همگنی داشته باشد.

محمدمهدی اعلایی در ستاد مقابله با کرونا استان قزوین که امروز ۲۹ آبان در دفتر استاندار برگزار شد، تصریح کرد: آمارهای میزان ابتلا و مرگ براثر کرونا در استان قزوین نشان‌دهنده بهبود وضعیت است، از مردم استان قزوین بابت همراهی و همکاری در اجرای واکسیناسیون تشکر می‌کنم و از کلیه افرادی که هنوز واکسن نزدند خواهش می‌کنم همکاری لازم را داشته باشند چراکه واکسیناسیون مسئله‌ای همگانی است و اگر کسی رعایت نکند همه آسیب می‌بینند.

وی افزود: طبق مستندات علمی و نظر متخصصان، منافع واکسن زدن قابل‌مقایسه با اماواگرهای مطرح‌شده در خصوص عدم تزریق واکسن نیست، با توجه به واکسیناسیون صورت گرفته نتایج خوبی به دست آوردیم و شرایط قابل‌قبول است، اما این امر نباید منجر به بی‌نظمی و بی‌دقتی شود.

استاندار قزوین اظهار کرد: باید مشخص شود که در کدام بخش‌ها آسیب‌پذیر هستیم و طبق آن برنامه‌ریزی صورت بگیرد، طبق آمارها باید هدف مشخص شود و فرمانداران و مسئولین باهمت بیشتری برای این بخش‌ها برنامه‌ریزی کنند تا تزریق واکسیناسیون به عدد مطلق استان نزدیک شود و شاهد واکسیناسیون سراسری باشیم.

وی تأکید کرد: همچنین می‌توان نسبت به تلاقی مناطق آلوده و میزان واکسیناسیون صورت گرفته ارتباط ایجاد کرد، با توجه به اینکه آمار به‌صورت محله‌محور استخراج‌شده است می‌توانیم این تلاقی را موردبررسی قرار دهیم مناطقی که میزان ابتلا زیاد است میزان واکسیناسیون نیز باید موردتوجه قرار بگیرد، توجه به رعایت پروتکل و واکسیناسیون می‌تواند در کاهش مرگ‌ومیر مؤثر باشد.

اعلایی بیان کرد: در خصوص نظارت‌ها نیز مماشات نداشته باشیم و علاوه بر اینکه بر اصناف و اماکن تجمعی مستمر نظارت صورت می‌گیرد باید مدارس و دانشگاه‌ها نیز تحت نظارت قرار بگیرند، امروز شاهد بازگشایی مدارس هستیم اما اجازه برگزاری مراسم ختم در مساجد را صادر نمی‌کنیم این در حالی است که تمام تصمیمات ما باید هم‌راستایی و همگنی داشته باشد، در حال حاضر بعضی از حوزه‌ها مانند حمل‌ونقل عمومی بازگشایی‌شده که خطرش بیشتر است اما در برخی موارد که خطر کمتری دارد اجازه بازگشایی ندادیم.

وی خاطرنشان کرد: مراسم ختم را می‌توانند در زمان کم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و باز بودن پنجره‌ها برگزار کنند اما این امر مستلزم هماهنگی با ستاد ملی کرونا است، باید طوری تصمیم‌گیری شود که تناقض وجود نداشته باشد، باید با رعایت جوانب احتیاط تسهیلات زندگی مردم را فراهم کنیم.

استاندار قزوین بیان کرد: به‌عنوان مسئولین سیاست‌گذار بهتر است که سناریوی بدبینانه را مدنظر قرار دهیم، تجهیز امکانات بیمارستانی، تأمین ذخایر دارویی و تأمین نیروی انسانی حوزه بیمارستانی را باید در دستور کار قرار دهیم تا آماده شرایط سخت باشیم حتی اگر احتمال اتفاق افتادنش صفر باشد باید منابع مالی لازم تأمین شود و شرایط به‌گونه‌ای باشد که به‌روزهای بد گذشته برنگردیم، غافلگیر نشویم و امکان خدمت‌رسانی داشته باشیم، سناریوهای بدبینانه الزامات اجرایی کار است.

وی تصریح کرد: سکوی مدیریت هوشمند هدف غایی است اگرچه استان قزوین پایلوت طرح است اما تاکنون توفیقی نداشتیم و اگر تنگناهایی وجود دارد باید آن را شناسایی و در سطح ملی پیگیری کنیم.

وضعیت کرونایی قزوین خوب است

منوچهر حبیبی، معاون سیاسی امنیتی استاندار در ادامه این جلسه تصریح کرد: طبق آخرین رنگ‌بندی اعلام‌شده توسط ستاد مقابله با کرونا، وضعیت استان قزوین مناسب است به‌طوری‌که در حال حاضر وضعیت شهرستان‌های قزوین، البرز، بویین‌زهرا و تاکستان زرد، وضعیت شهرستان آوج آبی و وضعیت شهرستان آبیک نارنجی است.

وی افزود: استان قزوین نیز ازنظر واکسیناسیون شرایط خوبی دارد به‌طوری‌که ۹۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال یک دز و ۷۵ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال ۲ دز واکسن خود را دریافت کردند.

دبیر ستاد مقابله با کرونای استان قزوین بیان کرد: با توجه به این‌که ۲ سال است نمایشگاه بین‌المللی استان قزوین در اختیار ستاد کرونا قرار دارد بنابراین تصویب می‌شود که شهرداری مبلغی را جهت پسماند از نمایشگاه دریافت نکند، همچنین در خصوص هزینه واکسیناسیون به کارگران نیز واحدهای صنعتی باید مقادیری از هزینه را کمک کنند.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح