کد خبر : 80983
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 نوامبر 2021 - 22:13
-

مسئول فرهنگی نباید کلیشه‌ای عمل کند/شیراز در فرهنگسازی قوی‌ترین نقطه ایران است

مسئول فرهنگی نباید کلیشه‌ای عمل کند/شیراز در فرهنگسازی قوی‌ترین نقطه ایران است

ایسنا/فارس نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز تاکید کرد که هیچ یک از مسئولان فرهنگی نباید در چارچوب کار کلیشه‌ای بماند، در غیراینصورت توان نوآوری نخواهد داشت و حرف جدیدی برای گفتن ندارد. آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار مدیرکل و مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس یکی از مباحث

مسئول فرهنگی نباید کلیشه‌ای عمل کند/شیراز در فرهنگسازی قوی‌ترین نقطه ایران است

ایسنا/فارس نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز تاکید کرد که هیچ یک از مسئولان فرهنگی نباید در چارچوب کار کلیشه‌ای بماند، در غیراینصورت توان نوآوری نخواهد داشت و حرف جدیدی برای گفتن ندارد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار مدیرکل و مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس یکی از مباحث مهم را انسان‌شناسی دانست و با اشاره به آیه 32 سوره مبارکه مائده، گفت: در انسان شناسی اسلامی عقیده داریم با یک گل بهار می شود. خداوند در آیه 32 سوره مائده می فرماید “وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا”، و هر کس یک نفر را حیات بخشد، مثل آن است که همه مردم را حیات بخشیده است.

به گزارش ایسنا به نقل از دفتر نهاد نماینده ولی فقیه در فارس، آیت‌الله دژکام با تاکید براینکه اگر یک آدم را بسازید مثل اینست که همه جامعه را ساخته اید، گفت: این یک انسان شناسی‌ست که در دنیا کمتر اینگونه ابراز شده است؛ در دنیا کسی اینگونه در مورد انسان حرف نمی‌زند.

او خاطرنشان کرد: این زنده کردن که فقط زنده کردن جسم توسط پزشک نیست، بلکه زنده کردن دل و اصل حرف همین است، پزشک جسم را زنده می کند و شما در کانون پرورش فکری می توانید دل‌ها و ذهن‌های نوجوانان و جوانان را زنده کنید؛ اصل قضیه سر زنده کردن دل هاست.

آیت‌الله دژکام با یادآوری اینکه تربیت و پرورش باعث زنده شدن دل می‌شود و عمده نیاز در جمهوری اسلامی همین است، گفت: یعنی نیاز داریم به انسان های دل زنده ای که دیگران هم از برکت زنده دلی آنها بهره مند می شوند.

او اضافه کرد: هرچه از انقلاب می گذرد بیشتر متوجه می شویم که تربیت بسیار مهم است و اگر نظام می خواهد جلو برود نیاز به استمرار کار تربیتی دارد. کار اساسی را باید ما در مراحل تربیتی انجام دهیم تا بعد ثمر آن را در ادارات، اجراییات و مجموعه کارهای نظام ببینیم و شما(کانون پرورش فکری) در این جهت موفق هستید.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به لزوم جدیت در بحث تربیت و پرورش، گفت: امروز به واسطه کرونا لطمه هایی خورده‌ایم و آن هم اینکه آموزش و جلسات حضوری را نداریم و به این جهت باید ارتباط در فضای مجازی تقویت شده و از این طریق امکان انجام بخشی از کار فراهم شود، هرچند فضای مجازی هیچ زمانی جای فعالیت‌های حضوری را نخواهد گرفت.

او همچنین با اشاره به گذر سریع عمر و هدر رفتن ساعات زندگی انسان، خاطرنشان کرد: ساعتی که انسان ولو برای یک بچه نکته ای بگوید که به درد زندگی او می خورد و آینده را تامین می کند، این ساعت هدر نمی رود و پیش خدا و بنده خدا محفوظ است.

امام جمعه شیراز در ادامه با بیان اینکه معلم، احساس معلمی را به جامعه القا می کند و مردم به معلمی احترام می گذارند حتی نشستن و نگاه کردن به کار یک مربی موفق لذت بخش است، گفت: تلاش کنید این کار تربیتی را چه حضوری و چه به صورت غیر حضوری و در بستر فضای مجازی برگزار کنید و نسل جدید تربیت کنید.

آیت‌الله دژکام خاطرنشان کرد: بعضی مکان ها در زمان حکومت پهلوی ایجاد شد تا سبک زندگی اروپایی و مربوط به تمدن رقیب را به فرزندان و افراد جامعه ما یاد بدهند اما مردم ایران دارای فرهنگ بودند و نتوانستند به این شکل رفتار کنند. آنها می خواستند و خیلی تلاش کردند که ما را نظیر خودشان کنند ولی نتوانستند.

او با بیان اینکه منحل نشدن کانون پرورش فکری، بصیرت رهبر معظم انقلاب بوده است، لزوم توجه مسئولان این نهاد به آموزش و ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی را متذکر شد و گفت: سعی و تلاش مجموعه شما در آینده فضای کشور و شیراز را به عطر زندگی برخواسته از تفکر اسلامی و ایرانی خود معطر می کند و ان شاالله که بهار را همه به چشم خودمان ببینیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اضافه کرد: امروز حاصل تلاش تقریبا 100 ساله اروپا برای اینکه ما را همرنگ خودشان کنند را گاهی در کوچه و خیابان می بینید و این موضوع تعارف ندارد و حاصل تلاش آنهاست. در زندگی ایرانی از پوشش تا رفتار باید حواسمان باشد که ما ایرانی مسلمان هستیم و این ایرانی مسلمان بودن باید جلوه اش در خیابان پررنگ تر شود تا سبک زندگی اروپایی و غیر ایرانی که اصرار داشتند در ایران غالب شوند عقب نشینی کند.

او با بیان اینکه در این مرحله کانون پرورش فکری خیلی می تواند کمک کننده باشد، گفت: یعنی باور یک بچه چه دختر چه پسر به خود و کشور و به فرهنگش و پایبندی که به آن پیدا می کند، نتیجه پرورش بچه هاست. این را به عنوان یک باور و ارزش اگر شیراز نتواند جا بیاندازد امید نداشته باشید در شهرهای دیگر کشور این اتفاق بیافتد.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: شما به واسطه اینکه این شهر(شیراز)، از جنس فرهنگ است و کار فرهنگی در آن جواب می دهد، خیلی قدرت دارید. به نظر من شیراز در جا انداختن یک فرهنگ از همه جای کشور قوی تر است، ممکن است ابزار شیراز از تهران و چند شهر دیگر کمتر باشد اما توانمندی اینکه به دیگران القا کنید بیش از همه جا هست و شیرازی ها بیش از تهرانی ها خود و فرهنگ خود را باور دارند و این خودباوریست که به نسل بعدی القا می کند که باید اینگونه باشند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح